Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2007 17:24 - "Зеленият път"
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5904 Коментари: 24 Гласове:
0

Последна промяна: 28.11.2007 17:27


В неделя вечерта даваха този филм по телевизията, и аз го гледах за първи път, макар че отдавна бях чувала за него..
Филмът е по едноименния роман на Стивън Кинг.

Наистина забележителен филм. 
Отдавна не бях плакала, гледайки филм, и то толкова много..
Той е дълъг около 3 часа (доста спрямо стандарта от час и половина), а на мен през има-няма петнайсе минути, ми потичаха сълзи..
На всичкото отгоре- не само на мен. В този филм видях най-много сцени с плачещи мъже (не жени и деца, а именно мъже) отколкото в който и да било друг, който съм гледала.. И това също беше ценно в този филм.

..Винаги съм обичала "тежките" филми.
По някаква причина..
Както и тъжните песни.. 
Най-тъжните.
И не, те не ме депресират точно.. Нещо друго се случва.
За мен тези (по-тежките, по-тъжните..) произведения на изкуството, винаги са били по-дълбоките, по-човешките, по-смислените.. По-близките до живота въобще.

И ми дават, носят ми нещо много ценно и важно..
А именно:

Катарзис.





Тагове:   път,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. candysays - Повече за филма и за творчеството на Стивън Кинг- тук:
28.11.2007 17:29
http://dream.blog.bg/viewpost.php?id=136727
цитирай
2. depressed - ..
28.11.2007 18:42
И аз по същия начин гледах филма за първи път и също много ме разтърси. Даже плаках накрая, особено на последните думи на Божия син Джон Кофи към мразещите го човеци: "Съжалявам за това, което съм!" Това направо обърна вътрешностите ми.

Наистина невероятен филм. За мене е най-силния, който съм гледал.
цитирай
3. lilavka - ***
28.11.2007 21:48
Споделям чувствата ти … Преди да го гледам в неделя бях го гледала три пъти и си знам, че ще плача и въпреки всичко стоях и го гледах пак … Даже вече предварително ми тръгват сълзите защото знам какво следва … :) … Звучи глупаво и смешно, но аз съм си ревла … И пак бих го гледала … :)
цитирай
4. anubhis - :))
29.11.2007 08:13
харесвам Стивън Кинг откакто се помня:))напоследък само малко ме разочарова,но това е друга тема:))зеленият път за мен поне е най-добре направният филм по произведение на Стивън Кинг:))доста често съм оставала разочарована от екранизациите на неговите романи:)противно на очакванията,Зеленият път и Изкуплението Шоушенк са страхотно адаптирани за масовия зрител:))
цитирай
5. candysays - Re:
29.11.2007 12:02
@ depressed, приятелю, и на мен това, което си цитирал, и още много неща от филма ми "обрънаха вътрешностите", както казваш...
За мен това е един от най-силните филми, които някога съм гледала (като всички поравно са ме разстърсили емоционално)..

@ lilavka, и аз пак бих го гледала.. Не ми пречи това да плача.. Така че с теб си приличаме ;)
А и сълзите пречистват душата, сърцето.. Без тях човек не може да бъде истински и жив.. Независимо от какво са провокирани.

@ anubhis, аз съм гледала тъкмо (и само) тези два филма по Стивън Кинг, за които споменаваш, и наистина са много добри.. Но че има и кофти екранизации по негови романи- в това съм сигурна..
Не е лесно да се направи филм по книга. Никак даже.. Видях, че си написала пост по тази тема, така че след малко ще го прочета внимателно и ще коментирам ;)

Поздрави на всички ви! От сърце..
цитирай
6. gantree - :))
29.11.2007 13:03
ее, вие ме разбихте, момичета :)) мислех си, че целият свят вече го е гледал поне по пет пъти досега, а не като мен - десетки ... :)
това по принцип е един от най-великите филми, правени някога, и беше истински хит допреди пет-шест години; правен е през 1999 година, и си спомням, че беше обрал всякакви възможни номинации тогава;
хваща за гърлото, така е, и то здраво!
цитирай
7. candysays - gantree,
29.11.2007 13:53
радвам се, че най-накрая се включи с коментар и в моя блог :)))

Да, зная за филма, че е излязъл отдавна (щом е от 99-та, вече е на 8 години ;), но понякога човек пропуска някои филми, дори и да е запален гледач ;) Затова е от полза понякога телевизията ;-)
И само да те поправя- не сме само момичета ;) Depressed e момче :)))
цитирай
8. candysays - :)
29.11.2007 14:07
Е, явно не сме малко впечатлените от този филм..
цитирай
9. gantree - @ candysays
29.11.2007 15:06
Удоволствието е мое, Candy, и няма защо да ми благодариш; не че нещо, но се стягам, повече чета, и много рядко пиша в момичешките блогове :) по предимно момчешки причини.

Не мога да кажа, че съм запален и пристрастен към киното, макар че сигурно съм, гледано отстрани; аз самият също късно го гледах, някъде около две години по-късно; пълен съм с предубеждение към всичко, в което е намесен Стивън Кинг, и затова; този филм е едно малко, а може би и голямо изключение всред предубежденията ми към нещата, в които е намесен този човек; не го харесвам изобщо, но филмът е великолепен - и като сценарий, и като изпълнение; а Depressed да ми прости, за неволното пропускане;
цитирай
10. candysays - :))
29.11.2007 15:43
Абе Стивън Кинг е особен случай, не съм му от върлите фенове, но го харесвам като цяло.. Между другото, доколкото знам, и наркотици му помагат да се вдъхновява и да си пише историите.. А го е блъскал и камион веднъж- близо до дома му.. Въобще- лудница :) И все се чудя дали е истина онова, което сподели той в едно интервю, което случайно гледах- а именно, че и до ден днешен го е страх да погледне какво има под леглото му... Голям майтап ;)

Иначе- радвам се, че се "престраши" да коментираш в момичешкия ми блог :))) Чест е за мен..
А какви са момчешките ти причини да не пишеш в момичешки блогове, мога само да гадая.... ;))

цитирай
11. innersmile - ооо да този филм е прекрасен. . . . ...
29.11.2007 17:51
ооо да този филм е прекрасен....радвам се,че си го гледала и си изпитала такива емоции и нали знаеш,че сълзите пречистват...сигурна съм,че тези сълзи са били такива:)
прегръщам те :)
цитирай
12. wildroses - Невероятен филм
29.11.2007 19:54
Той е на челно място в класацията ми за любими филми. Гледах го преди около месец...Тежък, тъжен, смислен, стойностен...

:)
цитирай
13. elineli - EL
29.11.2007 19:58
Прочети книгата.Душеприказчик е той.Във всичките му неща има по нещо от нас,поставени в различни ситуации.Сигурна съм,че би му простила всички наркотици и какво да е друго ,той просто е нас.Не себе си.Нас е.Поздрави candysays ,обърнала си вниманието към нещо което си заслужава :)
цитирай
14. candysays - Благодаря ви за коментарите :)))
29.11.2007 20:08
@ innersmile- да, такива бяха сълзите, пречистващи.. Hug! {}

@ wildroses, щастлива съм отново да прочета коментар от теб в блога си :))) Поздрави от мен! :*

@ elineli, разбирам това, което казваш, и съм съгласна с теб :)
Колкото до онова, което казах за Стивън Кинг в един от коментарите си- съжалявам, ако съм оставила погрешно впечатление.. Не бих съдила никого за това, че е взимал наркотици, камо ли един творец.. (и то от неговия ранг). А и това не е нещо, което трябва да се прощава, струва ми се.. Човек "ръководи" сам себе си, както намери за добре. Или просто както умее.. :)

Поздрави и усмивки на всички ви! :)*
цитирай
15. boris66 - boris66-candysays
29.11.2007 23:38
Аз пък плаках на филма Куини -за една актриса която има смесена англо -индийска кръв и е много красива!
Хубаво е човек да плаче рпречиства се и значи го е развълнувало нещо!
цитирай
16. candysays - Така е, Боби..
30.11.2007 11:40
Поздрави! И успех на Панаира на книгата :)
цитирай
17. benra - И
30.11.2007 12:46
аз гледах Зеленият път.Вцепени ме.Изумителен филм, изумителна адаптация на Стивън Кинг, изумително нормална и реална.За актьорската игра нямам думи просто.
цитирай
18. ledzeppelin - охо..
30.11.2007 13:33
Том Ханкс е прекрасен актьор и невероятен сладур,който винаги прави големи човешки роли.Ако не си гледала ти препоръчвам Форест Гъмп,Корабокрушенецът,Защо тъгува Гилбърт Грейп/което е с Джони Деп и малкия Лео ди Каприо/,Коса,Стената/които най-вероятно си гледала :Р/.. таа да.Тежките филми са си тежки филми.Животът е такъв.Чувствата са такива.Тежки и неумолими. (:
цитирай
19. candysays - :))
30.11.2007 14:23
Благодаря ни за коментарите :)

@ benra, наистина актьорската игра във филма е изумителна! Дори и на "второстепенните" актьори..

@ ledzeppelin, гледала съм повечето от тези филми :) Наистина са много добри..

Поздрави!
цитирай
20. mitternacht - ...
01.12.2007 20:35
Просто един хубав филм :)
Поздрави и на теб...
цитирай
21. self - Невероятен филм. Много любим
22.12.2007 11:32
Аз като цяло се кефя и на Том Хенкс много като актьор. направи някои страхотни роли:) А затворническите истории на Стъвън Кинг за невероятни.
А накрая и Pearl Jam. :))) с тях израстнах макар сега да не ги слушам толкова често. но това е нормално. променят се вкусовете с годините.
ето и няколко филмови предложения от мен:
- Dead poets society
- Fisher king
- And now ladies and gentlemen
- Shine
- Birdy
- Meet Joe black
хайде стига за днес:) от тези филми слаб няма (поне по моите разбирания) Поздрави!
цитирай
22. candysays - Радвам се, че имаме сходни вкусове, self :)
22.12.2007 11:43
И ти благодаря за списъчето с филми..

От тях съм гледала:
"Общество на мъртвите поети" (нещо не се впечатлих толкова.. ама го гледах и малко разсеяно, затова сигурно; но пък бях поръчала на една приятелка да ми го запише на видео междувременно (от ТВ) и го имам някъде из архивите ми.. ;)

- "Пилето" (страхотен филм, един от любимите ми!; заедно с "Полет на кукувиче гнездо" съм ги гледала неведнъж във филмотечното кино "Одеон" в центъра на София.. И винаги плача на тях...; А да не говорим, че съм изчела и почти всичко от Уилям Уортън..)

- "Да срещнеш Джо Блек" също съм го гледала на кино, определено хубав филм, още една добра роля на Брад Пит (който наистина е талантлив актьор)

Другите споменати от теб филми не съм ги гледала (все още).
"И сега, дами и господа" ми се гледа, Джеръми Айрънс също много го харесвам като актьор..
А "Shine" ми звучи познато, но нещо не мога да направя връзката.. за кой филм точно става въпрос, и с кои актоьори и режисьор е..

Поздрави и от мен, self! Заповядай пак при мен "на гости" ;)
цитирай
23. self - :)
22.12.2007 11:59
Shine (Блясък) 1996г. е с Джефри Ръш. велика роля прави като един феноменален пианист, който полудява. по истински случай е. Великолепен филм. ето и линка в замунда.
http://zamunda.net/details.php?id=27984
иначе за Уортън аз съм голям почитател. един от любимите ми американски писатели. Комбинацията художник-писател ми допада особено:)
хайде Весели празници от мен!!!
цитирай
24. candysays - :)))
22.12.2007 12:06
Благодаря ти за линка, self!
Да, и на мен ми е един от любимите писатели Уортън-допада ми много неговата ..кротка интровертност, неговата тиха лудост дори (има елемент и на такава), неговите камерни истории, но разказани брилянтно, с усет за общочовешкото.. Знаеш ли, най-много ме впечатлиха от него следните книги: "Отбой в полунощ", "Илюзии", "Последна любов"..
Не харесвам примерно "Франки Фърбо".. "Пилето" няма да го коментирам, защото отдавна е класика.. А "Татко" и "Художникът", въпреки че ги имам в библиотеката си, така и не съм ги прочела още...

Е, трябва да призная, че имам и още по-любими писатели.. Тоест един ми е най-най-любим, и това е Достоевски.. Но това е друга тема :) Много, много дълга и широка...

Весели празници ти желая и аз! От сърце :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4305457
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...