Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2007 16:53 - Някои ценни мисли от автора на "Тибетската книга за живота и смъртта"...1
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5639 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 08.01.2007 17:07


(Всъщност книгата, от която ще препиша тук някои мисли, които са доста близки до моите усещания и вяра за това какви са нещата, се нарича "Размисли за всеки ден", а авторът се казва Согиал Ринпоче и е роден в Тибет, и съответно е изучавал в дълбочина будизма, и е негова посланик (и преводач така да се каже), на Запад. Това е сборник с разсъждения- негови  и на други хора, които той е цитирал в книгата си....
Надявам се да откриете някои истини в тях... Които може и да си ги знаете и сами, разбира се, като мен например :)

-"Всеки от нас има своя индивидуална карма. Човешките същества изглеждат доста еднакви, но всички ние възприемаме света по съвършено различен начин и всеки от нас живее в свой собствен, уникален и отделен свят. Както казва Калу Ринпоче:
" Ако сто души заспят и засънуват, всеки от тях ще преживява в съня си свой собствен свят. За всеки от тези светове може да се каже, че е истински - би било безсмислено да се твърди, че някой от тях е истинският  свят, а останалите са фалшиви. За всеки възприемащ съществува истина според кармата, която определя възприятията му."
                 *********  ***********  *******
"Най-състрадателното прозрение и най-благородния принос на моята традиция (будизма) към духовната мъдрост на човечеството е разбирането и многократното осъществяване на идеала на бодхисатва- съществото, което поема върху себе си страданията на всички чувстващи същества, което поема по пътя на освобождаването, не само за свое собствено добро, но и за да помага на другите, и което в края на краищата, след като постигне освобождение, не се разтваря в абсолюта и не избягва от агонията на самсара (света, светското- моя бел.:), а решава да се връща отново и отново, за да посвети мъдростта и състраданието си на целия свят."
                           *****  ********  ******

Ето и една мисъл от великия (и много забавен гений;) Алберт Айнщайн, за който всички ние сме чували, и цитиран в тази книга от Ринпоче със следната си прекрасна мисъл:

"Човешкото същество е част от едно цяло, което наричаме "Вселена" -част, ограничена във времето и пространството от материята (тялото). То изживява себе си, мислите и чувствата си като нещо отделно от станалото - подобно на някаква оптическа илюзия на съзнанието. Тази илюзия е като затвор за нас- ограничава ни в рамките на нашите лични желания, в рамките на привързаността ни към неколцина наши близки. Задачата ни би трябвало да бъде да се освободим от този затвор, като разширим кръга на състраданието си, така че то да обхване накрая всички живи същества и цялата природа с нейната красота."
image
*************************************

Какво да ви кажа от себе си накрая... (ще ми се нещо и аз да кажа :)... Тези мисли (и мъдрости) ги нося и аз в сърцето си... Просто ги зная. Както и други хора зная, че ги знаят, без да е нужно някой (велик) да им ги казва... Това е въпрос на чистота (или пречистване) според мен, на ума (съзнанието) и сърцето на човек, на емоциите и душата му... Ако си достатъчно чист, всичко си знаеш сам по себе си... Вътрешно, по интуиция... И намираш с все по-голяма лекота верния път... И наистина няма нужда някой да те напътства... Както гласи шестото (и любимо мое) "блаженство", написано в Библията (доколкото знам): "Блажени чистите по сърце, защото те ще видят Бога".
Мога смело да кажа за себе си, че съм доста напред (по някаква причина, може би заради моята си карма...) по гореописания от мъдреците път........ Състраданието е станало с времето наистина неотменна част от моето същество... Просто го усещам първично в себе си... Не зная как да го обясня... Може би е защото моята душа много е страдала... И просто не мога да понасям нечие чуждо страдание (независимо дали е на човек, или на животно, или друго същество, и дали е чисто физическо или душевно страдание...)- изпитвам почти лудост, когато усещам нечие интензивно страдание наистина... И изпитвам абсолютно първично (т.е. без да имам време да се замислям, и да разсъждавам, просто като зов, идващ дълбоко от сърцето ми) желание да поема тази чужда болка... И хич не се замислям и не ме интересува дали мога да издържа на нея или не... (но аз мога много да издържам на болка наистина!.....Особено на душевна... Нучих се, наложи ми се...) 
Та така... Разбира се, в повечето случаи не мога да помогна особено и не е съдено човек да може да поема чуждата болка, дори и да иска, но все пак... Самото ми чувство на състрадание надявам се има някакво значение... И когато може да се помогне, и да се облекчи нечие страдание, винаги го правя, стига да е по силите ми....И винаги съжалявам и изпитвам угризения, че не мога да помогна повече... По-добре.................................................................

Както и да е... Ще пиша пак подобни мисли и в бъдеще...От разни книги... Все пак е приятно да ги споделим :)



Тагове:   мисли,   смъртта,


Гласувай:
0



1. анонимен - ДК:..
08.01.2007 17:00
Прекрасна си..;)
цитирай
2. idleman - Здравей
08.01.2007 17:00
на http://kolibka.com/mini/index.html
можеш да си свалиш и да гледаш филм по тази книга. не съм чел книгата и не мога да направя сравнение, но филма е ценен.
цитирай
3. candysays - Desify-
08.01.2007 17:02
Благодаря ти!............:)
цитирай
4. candysays - Idleman-
08.01.2007 17:03
радвам се, че ми прочете поста... И ти благодаря за информацията :-)) Не знаех, че има филм по тази книга...
цитирай
5. antinous - *&*
08.01.2007 17:13
Книгата на Ринпоче е страхотна! Чел съм я и ви я препоръчвам!
Препоръчвам и всички книги на Ернст Мулдашев! Ще погледнете на света с други очи!
Поздравления!
цитирай
6. candysays - :)))
08.01.2007 17:18
Благодаря ти за това включване, antinous! Ще потърся и Ернст непременно (макар че не съм го чувала) :)
цитирай
7. анонимен - ДК:..
08.01.2007 17:31
Аз съм го чувала ;)
И в момента е един от най-продаваните автори в Русия.
Доста интересни и.. противоречиви теории.
Има го в izvorite.com за сваляне.
цитирай
8. candysays - Thanx за инфото! :))
08.01.2007 17:33
Зная си аз, че малко ровя из Мрежата... Ама може ли човек да узнае за всичко... което се случва...? ;)
цитирай
9. анонимен - ДеКуин:..
08.01.2007 17:42
Не му е нужно да знае всичко,
желанието за това е просто порив..
част от човешката природа.

Ти си ровичкай де,
полезно е.. :))
цитирай
10. candysays - Shte se rovichkam nepremenno! ;))
09.01.2007 10:41
Povechko v budeshte... Vupreki 4e men tolkova mnogo neshta me interesuvat, 4e ne znam kak shte smogna... v edin jivot :))) To4no zatova prieh predi vreme taktikata da ne tyrsq mnogo informaciq, tq i bez tova me namira sama v dostaty4ni koli4estva! ;))

P.S. Izvinqvam se za latinicata, no imam malyk problem s kirilicata na toz komputyr, na koito sym sega (az vse sym na razli4ni komputri - kato p4eli4kata Maq, prehvur4ashta ot cvqt na cvqt ;)))))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281404
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...