Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2007 14:19 - Още малко астрология от мен- по-общо... -2
Автор: candysays Категория: Хоби   
Прочетен: 7288 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 22.08.2007 14:26


Позабавих се с този пост (продължение на предишните ми на тема астрология)- често ми се случва за съжаление да се мотая и бавя... Но поне не забравям.. ;)
Та- с малко закъснение, ето и нещо като заключение на астрологичните ми постове дотук. Може по-нататък отново да публикувам на тази тема, но засега- това е...:)

~~~

Вече писах за разбирането (от страна на астролозите и вярващите в астрологията) за еволюцията на Човека - чрез прераждане на душата му в различни зодии, живот след живот, за да се научи и усвои тя (душата) различни уроци (затова и характеристиките на зодиите са така различни) и да се развие и усъвършенства... Или поне да се стреми към съвършенство, остарявайки живот след живот, и научавайки най-различни житейски уроци, усвоявайки най-различни важни качества и борейки се с най-различни свои "пороци", по пътя към съвършенството...
Затова и вярата в астрологията е много тясно свързана с вярата в прераждането на душите в различни физически тела, остарявайки и помъдрявайки така, живот след живот.

[Затова и е по-добре този ми пост (както и някои други мои) да ги четат главно хора, които вярват в това прераждане на душата. (да, наистина то противоречи на християнската вяра- поне на ортодоксалната и праволинейната такава, както й противоречи и (вярата в) астрологията и значението на зодиакалните знаци.
Аз лично вярвам (от едно време насам..) в прераждането на душите (и закона на Кармата) и ги приемам за даденост. Затова и пиша от гледна точка на човек, който безусловно ги е приел за истинни.]

Извинете ме за "лиричното отклонение" ;)
Та- да си дойдем на думата.
Вече писах за схващането на "колелото на Зодиака" като "колело" на еволюцията, помъдряването и развитието на Човека, на душата...
В този пост писах за разбирането на древните египтяни за зодиакалното колело- според тях посоката му на "въртене", посоката на развитие на душата е от:
зодия Риби => към зодия Овен.

Според схващането на съвременната астрология посоката на въртене на зодиакалното колело ( и съответно- на остаряване и помъдряване на душата) е тъкмо обратната:
от зодия Овен => към зодия Риби...
И това е по-популярното и традиционно схващане за Зодиака, което знаят повечето хора (които въобще се интересуват от тази материя), докато онова на древните египтяни е по-скоро нетрадиционно и донякъде екстравагантно, поне за нас, съвременните хора.

Но всъщност истината е, че това (посоката на Зодиакалното колело) няма чак такова значение...
(освен може би за представителите на зодия Овен и на зодия Риби.. и тяхната гордост... ;)) 
За зодиите "по средата" на Зодиакалното колело, няма особено значение "посоката на въртене"... ;-)

Зодията (и ситуирането и в колелото на всички зодии) няма значение и не може да "говори" за "старостта" на душата в действителност...
Защото една душа може например да е много стара и древна, прераждала се стотици и хиляди пъти на земята, и минала през всички зодиакални (наричани още "слънчеви") знаци, и сега, в този си живот, след всичко това да се роди в която и да е зодия.. отново. 
Например в Лъв, Овен, Телец или Дева, или която и да е друга, а да е много по-стара от някои -нарочени по принцип за по-стари- души, в момента родени под зодия Риби...
Това е така, защото може някоя зодия да отговаря като качества на настоящата мисия на душата (в този конкретен живот), или пък душата да трябва да затвърди или научи по-добре някой специфичен урок, характерен за определена зодия и определен за научаване най-вече от нейните представители...

Та така. Мога да обобщя най-спокойно (това си е лично мое твърдение, но извода ми е вследствие на познаването и прочитането на разни книги и теории по темата)- че зодията няма пряко отношение и не е определяща за възрастта (мъдростта и зрелостта съответно) на душите...

~~~

И накрая- важен е цялостния индивидуален хороскоп на даден човек, за да може да се говори конкретно за неговите лични качества (и недостатъци..).
А той далеч надхвърля основната зодия на човека- така наречения му "слънчев знак", или просто "зодия".
А цялостния хороскоп се определя така:

- Слънце в... еди-коя си зодия ;
- Асцедент- в еди- коя си зодия;
- Луна - в еди- коя си зодия;
- Меркурий - в еди- коя си зодия;
- Венера - в еди- коя си зодия;
- Марс - в еди- коя си зодия;
- Юпитер - в еди- коя си зодия;
- Сатурн - в еди- коя си зодия;
- Уран - в еди- коя си зодия;
- Нептун - в еди- коя си зодия;
- Плутон - в еди- коя си зодия...

За определянето на асцедента и Луната в нечий  хороскоп е необходимо да се знае не само датата му на раждане, но и точния час.

За още по-пълен хороскоп се взима под внимание и мястото на раждане (дори!), и името на човека и неговия номерологичен разбор и анализ, и т.нат. Също така астролозите правят (по поръчка ;) и индивидуална карта на даден човек, за да определят и аспектите (с положително или негативно влияние) между зодиакалните знаци в хороскопа.
Например- между Луната в Риби и Юпитера в Овен в нечий индивидуален хороскоп... Примерно ;)

~~~

Най-важни обаче (и е достатъчно да си ги знаете тях поне;) в един такъв по-пълен хороскоп са:
позициите на 
- Слънцето;
- Асцедента
- и Луната-

или в кой зодиакален знак са попаднали те по време на вашето раждане.

Според астрологията Слънчевия знак (зодията ви) отговоря повече на външните характеристики на човек, на изявата му сред другите хора, на мнението на другите за този човек, и по-малко за неговите вътрешни качества...
Докато Асцедента и Луната (и това в кой точно зодиакален знак попадат във вашия личен хороскоп) говорят много повече тъкмо за тях- за вътрешните качества на човека, за неговия вътрешен и невидим за околните свят...
Затова е хубаво да си ги знаете и тях, а също така да знаете дали не си противоречат те и дали не създават дисхармония със основната ви зодия, или пък напротив- си хармонират с нея...

~~~

Моят личен хороскоп например гласи, че:

- Слънчевия ми знак (зодията ми) е в Стрелец;
- Асцедента ми е във Водолей;
- а Луната ми е в Риби...

Прекрасна комбинация, нали? ;)))
Всъщност тази комбинация наистина не е хич лоша, и е що-годе хармонична (поне аз не знам за противното..)
Ето един кратък разбор и анализ:
Слънчевия ми знак (Стрелеца) определя моята общителност и умение за комуникация с най-различни хора, както и моята (присъща) искреност и добронамереност към другите хора.
Също така определя любовта ми към пътуването (но той кой ли не го обича?;), към нови места... С две думи- вроденото ми любопитство към света :)
А също така и вечния ми инстинкт за философстване..;)
(не че толкова обичам философията, просто ми е вродена... ;-))
Луната ми пък в зодия Риби предопределя някои мои много характерни вътрешни черти, които доста ме отличават от типичния Стрелец и ме доближават до зодия Риби... Например-  голяма чувствителност, известна лабилност, и склонност към неувереност в житейския път, към лутане и отклоняване... Дори към алкохолизъм и наркомания (това е присъщо за Рибите- говоря само за склонност, не за фактическа пристрастеност към алкохол и наркотици..) Също така Рибите определяти интереса ми към религиите, към "отвъдното", а също и склонността ми към обвързване, и не-емнаципираност, не-свобода (на всяка цена)...

~~~

Именно затова е вярно, че в зодиите е заложено много повече от това, което виждаме на последната страница на вестника...

Ами това е горе-долу по темата от мен...
Надявам се, че ви е било от полза (поне малко) написаното от мен ;)

П.С. И понеже съм Стрелец (сиреч моята планета- покровител е Юпитер)- поздрав с "Drops of Jupiter"...





Тагове:   още,   малко,   общо,   мен,   астрология,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chervenata - Твърдението:
22.08.2007 16:11
"да, наистина то противоречи на християнската вяра- поне на ортодоксалната и праволинейната такава" е неточно. По-вярно би било да се каже, че темата „съдба и прераждане” за предпочитане при християнизирането да бъдат третирани като ненужни. "Око за око, зъб за зъб" от Стария завет, цитат, който често е разбиран и тълкуван погрешно, изобщо не призовава към мъст и разплата. Той се позовава на закона за кармата - закона за причината и следствието. Всяко действие си има равно по сила противодействие.
Представата за кармата и прераждането, астрологията и номерологията са били премахнати от християнската Библия чрез кощунствената "хирургична" намеса на ранните църковни "отци" (патриархалната система никога не е допускала църковни майки), осъществявана по различно време в миналото, включително на Трентския събор от 300 година и Константинополския събор от 553 година, и подпомагана от император Юстиниан и императрица Теодора, които са настояли да бъде отстранено всяко споменаване за тези учения, а папата е склонил. За щастие в бързината тези "хирурзи" са пропуснали някои пасажи например в Еклисиаста, където има описание на астрологията и движението на планетите, свързани с човешкото поведение... и няколко кратки разговора между Исус и неговите ученици, в които става дума за многократно прераждане...
цитирай
2. candysays - Червена, приемам твоето уточнение абсолютно...
22.08.2007 18:32
И аз съм чувала (или по-точно чела тук-таме) че е така, както ти казваш :)

Поздрави, и ти благодаря за съдържателния коментар! :)*
цитирай
3. анонимен - Много важни за съдбата на човека и за ...
22.08.2007 18:51
Много важни за съдбата на човека и за кармичните му уроци са ретроградните планети. Кармичната астрология основно залага на тях и на съответните транзити.
В Завета има споменаване, макар и непряко на прераждането, когато учениците на Христос го питат за слепия:
"Що е сторил тогова, или родителите му, та да се роди сляп?"
Ако забелязваш, те питат какво е сторил (преди) та да се роди сляп.
цитирай
4. candysays - Бяла сянка,
22.08.2007 19:03
благодаря ти за коментара (и цитата)! :)
Колкото до кармичната астрология, ретроградните планети и транзитите- честно казано не са ми много ясни... Донякъде- да, имам някаква (бегла) представа, но наистина не ги познавам добре и в дълбочина.. Както ти явно :)
Но няма значение- има такива книги, канила съм се да си купя и чета, така че навярно някой ден....

...Но първо трябва най-сетне да прочета Библията, че за мой срам още не съм :(
А завърших Софийския университет с дипломна работа от стотина страници (на която отделих една година от живота си- на четене и писане...) на тема: "Добродетелите и пороците на човека според християнската етика"...
Но тогава Библията не ми бе задължителна (само препоръчителна) литература- черпих по темата най-вече от един том от петте (издавани от българския манастир на Атон), наречени "Добротолюбие"...
(ох, отплеснах се, извини ме ;)
цитирай
5. анонимен - Евангелието е противоречиво че...
22.08.2007 21:04
Евангелието е противоречиво четиво, защото е писано около стотина години след Христос. Освен това е преправяно.. Може би знаеш, но има много евангулия, но са избрани точно тези 4. Изборът е бил стратегически, а не религиозен.
Но дори и евангелистите са запазили някои протеворечиви неща в четивото.
А Страия Завет е интересно четиво. В него има много кодирана информация, но трябва да намериш ключа при разчитането й! Иначе изглежда като брътвежи, които твърде набожните съвсем оплескват с неадекватни обястетия.
Интересни неща има в пророк Амос. Там се описват технологии, които не могат да бъдат адекватно предадени с езика на онова време. Всичко обаче ще зависи от твоята спосолност да четеш между редовете.
Новия завет може да го прочетеш по-скоро на ниво запознаване.
Разликата между Стария и Новия завети е колосална и не е в полза на Новия :-)) И това ти го казва човек, който е ръкополаган :-))
цитирай
6. candysays - :))
22.08.2007 21:25
Благодаря ти (отново :) за споделеното, Бяла сянка (това почти ми звучи като Белия зъб ;)), като индианско име...:-)
...Но аз пък винаги съм мислела че ползата е за Новия завет, че той би ми допаднал много повече... Но знам ли... Просто не познавам достатъчно добре тази материя, въпреки целия си интерес към нея, и въпреки интуитивния си усет за нея...
Може би мога да чета Библията (и) между редовете.. но -трябва да опитам, да зачета, и тогава ще разбера наистина... Ако въобще разбера ;-)))

П.С. Малко странно е, че водим този разговор за християнството и Светото писание под пост за астрология, зодии и карма... не мислиш ли? :-)))

Както и да е. Всичко най-добро ти желая, и лека вечер :)*
цитирай
7. feminaslim2007 - Аз пак искам да внеса едно малко у...
22.08.2007 23:33
Аз пак искам да внеса едно малко уточнение по отношение на Слънчевия знак, Асцендента и Луната. Имам смътен спомен, че Слънчевия знак е това, което ни е заложено и което ще играе голяма роля в живота ни - като характер, поведение, хората около нас, начина да общуваме и т.н. Асцендента действа като подкрепящ / или ако е в лоша комбинация - пречещ / на Слънчевия знак - той подсилва качствата дадени ни от Слънчевия знак или ни дава други, които да ни помагат във всичко, което казах за Слънчевия знак. А Луната е тази, която определя нашето подсъзнание - всички дълбоко скрити желания, стремежи, подтици, мотиви, обърканите ни мисли, ако щеш и т.н. , т.е. - всичко, което е в най-дълбоките кътчета на Душата ни.
Останалите неща си ги обобщила и изказала много точно и хубаво!
Поздрави и :))))))) !
цитирай
8. анонимен - Не мисля. Нещата не съществуват ...
23.08.2007 09:00
Не мисля. Нещата не съществуват изолирано едно от друго. Признак на страх и невежество е да се отричат учения (а това про-юдаистичните религии винаги са правили), поради една или друга причина. Нещата са съвместими и представляват различни подходи и системи. СВетът и бигието въобще, са конгломерат от всички познания, практики и явления.
Ако се замислиш, християнството е в твърде младенческа възраст спрямо астрологията например.
цитирай
9. candysays - :)
23.08.2007 14:20
@ feminaslim, благодаря ти за информацията, за уместното уточнение по темата :)))
Наистина далеч не зная всичко, нито го изразявам винаги по най-точния начин, така че- приемам на драго сърце подобни коментари, допълващи и изясняващи темата на поста ми...
Поздрави и целувки! :-**

@ whiteshadow, и твоите коментари приемам на драго сърце! Допълваш мислите ми идеално, още повече че и аз (съвсем искрена съм!) вярвам в онова, в което вярваш и ти (!съдейки от коментарите ти), но го казваш по-смело и ясно от мен, понякога... :-)))

Така че- благодаря ви! Радвам се, че намерихме общ език, и теми, които вълнуват и мен и вас...

Всичко добро и поздрави от мен! :)*
цитирай
10. анонимен - Ами какво да правиш - Стрелец - до ...
23.08.2007 14:37
Ами какво да правиш - Стрелец - до болка откровен :-)))
цитирай
11. candysays - :))))
23.08.2007 18:14
Ама и ти ли си Стрелец, whiteshadow! Сега ми се изясниха някои неща... ;-)))
И защо се разбираме с такава лекота, и имаме подобна широта на възгледите- не строго религиозни, а по-скоро философско-религиозни... Типично за Стрелеца ;) И много хубаво (качество), според мен...

Поздрави :*
цитирай
12. анонимен - Кенди, ти си супер!
23.08.2007 20:02
Кенди, ти си супер!
цитирай
13. seth - до болка
23.08.2007 21:21
откровен и винаги прав :)
цитирай
14. анонимен - Нормално. . . Асцендентът ти е в с...
23.08.2007 23:10
Нормално... Асцендентът ти е в секстил със Стрелеца, а има и секстил между Луните - твоята в Риби, моята в Телец :-))
цитирай
15. candysays - @ zumbul,
24.08.2007 11:56
само да не ми беше писал това 1570 пъти!!!?!?!?
Защо?

айде, без повече подобни изпълнения, че се уморих да трия ;)
Все едно и също: "Кенди, ти си супер!"...
Егати...
цитирай
16. candysays - @ seth,
24.08.2007 16:07
така си е ;-)))
цитирай
17. candysays - @ whiteshadow,
24.08.2007 20:17
:-)))*
цитирай
18. feminaslim2007 - същност ти си се изрзяваш много т...
24.08.2007 23:42
същност ти си се изрзяваш много точно и добре, но е нормално, когато човек е прочел сумати неща по темата, да започне да забравя или да смесва. Аз внасям уточненията си, когато съм сигурна / или почти / в някоя подробност. Радвам се, че ти не го приемаш като знак на заяждане от моя страна, защото понякога се притеснявам да не прозвучи като такова. Но както се казва: " 2 глави мислят по-добре от една! " , в случая аз наистина само до-пълвам или доизяснявам нещо казано от теб.
Лека вечер и прегръдки от мен и давай все така хубави неща, та да мога и аз да са понабърквам ;) :)
цитирай
19. candysays - Разбира се! :)))
25.08.2007 11:34
Понабърквай се ;) Усеща се, когато е съвсем добронамерено, и тогава нямам нищо против :)))
"Показвам си зъбите" само, като видя недоброжелатели ;) Не за друго, а защото не съм им направила нищо, и не заслужавам не-добронамерено отношение...

Желая ти сега приятен уикенд! Прегръдки и от мен :*
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4297591
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...