Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2014 23:28 - Няколко думи от мен за творбите на Калин Терзийски
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2805 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 17.04.2014 23:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

За волята да бъдеш човек

"Никой не е станал добър човек случайно." Платон

Калин Терзийски пише така, че като го четеш – сякаш чуваш вътрешния си глас. От този особен и така ценен „сорт” писатели е. Това се дължи на пределна честност и откритост към другите, на пределно и смело себеразкриване. И като читател откриваш, че всъщност вътрешните ни светове не са чак толкова различни.

 Във всички негови текстове, които съм чела досега, прозира едно нещо. Един припев, ако мога така да се изразя. И посланието му е прекрасно.

То гласи следното:

Човек е такъв, какъвто избере да бъде. Човек е призван да се самоопредели. Призван от Бог или от Живота – все едно. Но е призван. И трябва да се отзове.

И няма нищо лошо в това човекът да каже: „Аз съм еди-какъв си”. Защото това не е някаква наглост, а е всъщност самоизграждане. Избор. Святата свободна воля на човека. Казваш какъв си или какъв искаш да бъдеш, и един ден ставаш точно такъв. И никакъв друг.

При раждането си всеки един от нас е като бял лист. Няма нито една дума, и дори буква, написана по него. Чист лист, без никакви драсканици, грешки и провали. Все още. Но – „такъв е Животът”, както казват французите – мнозина пишат по листа впоследствие. Онези, с които общуваме, по един или друг начин. И все пак – какво ще бъде окончателното съдържание, качество и послание на изписания през Живота лист – това определя самият човек. Той има последната, решаващата дума. Авторът на Себе Си.

Да пишеш (добре) е изкуство.

Да бъдеш човек – също.

А върховното, най-великото изкуство е да бъдеш добър човек. Независимо от всичко.

То е рожба на човешкия Дух и на силната Воля – негови баща и майка.

Калин Терзийски, смея да твърдя, владее и трите гореспоменати изкуства. Той е и прекрасен писател, и човек. Добър човек.

Това е.


Кристина Митева




Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4304446
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...