Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.04.2007 17:36 - Една метафора... За съдържанието на живота (или на един буркан ;)
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2704 Коментари: 10 Гласове:
0



 Привет отново! :) 
Искам да споделя нещо хубаво (и смислено) с вас, но този път не съм аз автора ;)) И всъщност нямам никаква представа кой е автора на писанието по-долу... Прати ми го една приятелка на мейла... Явно е от онези нещица (писания), които циркулират и се разпространяват по Мрежата между хората, без оглед на авторските права ;) Много е модерно май това напоследък... Хората просто вече пропускат да споменат автора най-отдолу....
Както и да е. Enjoy!
(П.С. Надявам се да не сте го чели вече.... И да ви хареса :)
                                         *** *** ***

"В часа по философия професорът застана на катедрата, изпълнена с различни предмети и зачака студентите да утихнат. Тогава взе голям празен буркан от майонеза и го напълни с топки за голф. Попита студентите дали съдът е пълен. Те отговориха утвърдително.
После професорът взе една кутия с камъчета и я изсипа в съда, разклати го леко и камъчетата се наместиха между топките за голф. И отново попита студентите дали съдът е пълен. Те пак отговориха утвърдително.
Сетне професорът взе кутия с пясък и я изсипа в съда. Естествено пясъкът запълни всичко. Той попита още веднъж дали съдът е пълен. Студентите отговориха с единодушно "да".
Тогава професорът взе две кутии с бира от бюрото и изсипа съдържанието им в съда, което изпълни празното пространство сред песъчинките.
Студентите се разсмяха.
"Сега, каза професорът, когато смехът утихна, искам да ви кажа, че този съд представлява вашият живот. Топките за голф са важните неща във вашия живот - семейството ви, здравето ви, децата ви, приятелите ви, страстите и предпочитанията ви - все неща, които ако загубите всичко друго и ви останат само те, животът ви ще бъде достатъчно пълен. Камъчетата са другите неща - работата ви, къщата ви, колата ви. Пясъкът е всичко останало - малките неща."
И продължи: "Ако най-напред сложите пясъка в съда, няма да има място за камъчетата и топките за голф. Същото се случва и с живота. Ако губите времето и енергията си за дреболии, никога няма да имате място за нещата, които са важни за вас. Обръщайте внимание на нещата, които застрашават щастието ви. Играйте с децата си.
Излезте с партньора си навън, на вечеря. Винаги ще се намери време да изчистите къщата и подредите.
Погрижете се най-напред за топките за голф, за нещата, които наистина си заслужават. Подредете приоритетите си. Останалото е само пясък."
Една от студентките вдигна ръка и попита:"А какъв беше смисълът на бирата?"
Професорът се усмихна."Радвам се, че ме попитахте. Исках просто да ви покажа, че няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери място и за две бири.."



Тагове:   буркан,   метафора,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. comfy - Да, действително "циркулира" -
18.04.2007 18:22
и аз го имам! :))))

Такива, Кенди, получавам почти всяка седмица, но много рядко са като това, което си постнала! ;))

Поздрави и прегръдки! :)*
цитирай
2. candysays - Comfy, благодаря ти, че си тук...
19.04.2007 10:49
и си ми винаги подкрепа :)))*
Даа, явно циркулира, и повечето хора може би вече са го чели... Все пак наистина ми хареса (и обективно си е много добро), така че ще го оставя в блога си, току-виж някой го е пропуснал ;))

И на теб много поздрави и прегръдки, и лек ден! :)* :-*
цитирай
3. miacarra - :)))
19.04.2007 11:27
както винаги cool :-*)
и както винаги вярно - все сме забъзани за някъде и се целим по нависоко и затова не стигаме никъде и нямаме нищо
а хубавите неща са около нас
Благодаря ти, че ми го припомни :-*))))))
цитирай
4. candysays - Радвам се, че ти хареса, Miacarra! :)))*
19.04.2007 11:35
Припомнянето на важните неща си е нужно от време на време... :)*

Благодаря за коментара, за това, че си тук- редовен посетител в блога ми, и въобще- за всичко... Пращам ти една широка усмиФка :-)))
:-*
цитирай
5. flavie - :)
19.04.2007 11:56
Ами и аз го имам :) и е хубаво ,не съм го изтрила,радвам се че го си го припомних в твоя блог,защото е едно от нещата които като прочетеш още веднъж откриваш нови,незабелязани послания.
Поздрави и усмивки :)) :)*
цитирай
6. candysays - :)))*
19.04.2007 12:00
Усмивки и поздрави и за теб, flavie :)* Радвам се, че съм ти припомнила този текст, и че си открила нови послания в него... Да, има такива текстове, те са най-смислените обикновено ;)

Радвам се като посещаваш блога ми, така че- идвай ми и занапред "на гости" :))) :-*
цитирай
7. flavie - :)))*
19.04.2007 12:26
С най - голямо удовостивие :)) Аз сега съм малко заета с една пиеса и нямам много време и аз да понапиша нещо смислено ,но затова пък при тебе всичко е такова ,така че няма да мога да се въздържа да не те чета :-*
цитирай
8. candysays - ~ О, благодаря ти!!!.........~
19.04.2007 12:32
Наистина много ти благодаря за тези думи, трогна ме...

До съвсем скоро тогава... :-*** {}
цитирай
9. tsvetamak - :)
20.04.2007 14:17
Който успее да постигне правилния ред на подреждане на нещата от живота е голям щастливец:)
Но...не винаги се получава:)
Поздрави!
цитирай
10. candysays - Така е, tsvetamak!
20.04.2007 14:19
Дано да успеем... :)
Радвам се, че си тук отново, в блога ми... :))

Поздрави и приятен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4297250
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...