Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2007 16:08 - Малко ли е?...
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3773 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 01.07.2008 15:57


Вчера пак... се случи... Да ме наранят мнооого жестоко някакви хора, които въобще не ме познават... (не, не тук в блога, тук всички са така мили с мен, за което съм им много благодарна :), а във Фотофорума, където имам профил от около половин година, и едно от местата, които ми бяха приятни и са ми носели положителни емоции и приятели дори, като блога...)
Така ме нападнаха изведнъж там... За първи път такова нещо преживях... Такова чудо на чудесата... Да, зная... Много хора са ме предупреждавали, че в Мрежата е така, има си и "недоброжелатели", които се възползват от анонимността, която тя осигурява, чувстват се защитени и омерзяват както си искат някои хора, които решават че не са им симпатични, без ДОРИ да ги познават... Зная, хиляди пъти са ми повтаряли мои приятели (включително и вие ще го направите сигурно...), че не трябва да се връзвам, че никой не трябва да се връзва на подобни глупости, и че това е напълно излишно хабене на нерви  и енергия...... о, да... зная всичко това, съгласна съм, очевидно е, че е така..........
...........Но все пак... Аз не мога да спра болката в себе си, когато тя се роди... Не мога да я облекча с "необръщане на внимание"... Просто не мога.... Снощи се почувствах заради тази виртуална свада, като пълен парцал... Накараха ме да се почувствам унизено, че нищо не струва онова, което правя, че нищо не разбирам, и по-добре да спра да се самозащитавам, а да ги послушам... Те, видите ли (случайно съвпадение, нещастно стечение на обстоятелствата в момента) били много... а аз сама в самозащитата си... И трябвало да ги послушам, прави са щом са 4-5 наведнъж, а аз съм сама (с което и луд те изкарват накрая сигурно)... И въобще не си направих атруда да видят какво е било преди тях в профила ми, какви снимки има, какъм рейтинг, колко хора са ги харесали наистина (включително разбиращи като тях от фотография повече от мен...) Нищо. Видяха че не са сами, че са станали няколко единодушни в мнението си, че нищо не струват моите неща... И се почна.... Знаете ли- просто ми избива тази асоциация- нападнаха ме както хиените нападат беззащитно или ранено вече животно, което е изостанало от стадото си... Зловещо приближавайки се, и с желание да ме довършат. Само че хиените са оправдани... От природата, от естеството, от инстинкта си за оцеляване, от глада си и нуждата да го задоволят... А тези "хора", които имат инстикт да нападат групово един-единствен човек- те, питам се аз, какво печелят от това???... Нито храна, нито оцеляване... Нищо не им зависи (живота, благоденствието) от унижението на един човек... Когото жестоко са наранили, и са го оставили (образно казано) да лежи в калта в несвяст, и като се събуди да си ближе раните.......
.... По пътя към вкъщи не можах да си сдържа сълзите и плаках... (а си имах и други грижи естествено). После пак... Опитах се да успокоя, но не се получи... Просто беснеех вътрешно- от обида, от погнуса, от отвращение... Полудях... Едва успях да заспя късно през нощта, а колко пъти се разплаквах отново и отново.... Защото има хора, които с обич и нежност си градят нещо (дори и мъничко да е, като един профил) и си го обгрижват редовно, и си го украсяват като свой дом, и си канят в него гости... приятели... И накрая идва някой (понякога...не дай Боже...), или няколко човека, които започват без никаква причина да нападат и да рушат този дом... Ей така просто. Без дори да познават стопанина... Явно им доставя удоволствие, не зная....
... Ами ако този домакин (както е в моя случай, и в още някои случаи, дори и да са много редки...) е ужасно раним?... Ами ако е бил много пъти реално нараняван и има изострена чувствителност и непоносимост към подобно отношение, критики и обиди (недобронамерени!)?... Ами ако този човек е бил на крачка от лудостта, или от самоубийството?... Ами ако този човек е бил така наранен, че е "вил" от болка дни и нощи, свит на кълбо и гледайки диво като ранено животно... изпитващо първична болка?... Ами (накрая) ако този човек е пил успокоителни, заради вътрешното си неспокойствие и болезнена чувствителност (... аз пия, признавам си... по лекарско предписание... (дано не се "отречете" от мен, като знаете това......)?.... Какво става тогава... 
(между другото, усещам го че antinous от хората тук само е същия като мен в това отношение, и от време на време не го разбират хората... Защо има такива реакции... на обидите- от свръхчувствителност...)
Става едно безсмислено отваряне на стари рани... И още по-зле- сипване на сол в раните... И въвличане на "жертвата", на обвиняемия в порочен и сякаш неразбиваем кръг от озлобяване заради обидата, желание да се защитиш, да си го върнеш по някакъв начин, да ги накараш да се осъзнаят твоите "обвинители"... Става един порочен кръг от взаимна омраза и озлобление......
......А това е едно от най-лошите неща, които можеш да причиниш на някого... Да го накараш да мрази, дори и да иска да обича.... 

......Накрая ще запитам само едно нещо (не вас, мили мои, вие с нищо не сте виновни...):

Малко ли им се струва на някои хора човешкото страдание, което и без това и неминуемо съществува по света, като например болести, загуби на близки хора или на домове, бедствия, смърт...., че мислят, че не е излишно и да се нараняваме взаимно... ние хората помежду си?....

Малко ли им се струва???....

Малко ли е страданието по света, че да има и взаимно причиняване на страдание, когато общуваме?....

Малко ли е???...

И каква е ползата от това да нараниш някого.... Да не си добронамерен към него, а да искаш да го унижаваш и да мачкаш достойнството му?...............

(не ви питам вас, мили мои... въпроса е риторичен... или по-скоро зададен като вопъл на отчаяние на един човек към небесата......
Като писък на новородено бебе, изоставено в студа...Това е въпросът ми....)

Ако има някакво удоволствие в това (за някои), то аз никога няма да го разбера...... Никога!.... А и не ми трябва да го разбирам....

Да, всичко мога да разбера на този свят и у хората, но не и садизма... Това е единственото, което не мога!.... (независимо дали той е физически или психически тормоз) 

I CAN"T UNDERSTAND
WHAT MAKES A MAN
HATES ANOTHER MAN,
HELP ME UNDERSTAND....

..."PEOPLE ARE PEOPLE" - DEPECHE MODE.... 

Велика песен за взаимоотношенията между хората и срещу войната, когато трябва да УБИВАШ ЧОВЕК, БЕЗ ДОРИ ДА ГО ПОЗНАВАШ.....................................................
 





Тагове:   малко,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ady - Скъпа
06.02.2007 16:15
съжалявам за това което ти се е случило. Знам че е изтъркано, но не им обръщай внимание. Обърни внимание на тези които те харесват такава каквато си.Просто се опитай такива хора да игнорираш може би с мълчание.Пожелавам ти да се оправиш по скоро.За това ти подарявам една голяма усмивка и прегръдка.:))))))))))
цитирай
2. candysays - Благодаря ти, ady
06.02.2007 16:21
ще се постарая :)))))))))))))))
цитирай
3. tin4e - Tи си знаеш , но не трябва да се връзваш
06.02.2007 17:21
Това , което правиш е ценно и значимо , за теб и много други . Няма значени е , че някой си нещо не харесал и се изказал грубо . Триеш коментара и забравяш . Да не ти пука , няма защо да ти пука . Обикновенно тези , които дават критика нищо не са съградила сами . Така , отрстрани им е много лесно да критикуваш. А дали разбираш повече от автора , обикновенно не .Това си е типичен български манталитет . Забрави и никога не взимай , вече на сериозно неща , които се случват в мрежата , особенно от непознати .

И аз търпя критика , особенно за правопис , е и ...да съм спряла да пиша

Горе , главата :)

Поздрави и усмивки
цитирай
4. sunflower - Абе, я им тегли една ....
06.02.2007 17:43
... ако не знаеш да псуваш, ми се обади - ще ти дам няколко урока!. :)
цитирай
5. candysays - Благодаря ви!
06.02.2007 18:00
tin4e, и на теб! :) Ще се опитам... но някак не мога (поне засега) да си изградя имунитет срещу подобно целенасочено обидно отношение и да го игнорирам... Нещо ми пречи да спра да се връзвам на такива глупости...

Съни, мила моя, абе и на мен ми идеше да ги напсувам направо и да не се занимавам повече (мога и аз, колкото и рядко да го правя и колкото и миловиден човек да съм ;))), но ше вземат да се оплачат от мене на тамошните администратори и да ми изтрият профила... А аз все пак си го харесвам... Само затова не ги псувам вече... А наистина си го просят... някои "хора"... без душа и сърце...
цитирай
6. dosheva - ейййй,
06.02.2007 18:37
а шамари? Такива като теб аз ги шамаря, да знаеш!!! Кви са тия неща - ти си грозен, ти си тъп, и кво? Аз мога да ти кажа всичко. Какво значение има? Това са само думи.
Важното е ти да се харесваш.
...те и на тоя дето е казал, че земята се върти, са му казали, че е луд, ама...гледай каква излизе. Всички гении са били неразбрани от обществото.
Айде..горе главата и смело напред.... :):):)
И да не чета повече такива неща, щото....нали ти кизвам, ще те намеря и ще се шамарим...
:):):):):))))))))))))))))
цитирай
7. candysays - Eh, skypa docheva :):):)
06.02.2007 18:58
Де да беше толкова лесно всичко... Аз си се харесвам... от един момент нататък... и вътрешно и външно... но думите наистина могат много да нараняват нищо че са безплътни и нематериални... И случайни понякога... Просто ме влудява факта, че има хора, които обичат по някакъв извратен начин, да обиждат други хора и да ги смазват... Или поне да се опитват... Искам да ги намеря такива хора и да ги изтрепа направо... Защото никой няма право да обижда друг човек!... Това е принцип №1 в живота ми...

Тъй мила моя... Чакам шамарите ;-)))))))))
цитирай
8. candysays - П.С. Впрочем вече добавих...
06.02.2007 20:42
...линк в блогрола ми /последния 20-ти линк/, чрез кликване върху който, можете да разгледате моя профил във прословутия Фотофорум... :)
/не се бях сетила да го направя по-рано ;)/

Така ще може, който желае да разгледа снимките, които съм публикувала и които публикувам там /периодично добавям нови, разбира се/... Така ще можете да прецените и сами мога ли да правя някакви снимки или хич ме няма, както напоследък се заеха някои да твърдят...

Надявам се искрено да им се насладите... :)
цитирай
9. slavei - Мила, Кенди!
06.02.2007 23:36
Знаеш ли колко много дълго можем да си говорим с теб на тази тема - болката, нараняването между хората, но като за коментар мога да ти кажа, че това се случва , защото в сърцата липсва любовта. Затова хората се нараняват, обиждат, оскърбяват, без да се интересуват от чувствата на човека, когото са наранили. Любовта я няма - защото тя не наранява, не обижда, не нагрубява, напротив прощава грешките или ако иска да направи забележка , прави много внимателно, както се казва с любов.
Мислиш ли, че тези хора са щастливи - едва ли, без любов никой не може да бъде щастлив?
А ти си щастлива, макар и сега да те боли, защото си нежна и чувствителна душа имаш сърце, пълно с любов и това те прави жива и щастлива!
Помоли се Бог да ти даде сила, за да се пребориш с тази болка. Той може да го стори! За Него няма невъзможни неща!

Божият мир да владее сърцето ти и да премахне болката и обидата!:)

П. П. Ако не ти допадне коментара ми можеш спокойно да го изтриеш, няма да ми е неприятно!
цитирай
10. candysays - Ама как ще го трия? Защо?... :)))))
06.02.2007 23:46
Допадна ми и то доста коментара ти, slavei4e :-)
Знаеш /вече/, че съм съгласна с теб... И аз разсъждавам по същия начин... И ти благодаря, че си правиш труда да ми пишеш тези неща... за мен има значение това :) Дава ми нови сили...

А сега, да ти призная честно, се поразведрих вече...;) Аз съм човек, който бесно се "пали", но и ми минава сравнително бързо по принцип...стига просто да чуя добра дума от някого... да получа преръдка от любим човек, който ме обича и приема каквато съм... и се успокоявам и ми минава... :)) Приятеля ми обича да се шегува, че съм като бебетата в това отношение... Дето лесно се разплакват, и после също така лесно се усмихват сладко, като ги гушнеш... или нахраниш... ;-)

Та така... Лека нощ ти желая!... И още веднъж- БЛАГОДАРЯ :)
цитирай
11. slavei - :)))
07.02.2007 00:02
:)))
цитирай
12. princesa - :)
07.02.2007 01:53
Не обръщай внимание на подобни изказвания, на подобен род отношение, особено на хора превземайки Интернет пространството мислейки, че са едва ли не велики, избивайки комплексите си, като се опитват да наранят някого. Хората си нямат друга работа...
И запомни едно... ти можеш да се обидиш само от самата себе си, като приемеш думите на когото и да било, те теб не могат, първо защото те не те познават, и второ защото ти самата знаеш, че нещата които ти казват не са истини :) До скоро и аз все си плачех щом някой ме обиди, но приятелят ми ме научи да не се задълбочавам в подобни изказвания. Първо, че е вредно за самите нас, и второ тези хора просто си търсят "жертви"
На всяка следваща лоша дума просто отвръщай с усмивка :) Опитай се да бъдеш силна, това би учудило, а и раздразнило "противника", защото такива хора се надъхват колкото повече протестираш и прочие.
Желая ти успех и лека и спокойна нощ.
Поздрави!
цитирай
13. dosheva - :):):)
07.02.2007 10:59
За хората и болката - да, и аз не мога да го разбера. НО човекът е единственото животно, което убива не заради прехраната си. Извратена работа. Не разрешавай да те докосват такива хора.
За фотофорума - има сладурски снимки. Те са с обработка, нали?
цитирай
14. candysays - Да, до известна степен са обработени...
07.02.2007 11:16
но аз не умея "висшия пилотаж" на обработването на снимки, а и не ща да го научавам засега (стига ми онова, което знам в момента), така че не са много преработвани... Близо са до "естеството", така да се каже ;):):)

Поздрави и ти благодаря, dosheva :)))
цитирай
15. innersmile - Ignore!
07.02.2007 13:04
миличка те са те наранили и са ти писали такива неща,защото според мен те в този форум обръщат внимание на техническия изглед на снимката и параметрите й,характеристиките й,качеството...а не на емоцията,съхранена в нея и замисъла на снимката!затова забелязах,че най-често те критикуват....това е хубаво,защото емоционалното и скъпото си остава непокътнато,чистичко и само за теб :)сега разбра ли защо не трябва да им обръщаш внимание?остави си емоциите за теб,а пикселите-за тях:)поздрав с Be Aggressive!:)приятен ден ти пожелавам и те прегръщам :)
цитирай
16. candysays - Миличка!... Благодаря ти и на теб :)))
07.02.2007 13:36
Вече съм по-добре, не се тревожи за мен ;-) Просто имам навика може би да "алармирам" повече, отколкото трябва, но наистина се бях почувствала много зле от техните коментари и заяждания...

Както и да е. Вече е нов ден, и аз ще го посрещна подобаващо и с уважение към хората, а те... да си трошат главите, ако искат... ;))))))))))))

P.S. Ти си слънчице... С топла светлина... Истинска и неподправена (и много слънчева и светла!) "вътрешна усмивка"... :-) А тези са най-добрите!!!
цитирай
17. candysays - Мила princesa,
07.02.2007 13:43
и на теб (да не забравя!) ти благодаря за топлите думи и подкрепата... Така е, знам че сте прави и че човек не трябва да обръща внимание на подобни неща... И моя приятел все се опитва да ме научи на това, защото знае колко много страдам понякога (дори и без особена причина отстрани погледнато), а той разбира се не иска това и му е мъчно за мен... Но е свикнал вече... да ми лекува раните с неговата любов към мен... с най-топла прегръдка... :)

П.С. да ти призная, колкото и благородство да има в мене по принцип, то, за жалост, просто се изпарява... убиват ми го за момент, подобни хора с подобно отношение... отравят ми го за момент макар само (което, разбира се ме кара да се чувствам още по-зле...) и просто не мога да отвърна с усмивка на обидите им... Знам, че това е най-доброто, което един свестен човек може да направи, и че това е проява на сила, която ги сащисва... Но на такива хора, аз просто не мога да се усмихна... Не и от сърце... (а другото би било изкуствена усмивка)... Не и преди да се променят към по-добро... Чак тогава...........евентуално ако стане... тогава бих им се усмихнала и бих забравила обидата... Не и преди това. Просто не мога.

Но на вас- НА ВАС СЕ УСМИХВАМ :-)))))) Широко и от сърце....... :)
цитирай
18. princesa - :)
07.02.2007 13:50
candysays, не е лесно да се усмихнеш на лошият човек наистина, защото той ти е донесъл душевна болка, но с повече усилия и с времето човек се учи да е именно такъв. Радвам се, че вече си спокойна, и че имаш приятел който те подкрепя с любов:) Все пак когато следващия път (дано няма такъв) някой се отнесе несправедливо с теб, го постави на мястото му точно по начина по който ти казах :) (приятелят ми е психолог, постоянно ме учи на такива трикове, които са безценни)
Прегръдки и поздрави :)
И много много усмивки :)
Бъди силна!
цитирай
19. candysays - Благодаря ти, принцеса :)))
07.02.2007 14:47
Много усмивки и прегръдки и за теб! :)))))
цитирай
20. pti - :)*
07.02.2007 15:41
Спокойно човечеее, много хора умират да се правят на велики по отношение на 'други'. Всеки намира изражение на изкуството по различен начин, но някой разбираш ли решава, че има правила и още повече(!) че 'той' е запознат вещо с всички тях.
Така чееее, ти си прави нещата, така както ги усещаш, пък да става каквото ще..
Жалко за фотофорума.. жалко е места, които по същество носят само позитиви да се превърнат в такива, които са те наранили.
Но знай!!!! Има толкова много места - просто махни с ръка и изтрий!!! Изтриваш или спомена за 'невежите' коментари или си изтриваш посещението там. Има къде да се ходи ;)....
Това съм установила със сигурност - човек трябва да общува само с хора, които го зареждат!!!
цитирай
21. bamby13 - Сладкишче....
07.02.2007 15:54
искрено се надявам днес вече горчилката да е понамаляла! "Хиените" не те познават, но и ти тях не познаваш. Освен каквото ти казват, важно е и кой ти го казва...
цитирай
22. candysays - pti, bamby...-благодаря ви за включването! :-)))
07.02.2007 16:02
И за подкрепата и топлината, които раздавате :))))) Прави сте, разбира се... Най-хубаво е човек да общува само с хора, които го зареждат, но за съжаление не винаги това е възможно, птиче... Но поне може да стремим към това :-)

Бамби, така си е... Важно е кой стои зад думите... Това променя тяхното значение... Контекста винаги е важен, защото иначе казаното "увисва" във въздуха.... Но като не знаеш кой е отсреща? Кой го е казал и защо пък му е хрумнало да те наранява точно тебе... Тогава най се объркваш... (тоест аз ;) Представям си, че този човек не е някакво чудовище, ами си върши нещата и с някои хора, с които е решил е мил... а с мен-не, по някаква причина.... Това ме гложди обикновено. Мразя меренето с "двоен аршин", така да се каже... Мразя и двойнствения морал....

Както и да е. Усмивки и благодарности от мен :-)))

Новият ден дойде (винаги идва май! ;))), а горчилката ми вече се стопи... в небитието... щом имам хора, които ме подкрепят и ми се усмихват :-)
цитирай
23. candysays - krissi1,
07.02.2007 16:05
усмихвам се, да!!! Мисля, че вече стана ясно на всички...

Най-добре да минем вече на по-ведри и смислени теми... :-))))
(но и тази има значение... радвам се, че я обсъдихме и че споделихте с мен вашето мнение по темата ;-)
цитирай
24. candysays - Благодаря ти от сърце, lara, за тези думи! :)))
08.02.2007 13:57
и за подкрепата...
Да, зная... за да има равновесие... в крайна сметка...
(егати равновесието, ама карай... иде ми понякога и на него да му тегля една... ама няма как... ;-)

...П.С. И аз съм с теб, да знаеш! И ти се усмихвам! :)))
цитирай
25. ridiculous - Малко мъдрост
08.02.2007 18:10
и от моята побеляла глава (не я вземай много на сериозно):

1. фотографиите, които правиш не са ти. хората, които не ги харесват може да харесват теб или да не те харесват или дори да не те познават. Макар че, ако става дума, за нещо, което ти самия обичаш, може да е много трудно да се отграничиш.

2. Има хора, които умеят да ти казват неприятни неща. Правят го с уважение и дори с обич - като подарък. Аз лично много ценя неприятни неща, казани с добъп тон и най-много съм научила за мен си тъкмо от такива ситуации. Не е било приятно, но развива. Сигурно тези във форума не са били научени как се прави това и вашият форум много ще дръпне напред като поле за развитие на любителската фотография, ако хората там се научат да казват кофти неща за свимките по добър начин за тези, които са ги поместили. Неприятното е, че нещата, от които боли се казват по-лесно от хора, с които имаме по-дълго взаимоотношение, а казани от човек, с когото нямаме лична история, те по-често изглеждат злонамерени, защото няма на какво да се опрем, освен на болката си.

3. Много е важно да предоставяме пълна свобода на хората да не ни харесват, та дори и да ни мразят. Това помага за свободата в отношенията, за нашата свобода също. Човек може да попадне в робството на потребността си да бъде харесван и да знаеш, няма измъкване.

4. Независимо от т.1, т. 2 и т. 3 някои хора в нета наистина са тук, за да се отдават на копролалията (напраплива потребност да говориш мръсотии и гадости) си бизнаказано. По този въпрос не можем да направим много, освен да свием рамене разбиращо, а после да им свием перките, защото безчинства не бива да се позволяват при никакви обстоятелства.
цитирай
26. candysays - ridiculous, благодаря ти за това включване :))
08.02.2007 18:17
Всичко, което казваш по-горе е съвсем така и според мен. Написал/а си го адски изчерпателно, точно и ясно, и аз просто няма какво повече да добавя по темата. Май я изчерпахме... :)

Напълно съм съгласна с теб, поздрави :-))
цитирай
27. antinous - ~-A-~
15.02.2007 17:54
чак сега го прочитам! Знам за какво говориш :~(
цитирай
28. candysays - :(
15.02.2007 18:00
Sad, but true...

P.S. Радвам се, че не си се обидил, от това че те споменавам в този постинг... Но то е добронамерено, разбрал си :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4306529
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52636
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...