Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2007 11:19 - И вълкът сит, и агнето- цяло... Не става... на този свят.
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3064 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 20.06.2007 16:27


Понякога ми е тежко... Понякога наистина ми става много тежко и много мъчно...
За какво ли не...

За какво ли не...

Толкова е трудно понякога си човек... Да подредиш всичко, както трябва... Като дори не знаеш как, по дяволите, трябва...
Трудно е да балансилаш като жонглоьор с 10 портокала, и все изпускаш (от поглед и ръка) един- два, рано или късно... Още повече, че не си се родил научен... Че никой никога не ти е казвал, и не може да ти каже как... как трябва да постъпваш... какви решения трябва да взимаш... кое е най-правилното... как можеш да направиш всички (по-) щастливи... как можеш да се погрижиш едновременно и за другите, и за себе си... Че и за Майката Земя... трябва... вече...

Никой не може да каже никога кое е най-правилното решение.
Всяко нещо на този свят си има своите плюсове и минуси... Няма нито едно, нито едно нещо, което да е само положително или само отрицателно...

А и всичко е толкова преходно... Болезнено преходно... Или за щастие преходно (когато си нещастен...)

Всичко е до време, на този свят... И рая, и ада... Няма нищо, което да продължава вечно... Или дори по-дълго време... Всичко се променя... понякога шеметно бързо... А човек трябва да осъзнава всичко на момента, каквото и да му коства това, да се адаптира към новите ситуации в живота (си), да продължи да бъде себе си някак, да продължи да търси някакъв баланс, поне относителна хармония, и своето ...щастие... Или поне своето спокойствие, и вътрешен мир.
В същото време трябва да мисли (ако е такъв човек) и за това как се чувстват и другите... Как се отразяват неговите собствени решения на нечии други животи...

И т.н. И т.н.

И винаги има още, и още......
Винаги се появяват нови и нови ситуации, и проблеми за решаване... Винаги се налагат нови и нови решения... Които ще се отразяват после понякога с години на твоя собствен, и на нечии други животи...
И всичко си остава все толкова преходно...
И в същото време всичко си остава адски взаимосвързано...
И отговорността върху плещите на човека никога не намалява... Въпреки преходността на този свят...

И винаги ни очакват нови трудни решения... Нови предизвикателства... Решения, които определят посоката за цял живот напред... 

Но всяко нещо е за сметка на друго на този свят.
Тук не може никога (почти) едновременно и вълка да е сит, и агнето да остане цяло... казано по народному.
Не може всички да бъдат щастливи... едновременно... казано по християнски.

Не може... Просто не става...


Понякога ми става толкова мъчно... Толкова тежко... За всичко и всички...
И сълзите се събират в очите ми, и после рукват... Една след друга... Една след друга... Надолу... Оттичат мъката ми... Отвеждат я към земята... Към тази така измъчена земя....


...All we are is dust in the wind....
Everything is dust in the wind...



Тагове:   сит,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pti - а сега истината :)))
06.06.2007 11:27
Изобщо не е необходимо да умееш да жонглираш, някои неща е предопределено да паднат на земята, и дори да се счупят... щото налииии носело щастие ;)..

и така :
Най-важните неща са изключително прости (в см. не са сложни) и няма необходимост от жонглиране :)) също така едно от нещата, на които съм противник (сещаш се, че идеите, които изповядвам предполагат да не съм чак такъв противник, де) е амбицията. За мен тази дума в много малко значения е добра дума. В повечето случаи е ненужно боричкане, като .. всъщност нещата си се подреждат от само себе си... в глобален план.

или..
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще
цитирай
2. candysays - Pti, благодаря ти за коментара...
06.06.2007 11:33
И за оптимизма, който лъха от него... :)

Но... аз не съм толкова убедена в това... че нещата се подреждат от само себе си... би било прекрасно (и аз) да вярвам в това (по-скоро моят приятел и моя любов вярва в това...) Но да речем, и да приемем, че просто хората са различни... Аз съм от хората, които някак по рождение носят в себе си някакво чувство за дълг, и тежка отговорност... Сякаш аз трябва да спасявам планетата Земя, и да оправдая смисъла на живота въобще... Пред хората... Което всъщност си е Божия задача...
Просто е вродено... при мен... тежкото чувство...
на дълг.

П.С. Извини ме, но нещо не разбрах... Аз не виждам да прозира каквато и да било амбициа в моите думи... За съвсем други неща става въпрос, мисля, че е очевидно. За бъдещето... За това как да направя и майка си щастлива (напр.), а същевременно да живея и своя си живот, както що-годе аз го разбирам... Защото нерядко нещата си противоречат...
И да, сигурно рано или късно, се подреждат от само себе си... Особено ако ти не си успял да ги подредиш кой знае колко...

Въобще не съм амбициозен човек. Или съм- но в много особен смисъл на думата... ако въобще съм.
цитирай
3. pti - :)))
06.06.2007 11:43
в този смисъл думата намира своето положително значение...

ноо :) аз не съм като теб, именно защото съм разбрала, че е невъзможно съчетанието.. трябва да правиш компромиси, които в глобален смисъл нямат смисъл :))).. (не говоря за разни дреболии, дето можеш да направиш)

аз съм се опитвала да съчетавам, дори и мен ме наляга чувството за дълг понякога :))))) , но осъзнах, че 'този ми' живот ще се процеди като пясък между пръстите ми и че всъщност ще изживея живота на някой друг... и така :)))

просто си постъпваш с доброта и по съвест, обаче на първо място си ТИ.. и всичко, което трябва да научиш на този свят за по натаък - разбира се всеки го научава по различен начин...

амрак го беше написал някъде - пътя е ЕДИН, някои просто понякога го удължават :))

**не съм визирала теб, аз винаги визирам себе си(просто най-добре себе си познавам)
цитирай
4. candysays - :))
06.06.2007 11:45
Разбирам, Пти... Така е. Точно така...

П.С. Аз май съм от удължаващите пътя си.... За добро или... не толкова...

:*
цитирай
5. анонимен - Приятелко, творението се базира на ...
06.06.2007 11:46
Приятелко, творението се базира на борбата и преминаването от една в друга на противоположностите. Не може да има само добро, или само лошо. За да съществува нашето творение, отрицателното и положителното трябва да са балансирани. Най-великият пример за това е знакът на тао. Той е просто гениално творение. Затова непрекъснато има смяна на състоянията. Това е и в макро и микро план.
Но пък ще ти кажа и друго - мъдростта е функция и следствие на тежките неща, които преживяваме. От веселие никой не е станал по-мъдър.
Аз имам много сходна с твоята чувствителност, въпреки, че мога да бъда и извънредно свиреп, когато успеят да ме предизвикат достатъчно!
Но те разбирам, Господи колко те разбирам.
Лек ден, приятелко.
Ние стрелците сме като птиците феникс!
цитирай
6. candysays - ***
06.06.2007 11:54
Така е, зная... :*
цитирай
7. depressed - На мен ми се струва,
06.06.2007 12:11
че започваш да залиташ в кофти посока. Давай го по-леко. такива философии не дават нищо, а си като в една гъста гора. Излез де :Р
Глобалните неща, за които говориш се подреждат сами - послушай пти и приятеля си. Щи дам един пример: един човек не може да оправи световните проблеми и тези на човечеството. Но ако всеки човек оправи своите си проблеми, тогава няма да има хора с проблеми и човечеството като цяло няма да има проблеми. Чаткаш ли ;)
цитирай
8. candysays - :)
06.06.2007 12:13
По принцип чаткам ;)

Но... и аз имам право понякога да бъда depressed...
;-)
цитирай
9. depressed - Аааа, не.
06.06.2007 12:27
Щом ще спасяваш човечеството, такива "екстри" не ти се позволяват ;-Р
цитирай
10. candysays - :(
06.06.2007 12:28
Ми добре, щом така смяташ...

Сега вече наистина дълбоко ще се депресирам.... :(

;D
цитирай
11. depressed - :-D
06.06.2007 12:30
.........
цитирай
12. viovioi - ))
06.06.2007 13:28
дори и да се подреждат нещата, не е от само себе си..Хубаво е всеки да има позиция и отношение към ако щете и глобалните проблеми.Това е важно, защото това е нашия свят, нашия живот, нали? Поздрави!А за амбицията защо не?Вижте в тълковен речник какво е амбиция:човек устремен, напорист с огромно желание да достигне своя цел.В наши дни сме си я преиначили в разбирането като нещо негативно и едва ли не подмолно.Още веднъж поздрави !
цитирай
13. candysays - viovioi,
06.06.2007 13:34
много ти благодаря за тези думи! За разбирането...
Поздрави от сърце и на теб! :*
цитирай
14. zombayo - ...
06.06.2007 14:20
Нещата около теб никога няма да се подредат така както искаш.Ние сме прекалено нищожни същества,за да сме в състояние да ги подредим.Важното е вътре в теб да е подредено.Да живееш в хармония със себе си и със Земята,да се радваш на живота си и да го изживееш така че да не съжаляваш,че си съществувала - дарявай любов и доброта и бъди щастлива ... не позволявай да ти отнемат щастието :))
цитирай
15. candysays - ***
06.06.2007 14:30
Благодаря ти, zombayo :)* Много мило от твоя страна... да ме окуражиш така... :))
Колкото до вътрешната хармония и вътрешния мир и даряването на любов и доброта- това що-годе го постигам... Но щастието на този свят е малко хлъзгаво понятие, илюзорно... Бързо се стопява като мираж в пустинята от новите предизвикателства на новия ден... Можем да сме истински щастливи само в някои отделни моменти, мисля аз... Моменти, наситени със силен емоционален положителен заряд... Но той си отива. Остава ежедневието и борбата на този свят... Те са най-непреходното нещо тук. Както и промяната... Ткаа мисля аз.

Така че не мога да обещая, че ще бъда щастлива... Но ти благодаря за пожеланието все пак... :-*
цитирай
16. candysays - P.S. И още нещо...
06.06.2007 14:31
Не мисля, че сме "нищожни същества"... Може и така да изглежда понякога... дори често...

но аз винаги ще вярвам (и ще продължавам да вярвам) че Човека е велико нещо...

:)
цитирай
17. zombayo - P.S. тогава и от мен :)
06.06.2007 14:38
Животът е велико нещо,а Човека е просто негово проявление.Дървото,тревата,червейчето или делфина не са по-малко велики от нас.Ние просто не ги разбираме :)
цитирай
18. candysays - :)))
06.06.2007 14:56
Мерси за твоя послепис, донякъде си прав и разбирам защо го казваш...

Ноо... просто няма да се разберем (лесно), щото аз си твърдя моето си- а именно че Човека по-специално е пък още по-велико нещо (така да го кажем)... Не от Живота, но от животните... А те са просто... велики... ;)))

Не, сериозно, наистина си държа на това мнение, но трябва да влезем в дълга и уморителна дискусия, ако ще се убеждаваме един друг, затова... по-добре така да оставим нещата...
Велико е всичко, от мен да мине...
;-D
цитирай
19. inti - ---
06.06.2007 16:36
Заради тия мои проблеми с техниката съм пропуснал да донеса усмивка тук... Их да му се невиди!

УсмиФ! :-)
цитирай
20. candysays - :-)))
06.06.2007 16:46
УсмиФка и от мен :)))*
Благодаря ти от сърце, inti... Толкова си мил :*
Но е нормално човек да се разстройва от време на време... Особено човек като мен...
Снощи наистина плаках. По гореизложените причини (т.е. мисли)....
цитирай
21. magrathea - Аз...
06.06.2007 20:06
само ще се усмихна :) Първо, защото усмивката точно като прозявката е заразителна (с това се сещай, че искам да ти предам хубаво настроение :)))) ), и второ, защото винаги като чета такива лични мисли, относно нещата от живота се чувствам доста неудобно.....
Хубава вечер, мила! :)
цитирай
22. candysays - :)))
07.06.2007 09:40
Амчи то... няма да се оправдавам сега, че понякога споделям тук и много лични мисли (освен творчество и други неща... :)
Благодаря ти искрено за коментара, много си мила (с мен поне ;)
:-* :)*

P.S. Вече съм по-добре ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281160
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...