Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.03.2007 15:30 - За моята любов към "Лунната соната"... :)
Автор: candysays Категория: Музика   
Прочетен: 2504 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 05.03.2007 17:18


Привет отново! :)))
Сега пък реших да ви пиша за моята специална любов към една определена композиция, пробила си път до моето съзнание и слух, от океана от безкрайно богатство на класическата музика... (как се изразих само! надминах себе си даже ;)) 
По принцип съм човек, който има потенциал абсолютно да бъде фен, любител и слушател (и) на класическа музика, но този потенциал все още дреме неразгърнат в мене... И в моите "дълбини"... ;))) Но ще изплува някой ден (може и с пълна сила, както е ставало и с други мои "любови"), знам аз...  Засега ми стига моята си любима музика (по-съвременна...), в която съм припознала и разпознала своята душевност, емоционалност и дълбини... :) Във всеки случай знам със сигурност, че съм меломан до мозъка на костите си... (но затова пак ще пиша, така че няма да се разгръщам по темата сега...;)
                                 *     *    *
Сега думата ми е за "Лунната соната"... Обожавам я. На Бетовен е... Той е оглушал по някаква причина, но е продължил да композира... А това е едно безкрайно чудо, само по себе си... Освен чудото, че е създавал удивително прекрасни композиции и шедьоври и се е прочул не по-малко от вездесъщия Моцарт например....  Между другото, нашия Пенчо Славейков му се е възхищавал и му е посветил едно свое стихотворение (поема), която ще взема да публикувам и нея скоро тука :)) Да си я припомните, или да я прочетете може би за първи път в моя блог. (така де, аз съм човек с просветителска мисия, освен всичко останало...) (аз между другото, с тема върху Пенчо Славейков точно влязох (с отличен дори!- много се учудих на това...) в Софийския да следвам... :)))

Та, да не се отплесвам... Любима ми е тази мелодия... Толкова е тъжна, истинска, съкровена, меланхолична, носталгична.... Изважда сякаш от дълбините на душата ми някакви спомени тихо... Някакви сякаш забравени и съкровени емоции... Изтупва от праха нещо много интимно и дълбоко заровено в душата ми сякаш... Заровено (като съкровище...) в моята същност. Прекрасно е. Красиво, чисто.... Като сълза, отронена с обич... Отронена при някакъв нежен спомен...

Обичам я тази мелодия. Освен това точно нея моите любими Депеш Мод имат като В-страна на едни свой сингъл... Странно е, но е факт. Там я свири (класически  и без никакви отклонения) един член на групата, който има класическо музикално образование, и свири прекрасно (и професионално) на пиано, за разлика от другите... 
Обожавам я. Пианото между другото, ми е най-любимият музикален инструмент (и дори ми е единственият любим, макар че съм такъв меломан...) То винаги докосва някакви струни в душата ми... Винаги ме натъжава дори май... но тази тъга ми харесва. Истинска е. Човешка, интимна и съкровена... И ако някой ден реша да се уча (аматьорски, де, няма тепърва да ставам професионалист- малко ми е късно за това...) да свиря на някакъв инструмент- то ще е на пиано... Дори вече се замислям дали не тръгна на някакви уроци в скоро  време... Че отдавна не съм... Бих ходила на уроци по пиано, по солфеж (нали обожавам и да пея...:) и по немски и руски- да науча и тях, че с лекота уча чужди езици... :)))

Та така... И да ви разкажа, "за десерт" и нещо много мило и забавно (чак е трогателно! :) във връзка с моята любима (измежду всички класически произведения) "Лунна соната"... Вчера (неделя) сутринта, тъкмо се събудих (приятеля ми трябваше да излезе за малко,  и бе пуснал телевизора- на анимационни филмчета- и двамата ги обичаме, макар че малко сме "остаряли" вече за такива работи... но нали сме млади по дух :))))- та, той ме остави уж да поспя още и бе оставил за фон телевизора пуснат... Но аз се разсъних. И се загледах. И какво мислите бе първото нещо, което чух/ видях на ТВ-екрана?... Чух "Лунната соната"... моята любима... в изпълнение на Том. Да, на Том. От любимото ми анимационно "Том и Джери" :))))))) Беше вълшебно. Попадение право в целта. Две (любими неща) в едно...:))) Този епизод от поредицата за котето и мишлето и вечната им "закачка", така да се каже, беше посветена на надпреварата им за статута на "кралски (или придворен) пианист"... А краля беше един дебел, мързелив, само ядеше и се усмихваше доволно... С перука на главата ала френски крал...:))) А Джери да ви кажа само какъв сладур беше (мен и двамата с Том са ми любими :)))))) -и на какво мънинко пианце свиреше саво.... Страшен майтап... Много сладурско беше... :)))))
Та  този път поне не се натъжих толкова от любимата ми "Лунна соната"... Напротив- забавно ми стана. И някак усмихнато- вътрешно, в душата ми... Сякаш бяха отгатнали какво обичам и искам да чуя от дебрите на класиката... :) Приех го като личен подарък това изпълнение на сонатата -личен и нечакан подарък от Том и Джери, специално за мен... В този неделен ден... :))) За да се събудя усмихнато. И ведро. Така и стана. 
...Още повече че бях при моята любов на уютно... И не, не тъгувах... Поне този път... 
:))))))))))))

Лейдис & джентълмен, насладете й се! Това е безсмъртната "MOONLIGHT SONATA".......................





Тагове:   Моята,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wildroses - много мило..
05.03.2007 15:56
поздрави за ентусиазма ти, усеща се от постинга
и благодаря за лунния подарък...тематично- нали наскоро беше лунното затъмнение, което така и не можах да наблюдавам, заради облаците, но..
пък сега се наслаждавам на Лунната соната.
Желая ти една лирична и хубава като по ноти седмица, Кенди! ;))))))
цитирай
2. katju6a - Oho, гледала си как Том и Джери се ...
05.03.2007 16:29
Oho, гледала си как Том и Джери се надсвирват... и аз ги гледах...
Луннаа соната е невероятна, наистина, знаеш ли как Бетовен се е вдъхновил да я напише? АКО НЕ ЗНАЕШ /което едва ли е така/, ще публикувам историята в блога. Пиши ми...
цитирай
3. comfy - Чудесно, Кенди! :))**
05.03.2007 16:30
... Покрай прекрасните музикални идеи в "Лунната соната" се сещам за една чудесна, и подобна като идеи, песен на групата Electrick Light Orchesthra, или както е известна съкратено ELO, та песента се казва:
"Ticket to the Moon" от албума им през 1981 г.

Горещо ти я препоръчвам, Кенди! ;)**
... Както и целия албум...
цитирай
4. candysays - wildroses, comfy- благодаря ви :)))
05.03.2007 17:01
Радвам се, че сте усетили ентусиазма и любовта в моя постинг :)))))*
@ Comfy, ще чуя песента (ако вече не съм, щото ми звучи доста познато...), обещавам :-*

@ Kатюшке моя, абе излагам се може би, ама не съм я чувала и не я знам тази история... Ще се радвам да я прочета в блога ти... :))) Пак имаме повод да ми посветиш един прекрасен (и от висша класа) постинг :-))))))))))
цитирай
5. katju6a - :)
05.03.2007 17:50
Няма проблем, само че текста е на руски, ще го преведа и готово..:)
цитирай
6. dadide - Пожелавам ти
05.03.2007 19:51
в скоро време да изпиташ насладата и от букета емоции, който ще изживееш свирейки я ;)
"Токовете", които "текат" от върха на пръстите, през сърцето и мозъка са неописуемо по-богати и разтърсващи при лично изпълнение и несравними със статичното слушане и възприемане на този шедьовър.
цитирай
7. amphibia - :)
05.03.2007 23:05
Благодаря, че ни я припомни.. сега ще си я пусна...
цитирай
8. pill - ***
06.03.2007 03:01
комплимент за поста, сонатата е уникална и моя много любима
цитирай
9. candysays - @ Katju6ke,
06.03.2007 09:39
благодаря ти предварително :))) Все по-ценно и задълбочено става нашето общуване май... ;-))))))*
Но, за жалост, наистина трябва да ми превеждаш от руски... Поне засега, поне докато не го науча... Някой (хубав) ден :))))
цитирай
10. candysays - @ dadide,
06.03.2007 09:46
благодаря ти от сърце за прекрасните думи! (и пожелание) Описала си го страхотно... Дано някой ден наистина се науча да свиря на пиано, и непременно ще си я свиря тази соната.... :-)))
цитирай
11. candysays - amphibia, pill-
06.03.2007 09:49
радвам се, че ви е любима и на вас, и сега ви я припомних... Заслужава си наистина.
@ pill- благодаря ти за комплимента (за моя пост :)))

Лек ден на всички ви желая и хубави емоции :-*
цитирай
12. miacarra - :)))
31.03.2007 16:28
ЛУННА СОНАТА
В тази бяла лунна тишина
кой ли свири лунната соната
и разплаква бледата луна,
и я сваля до сами стъклата?
Притвори прозореца!
Мълчи!
В долния етаж едно пиано
свири много тъжно. Не плачи!
Нищо, че навън се мръкна рано!
Нищо, че в гнездата, пълни с мрак,
птиците със влюбени зеници
тихичко си дават таен знак...
Не плачи! Нали и ти си птица!...
Нищо, че тополите шумят
и раздават обич и прохлада,
а под тях прегърнати вървят
всички млади, а и ти си младо!...
Не скърби, затворено сърце!
И за теб ще дойде светлината!
Чувай - долу две добри ръце
тъжно свирят Лунната соната.

цитирай
13. miacarra - старо е и не се сещам на кой точно
31.03.2007 16:29
но е нежно :)))
цитирай
14. candysays - Благодаря ти, че го сподели с мен, miacarra :))
02.04.2007 11:40
Наистина е много нежно.... Прекрасно е!

Прегръщам те..... {} :-*
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4280526
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...