Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2007 13:35 - 21. 11- World Hello Day
Автор: candysays Категория: Други   
Прочетен: 3694 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 21.11.2007 13:36


На 21 ноември (т.е. днес :) се отбелязва Световният ден на поздравите (World Hello Day). 
За да участваш в него е достатъчно да поздравиш 10 човека.
Денят е честван за първи път през 1973г. в отговор на военния конфликт между Израел и Египет.
Тогава Майкъл и Брайън Маккормик от щата Небраска в САЩ отварят пощенска кутия,  където всеки може да изпрати посланието си за мир.

Ето и подробности:

През 1973г. Египет изненадващо напада Израел. Това се случва, когато общо взето никой не очаква подобно нещо, тъй като само 6 години по-рано бързата победа на израелската армия е оставила впечатлението, че за дълго време в Близкия изток подобно напрежение не би трябвало да има.
Не така смятат обаче Египет и Сирия. Израел иска незабавна военна помощ от САЩ. В Овалния кабинет президентът Никсън и тогавашният държавен секретар Хенри Кисинджър обсъждат новата война.

~~~
В знак на протест срещу безумието на войната и световното военно напрежение, братята Маккормик разпращат писма с поздравления до всички краища на света, до държавните ръководители на всички страни, с молба получилият писмото им също да поздрави 10 човека по свой избор.

Тази идея се харесва както на обикновените хора, така и на световните лидери.
В пощенска кутия 15592 в Бевърли Хилс, Калифорния, която Маккормик са отворили, започват да пристигат стотици писма с послания за мир.
"Нужно е да постъпим просто, но ефективно.", смятат братята, подели тази инициатива.

Оттогава насам, вече 34 години на 21 ноември, се отбелязва Денят на поздравите.
На писмата на братята от Небраска са отвърнали много влиятелни личности, между които Лучано Павароти, папа Йоан Павел Втори, кралица Елизабет Втора, Роналд Рейгън, Михаил Горбачов, Далай Лама, Айзък Азимов, Кофи Анан и много други.
В инициативата участват 31 носители на Нобеловата награда за мир.

~ ~ ~

Поздравите при различните народи са различни. Не всички се поздравяват с "Добър ден", "Здравей" или "Как си". В древна Монголия например, жителите са се поздравявали с "Как е добитъкът ти?", в Персия пък с "Бъди весел!". Индианците от племето навахо при среща си казват "Всичко е хубаво!", а зулусите- простичкото "Виждам те!"
Един от най-странните поздрави принадлежи на африканското племе Акамба в Кения- там в знак на дълбоко уважение, те наплюват насрещния човек. (?! :)

Какъвто и да е поздравът, независимо дали е в началото на деня, при случайна или уговорена среща, той носи положителна енергия.
Денят на поздравите е една чудесна традиция, която трябва да продължи, защото този ден е символ- на  надеждата, че хората могат да влияят на световните политици, че могат да отправят своето послания за мир...

Днес, в не по-малка степен, отколкото през Студената война, светът се нуждае от своя World Hello Day.
От страницата www.worldhelloday.org днес всеки може да изпрати и своето лично послание...
 
                          (по материал от сп. "Happy weekend")

~ ~ ~

Eто- днес Ви поздравих и аз! Много повече от 10 човека.. ;)
Поздравът ми е със песента на R.E.M. "Shiny happy people", която ми се струва подходяща за случая :-)

http://youtube.com/watch?v=Bo0k3ciMNRA




Гласувай:
0



1. depressed - ..
21.11.2007 13:44
Поздрав и от мен :)
цитирай
2. shania16 - хавайското
21.11.2007 13:49
aloha означава едновременно
здравей и обичам те:)
цитирай
3. zharko - Благодаря, и на теб..
21.11.2007 13:51
Жива, здрава и все така находчива!!!
цитирай
4. dadide - :)
21.11.2007 14:05
Изпращам ти и моя ПоЗдрав :)
цитирай
5. candysays - :))
21.11.2007 14:37
@ до tropla, която изтри своя коментар тук:
да, наистина прилича на тоя пуст спам ;)
Но все пак.. Това е нещо малко по-различно, в поста е обяснено защо.

А колкото до Денят на християнското семейство и младежта, който Православната църква- има други хора в блога, които са писали вече за това (avangardi например), а аз не искам да повтарям чужди постове, няма и смисъл ;)

Освен това никъде не твърдя, че съм ортодоксално вярващ човек, защото не съм :)
Моята вяра е свободна, и не принадлежи на нито една конкретна религия (макар че християнството ме е занимавало повече от другите религии, и го харесвам, както и будизма).
С други думи вярата ми не е обвързана със някоя от световните религии. Нито с някоя не-световна такава.
Надявам се, че можеш да направиш разлика между "вяра" и "религия" :-)

Все пак- поздрави от мен..
цитирай
6. candysays - :)))
21.11.2007 14:37
На всички останали:

Благодаря ви! :)*
цитирай
7. postcardsavangard - Здравей candysays,
21.11.2007 14:41
поздрави и прегръдки от мен!
цитирай
8. goran - Гледай ти, какъв ден?!:-)
21.11.2007 15:16
Привет на Всички:-)
+ поздрав най-сърдечен спецялно за Канди;-)
цитирай
9. candysays - :-)))
21.11.2007 15:59
Благодаря ви!!!
цитирай
10. glog - здрастиии! ;)
21.11.2007 20:22
чао-чао ;))
цитирай
11. yuliya2006 - Кен обичам те, чудно дете в сайта! ...
21.11.2007 22:16
Кен обичам те,чудно дете в сайта!

ДА БЪДЕ...
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
12. kremak - candy, харесвам много това парче на ...
22.11.2007 12:56
candy,харесвам много това парче на REM,силно радващо :)..поздрав!
http://youtube.com/watch?v=GpsF_0-ta_A&feature=related
цитирай
13. candysays - :)))*
22.11.2007 13:11
@ glog- и на теб здрасти и чао-чао ;-)))

@ скъпа Джулия, благодаря ти!!!! Твоите думи значат много за мен...
С обич -Кенди :-*
цитирай
14. candysays - @ kremak,
22.11.2007 13:12
Благодаря и на теб за поздрава! :)
R.E.M имат наистина прекрасни песни...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281630
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...