Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2006 16:39 - Единение...
Автор: candysays Категория: Изкуство   
Прочетен: 2275 Коментари: 2 Гласове:
2

Последна промяна: 21.09.2012 17:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Аз лично смятам това мое стихотворение, за едно от най-добрите ми досега, тъй като изразява на поетичен език, една философска теория /концепция/ за душата на човека, която разпознах и приех в един момент като близка на сърцето ми, и на ума ми, и моите възприятия за живота, света и мястото на човека в него...

 

ЕДИНЕНИЕ

При все че съм един, Аз ще стана много” (древноиндийска мъдрост)


Родени сме и умираме сами…
Но в любовта 
едно цяло сме били…
Това нашепва мъдростта
на нечии сърца.

 

Някога –казват-
Духът се бил
разединил-
на безброй малки частици,
чрез нас- капките отделни
в океан- чрез любовта 
отново за да се съедини…

 

Разпаднал се за да познае себе си,
да се обикне
и пак да се слепи-
като парчетата на счупена
с неволно движение
на хиляди парчета чаша,
която се моли за нов живот 
в единението да се роди…

 

Духът се разпаднал 
на безброй парчета,
за да избяга от свойта самота,
но всъщност само отредил така
на своите частици
крехкост и още по-голяма самота….
Отредил им отчаяние 
в отделеността,
в- често- безполезността
на парченце стъкло,
забравило за произхода си-
от някога счупената чаша,
блестяла цяла в свойта красота…

 

И обрекъл Духът така
да се порязват едни други
безбройните частици,
вместо да се слепват 
отново във чаша,
защото твърде рядко пасват си 
като в пъзел,
с техните ръбове остри…

 

Сякаш не разединил,
а счупил се Духът!
И единението в красива чаша,
така трудно е сега…

 

Чаша, от която да се пие
пълноценно на живота течността.
Вместо това разляла се е
на щастието и несамотата
живителната течност
по пода на живота,
по коравата земя,
когато пръснала се чашата
на режещи парчета…

 

Така безбройните частици на Духа
започнали сами да се лутат-
трудни за лепене,
загубили спомена 
за единната чаша,
пълна с течността
на щастието или забравата,
с течността на любовта-
онази- безусловната…

Едно и също са 
убиец и новородено дете
за позналото Духа сърце…

 

Едно и също са
насилник и жертва,
дявол и ангел,
вълкът и агнето,
птицата и човекът без криле…

 

Но с тази мъдрост трудно се живее
в света- с толкова граници
и ръбове остри,
свят на натрошени стъкла,
по които порязват се босите крака…
На мъдростта.

 

Боси- заради отвореното сърце,
което се моли едновременно
и за убиеца, 
и за новороденото дете,
за невинното, 
както и за вече омърсеното сърце…
Или за омърсените само ръце…

 

Духът се пръснал
на безброй частици,
с окървавени от търсене ръбове,
все по-остри и сами…

 

Орисани от Него да търсят 
свойто единение
и светлина…
Но често в плен на мрака,
орисани от трудната си,
нащърбена като счупено стъкло,
остра съдба…

05.01.2003



Тагове:   душа,   единение,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sunflower - И все пак ...
13.08.2006 16:48
Единението е постижимо ... нали си знаеш :))))
цитирай
2. candysays - Знам, знам... ;)))
13.08.2006 17:04
Знам аз, че единението е постижимо! И ми се е случвало дори, и все още ми се случва от време на време, и не само на мен, но и на още доста хора по света /...и у нас ;)/
Просто така го завършвам това стихотворение, по някаква причина, и не искам да си го променям ;)

P.S. Докато ти си ми чела постинга и си ми писала коментар, скъпа sunflower, аз пък прочетох един твой постинг, и ти писах там коментарче... ;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4307364
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52636
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...