Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2011 16:56 - Книгомания 2011
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5124 Коментари: 4 Гласове:
27

Последна промяна: 07.09.2011 17:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Не, това не е името на поредния панаир на книгата или пък на някое ново издателство, а просто име на постинг, което отразява факта, че тази година съм активен читател. И почти нищо не пиша. Но чета ли, чета.. Книгите са моята вечна мания, навярно защото майка ми е хвърлила пъпната ми връв върху домашната библиотека.. :)

И тъй като много отдавна не съм писала нищо и тук, реших да споделя все пак нещичко - по две думи за някои от книгите, които прочетох наскоро. И които са ме впечатлили и са ми харесали много.

На първо място ще спомена "Фън шуй за душата" на Дениз Лин (изд. Шамбала, София, 2003). Има много книги за фън шуй, но тази, поне според мен, е изключително сполучлива и много добре и увлекателно написана. Авторката е американка, носеща в кръвта си и малко от тази на индианското племе чероки и може би това й дава един особен, много жизнен и истински поглед към популярното днес древно китайско изкуство за дома, наречено фън шуй. Ето и два цитата от нея, за да добиете представа за книгата:
"Няма лоши домове. Всеки дом предлага уникални възможности за духовен растеж. Така наречените фън шуй недостатъци на дома може да са тъкмо това, от което се нуждаете, за да полирате острите ръбове на душата си."
"За да добиете ясна представа за дома си, първо трябва да разберете какво означава той за вас. Скритите в дома ви символи могат да бъдат разчетени и да ви дадат отговор на този въпрос. Всеки един от нас има различна представа за "дом". За много хора това е мястото, където те спят всяка нощ. Други смятат за свой дом мястото, където са родени и израснали, макар след това да са се преселили по други краища. За хората с племенен произход домът обикновено е селището, където са родени или погребани техните предци. Аз прекарах доста време в Скандинавските страни. Повечето хора там живеят в градски апартаменти, но за месец или два през лятото заминават за провинцията и обитават малки къщички до езеро.  Често тъкмо тях те наричат свой "дом". Те определят дома си не според изживяното в него време, а според изживяното в него щастие."
В книгата има много ценни (и лесни за изпълнение) съвети за това как да подобрим атмосферата в дома си, и как да го пресъздадем такъв, че да го усещаме като истински свой дом, като дом на душата си.. Препоръчвам горещо тази книга и тази авторка (тя има и други книги, може би също преведени на български).

---

На второ място ще спомена "Мистър Бог, тук е Ана" с подзаглавие "Историята на едно специално приятелство" и с автор, който не разкрива истинското си име, а присъства само с псевдонима Фин (изд. Аквариус, София, 2010). Тази книга е художествена литература, и то добра и вълнуваща - поне според мен. Не се знае истинска и автобиографична ли е разказаната история или е измислена. Но във всеки случай е увлекателна. Авторът разказва за едно момиченце, което среща една нощ из лондонските улици (защото е избягало от дома си), когато е на 4 или 5, и което приютява вкъщи и отглежда като баща или по-голям брат, или просто приятел, до смъртта на момичето при инцидент, когато е само на 7 години. Действието се развива точно преди началото на Втората световна война. Фин и Ана откриват заедно света, неговите принципи и закони - и на природата, и на обществото, като централно място в размислите им заема Бог (отвъд църковните постулати). Ето и как започва книгата:
"Разликата между човек и ангел е проста. Повечето от ангела е вътре, а повечето от човека е отвън." Това са думите на шестгодишната Ана, понякога наричана Миши, Жужи или Радост. На пет години Ана беше абсолютно наясно със смисъла на живота, значението на любовта и беше лична приятелка и помощник на Мистър Бог. На шест Ана беше теолог, математик, философ, поет и градинар. Ако й зададяхте въпрос, винаги щяхте да получите отговор - тъкмо когато трябва. Понякога отговорът се забавяше няколко седмици или месеца, но накрая, в най-правилния за нея момент неизменно се появяваше - директен, прост и много точен. Тя така и не успя да навърши осем. Почина при злополука. Умря с усмивка на красивото си лице и последните й думи бяха: "На бас, че Мистър Бог ще ме пусне за това в рая." И аз се обзалагам, че го е направил."
Книгата разказва за едно доста нестандартно приятелство, но пък чаровно и изпълнено със смислени разговори, дни и нощи..

---

На трето място ще споделя за книгата на Хазрат Инаят Хан, наречена "Космическият език" (с подзаглавие "Мистичните учения на суфите"). Отново издание на Шамбала, София, 1999. Нея специално не съм си я купувала - дадоха ми я назаем да я прочета. Четох я преди месеци. И тя е увлекателна и съдържа ценна информация, като книгите, за които писах по-горе. За съжаление я оставих по някое време и сега ми е трудно да "вляза в час" и да я дочета. Но както и да е.. Ето какво се казва в предговора за автора: "Хазрат Инаят Хан е роден в индийския град Барода през 1882 г. Бил известен в цяла Индия като певец, несравним майстор на вина и предан възродител на класическата музика на Индия." Ето един цитат и от самата книга:
"Мисълта, насочена към земното, се състои от елемента земя. Мисълта за любов и привързаност представя елемента вода. Мисълта за метежност, разрушения, вреда и болка представя огъня. Мисълта за ентусиазъм, храброст, надежда, стремеж представя въздуха. Мисълта за отдих, уединение, тишина и покой представя ефира.  Такива са основните характеристики на мислите, свързани с петте елемента. Всички елементи са равнопоставени. Нито един не превъзхожда другите. Превъзходството на мислите съответства на кръгозора на ума. ... Именно в съответствие с кръгозора на човека мисълта бива висша или нисша. ... Това, което я прави нисша или висша, е стоящият зад нея мотив."
В книгата определено има ценни философски прозрения.. Има и много размисли за естеството и величието на музиката. За значението й за човешката душа.

---

Разбира се, тук не мога да изброя всички книги, които си купих и прочетох тази година - още повече с цитати и подробно представяне като на книгите по-горе, но ето още няколко заглавия, които добавих в личната си библиотека у дома наскоро и смятам за ценни:
"Нумерология /енциклопедия/ " с подзаглавие "Стъпка по стъпка" - автори Кей Лагеркуист и Лиза Ренард (изд. Хомо Футурус, София, 2011) - още не съм я прочела цялата, но я ползвам..
"Яж, моли се и обичай" на Елизабет Гилбърт ("Една жена търси всичко из Италия, Индия и Индонезия") на ИК Прозорец (през 2006-та е издаден оригинала на английски). Книга, която стана доста популярна.. Хареса ми. Филмът също.
"Ерик Клептън: Автобиография" - на изд. Сиела. Добре я е написал. Е, на места информацията и имената идват в повече, но като цяло е приятна и смислена за четене.
"За свещените крави и качеството на дните" на Юлиан Ангелов. Това е пътепис за Индия, с много фото-илюстрации и чудесно написан текст.
"Магията на цветовете" на немския проф. Харалд Брем. Великолепна книга. И много полезна, също като първата, за която писах в този постинг. Препоръчвам я горещо.
Хорхе Букай - "Нека ти разкажа", "Разказвай с мен" и др. Достатъчно е популярен автора напоследък в България, така че няма да го представям..
"Големите трагедии" из поредицата "Паметта на човечеството" на известното френско издателство за енциклопедии Larousse. У нас издадена от Icon Publishing - на луксозна хартия, голяма и тежка книга, която по принцип е и по-скъпичка, но аз я купих с намаление. Много ценна също. На моменти потресаваща. С прекрасни снимки на артефакти от древността, пръснати из най-различни прочути музеи по света.. Не става за четене наведнъж, тъй като е доста обемна, но човек може да се зачита от време на време.. И да затаява дъх пред историята.

Има още много, но.. Стига толкова за днес :) Преди бях почти "всеядна" по отношение на книгите, но вече не съм. Подбирам си ги. Ценя си времето повече. Купувам си все още най-различни неща, но винаги полезни по някакъв начин за мен - и от художествената, и от специализираната на някаква тематика литература.

Мисля, че стана ясно.. Обичам красиви книги. Обичам смислени книги. Обичам да си купувам и чета книги. Просто обичам книги..

И нещо приятно за поздрав по повод края на лятото и за фон на четенето.. :)




Тагове:   книги,


Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magicktarot - Благодаря ти за това невероятно живо и увлекателно представяне, Кристина!:)
07.09.2011 23:36
Определено се запалих по повечето от книгите - и ще ги изчета - освен всичко са и по тематика, по която и аз си падам...:) Покрай бебето ми, вече тримесечно, не мога много да чета, но все пак успявам - впечатлиха ме "Любов" на Елиф Шафак (по нея ме запали Аквалия от блог.бг) и "Утрото на магьосниците"... Поздрави и все нови и вълнуващи "книгопреживявания" ти желая!:)
цитирай
2. candysays - Радвам се, че са ти допаднали представените тук книги, Соня :)
08.09.2011 10:11
Когато имаш време - каквото можеш прочети - книгите са богатство, колкото и клиширано да звучи..
Майка ми си купи неотдавна "Любов" на Елиф Шафак (и тази книга е от нашумелите напоследък :), и затова не съм си я купувала - по-натам ще я прочета и нея :)
И аз ти желая всякакви вълнуващи преживявания - но да са положителни! Сърдечен поздрав :)*
цитирай
3. veselinvalev - Привет Кристина! Направила си едно ...
12.09.2011 14:39
Привет Кристина! Направила си едно от най-хубавите неща на този свят - споделяне с приятели на чувствата, мислите, удоволствието, които са предизвикали у нас книгите, които сме прочели, и които са ни развълнували. Споделеното от теб излъчва увлекателна лекота на изказа и любов към световете до който се докосваш.
За което ти благодаря!
цитирай
4. candysays - И аз благодаря, Веско!
12.09.2011 16:19
За така добронамерения прочит на моя постинг :)
Живот и здраве, ще пиша пак.. дори по-увлекателно - за книги и автори, които обичам. А и за филми, за музиканти и художници, за хора и предмети на изкуството въобще. Защото наистина ги обичам. И наистина са светове.. Красиви, понякога повече и от нашия. (Ама прекалявам с тая думичка - "наистина".. :)))
Сърдечни поздрави от мен, Веско!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281739
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...