Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2007 16:05 - The black mamba.
Автор: candysays Категория: Технологии   
Прочетен: 4125 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 02.07.2007 16:17


Информативен постинг.
(понеже съм в "отровно" настроение тия дни).

----

От National Geographic са направили изследване и класация на най-отровните змии на Земята.
Ето и резултата.
Седем змии бяха включени в класацията, но помня поред само първите три. На призовите места ;)
Критериите по които бяха оценявани и сравнявани змиите бяха в общи линии следните:
- размери (дължина);
- притежаване или не на отрова;
- токсичност на отровата (при наличие на такава);
- ниво на раздразнителност (т.е. на нападения върху хора)
- брой на смъртните случаи на хора, вследствие ухапвания (или удушаване- от питона) от тези змии.

Та ето и резултатите:

1. На първо място е т.нар. Черна мамба, живееща в Африка.
Тя е доста дълга (до 4м. стига мисля), макар и тънка, за разлика от питона например. Дизайна й я прави най-бързата змия на света, най-бързо подвижна.
Тя е и най-раздразнителната от всички (отровни) змии, и затова тъкмо води класацията на най-смъртоносните змии.
Смъртността при ухапани от нея хора (а и животни) е 100%. Има противоотрова, но трябва твърде бързо да бъде приета от ухапания, за което мн. рядко има възможност.
Има и змии с по-токсични отрови от тази на Черната мамба, но те не убиват толкова хора, поради по-малка раздразнителност.
Освен всичко това тя се ориентира чрез инфрачервени излъчвания- чрез топлинана на движещите се обекти, така че "вижда" или усеща блестящо и в най-тъмния мрак.
И ако не си с ботуши, и си на място, където тя живее, има голяма вероятност да те ухапе, и да умреш. При това болезнено, както при ухапване от повечето отровни змии. (наистина има невероятно болезнени варианти на смърт вследствие от ухапване или удушаване от змия, но не ми се навлиза в подробности, защото наистина са ужасни.)
Нарича се "Черна" мамба, не защото е черна на външен вид, а защото когато си отвори устата отвътре тя е абсолютно черна! Наистина. Като черна паст, която зейва за да сее смърт буквално.
Тъкмо затова дори свикналите да боравят със змии изследователи се стряскат и плашат от нея. Тази чернота на вътрешността на устата й има психологически стряскащ ефект, макар че и без това си е смъртоносна.

2. На второ място в класацията на най-опасните змии на света, се нарежда пепелянката на Ръсел.(не ме питайте кой е Ръсел, не знам :)
Тя е (доколкото си спомням) с най-токсична отрова от всички змии.
Също доста хора умират по света от ухапвания от тази змия. За жалост.

3. The King kobra, или Кралската кобра е на трето място в класацията.
Нейната отрова също е много токсична, и причинява мъчителна смърт, но е "избутана" на трето място от предните две змии поради по-слаба раздразнителност от тях.
(за щастие на хората и животните.)

----
Следващите змии в класацията и как бяха подредени не ги помня. 
Помня само за питона, който не е отровна змия, но също е много опасен, заради големите си размери, и това, че може е много мощен (особено като захватка- ако се увие около жертвата си) и удушава по невероятно болезнен  и мъчителен начин своята жертва- човек или животно, спирайки с пристягането си при всяко издишване на жертвата, нейното кръвообръщение, сърдечна (и мозъчна вследствие) дейност. 
И макар че се носят легенди за това как е душила хора, и как дори е изяла (погълнала!) дете веднъж, тези легенди според учените и изследователите не са доказани, и те приемат че има много ниска смъртност вследствие на удушаване от питон. Поне сред хората.
Освен това, той обича да седи във вода, прикрит от калта или мътната вода, и да причаква жертвите си -животни, които отиват там за да пият вода. Точно както правят и крокодилите впрочем.

За анакондата, която е огромна змия също, нищо не се споменаваше в класацията, не рзабрах защо.
Може би защото живее дълбоко в джунглите на река Амазонка, и няма много-много досег с човешки същества.

Толкоз по темата.

(Написаното от мен е по памет от предаване по NG което гледах наскоро.)

Поздрави на всички и се пазете.
Особено ако ходите в Африка или Азия. 
За щастие в България не се срещат толкова отровни змии.

П.С. Едно важно уточнение- змиите не са злобни или символ на злото (при все че такаса закодирани от хилядолетия в човешката памет, заради отровата си и опасността за живота ни от тях, и заради увековечаването им като символ и архетип на злото от Библията).
Тяхната отрова не е от злоба (животните не изпитват такива чувства, за разлика от хората... за жалост), а е просто начин за оцеляване, за защита при опасност и за хранене.



Тагове:   mamba,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pill - ***
02.07.2007 16:45
Сетих се, че съм се возила на едно скоростно влакче на ужасите, което се казваше Black Mamba. Летях с краката нагоре със скоростта на светлината почти :))
Адреналин до дупка беше

За информацията мерси, беше ми интересно да го прочета. Забравила си обаче за боата, която погълна цял слон :P

Интересно колко хора се разпознаха/хме в раздвоеното, отровно езиче :P
цитирай
2. candysays - Скъпа моя pill,
02.07.2007 16:54
не зная кой се е разпознал, ама то си е негова/ нейна работа в крайна сметка ;)

Да, боата дето погълнала цял слон на Екзюпери я забривих :) Така е то, не мога за всичко да се сещам.

Колкото до влакчетата на ужасите, хич не ми понасят подобен род екстремни "удоволствия", понеже ми е малко зле вестибуларния апарат, и се чувствам много зле като сляза на земята ;) Че и преди това...

Поздрави :)
цитирай
3. dadide - .
02.07.2007 17:31
С почти същата висока токсичност и летален край е ухапването от паяка "Черната вдовица". За разлика от Черната мамба, паяка си е наистина черен и много малък. Ухапването от него е винаги последното, което е принуден да направи, когато е притиснат и от това зависи живота му, иначе предпочита да пуска в големи количества силно лепкава течност и да бяга.
цитирай
4. inti - ---
02.07.2007 18:17
Анакондата също е доста страшничка, като се има предвид внушителните й размери, макар да убива като питона. Разликата е, че направо троши костите при захват...

Но стига с тия змии. И те души носят...

Благодаря за информацията :)))
цитирай
5. bamby13 - Еми с пазцепен език съм
02.07.2007 19:18
и защото шъшкам като говорйа мога и да съскам; кожата си е сменям след море-ясна работата и аз съм змийка.Само понякога съжалявам че си нямам тракалка на опашката, като всяка една уважаваща себе си гърмяща змия!
неортовна вечер
цитирай
6. selensia - Четейки
03.07.2007 09:27
това за змиите и после коментара ти, Кенди, се сетих за една случка. Нали каза, че си е наша работа на тези, които откриваме нещо то себе си в змиите ;) Аз откривам доста малко, но нали жените по принцип сме били змии :> Та в този ред на мисли един приятел ме избъзика веднъж, че видиш ли, значи аз съм била цяла ламя :>
Приятен ден :))
цитирай
7. aseng - Жена за жената е змия, така ли:)?
03.07.2007 10:04
Това по повод на предишния коментар:).
Сега обаче ако кажа, че обичам змии, ще прозвучи двусмислено-а аз наистина ги обичам:)!
цитирай
8. анонимен - Добро утро и весело завръщане! И...
03.07.2007 10:11
Добро утро и весело завръщане! Извънредно съм щастлив, че пишеш отново:-))) А отровата преминава!!!!
цитирай
9. candysays - :)))
03.07.2007 10:22
@ dadide- благодаря ти за информацията :)

@ inti- абе това казах и аз, нещо в стила "и те души носят" ;)*

@ bamby, и на теб неотровни дни и нощи ти желая :-)

@ selensia, да бе, чувала съм го и аз това сравнение :))) За някои жени може и да важи, ама далеч не за всички, все пак ;)
Приятен ден и на теб! :*

@ aseng, радвам се, че има хора като теб, които наистина да обичат змиите! (аз, признавам си, чак да ги обичам не мога :(
И наистина звучи двусмислено след казаното от selensia ;)))

@ turbo- :-)))
Отровата... да, преминава, макар че доста злини причинява докато премине :(
цитирай
10. cecka1504 - Интересни и любопитни неща си на...
03.07.2007 11:19
Интересни и любопитни неща си написала, макар и малко страшнички ;)
цитирай
11. aseng - Нека звучи, както звучи:)!
03.07.2007 11:23
Нищо не мога да направя, освен това е вярно и в двата смисъла:). Виж, какво значи, че ги обичам (жените, змиите, насекомите, котките и още много живи твари) е вече съвсем отделен въпрос:)!
цитирай
12. danistar - :)
03.07.2007 11:45
хехе :) мен пък много ме е стах от змии... не обичам тези ...същества дори и на картинка :)
беше интересно,благодаря :)
цитирай
13. candysays - :)))*
03.07.2007 11:52
@ aseng- ;)

@ cecka, danistar- благодаря ви :)
Радвам се, че ви е било интересно :)))
Но поста, който току що публикувах съдържа още по-интересна и любопитна информация, ще се радвам да го прочетете и него :)*

Поздрави и приятен ден!
цитирай
14. aseng - Ввече го изкоментирах:).
03.07.2007 13:44
А иначе-ами какво да се прави, аз (почти никого) не мразя, а жените ги обичам съвсем естествено. По-лошо щеше да е, ако ги мразех:)!
цитирай
15. candysays - :)))
03.07.2007 13:46
Така е, аз съм против омразата и т.нар. "война между половете" ;) Струва ми се адски глупаво и безсмислено, ние сме различни (и дори противоположни понякога) с прекрасната цел да се допълваме взаимно...
Нал тъй? ;)))
цитирай
16. aseng - Точно така-истината е в разбирателството:)!
03.07.2007 16:13
А като се разбират хората, могат да се допълват. Последното го разбирайте, както искате, и буквално също е вярно:)!
цитирай
17. candysays - :))
03.07.2007 16:13
:))))))))))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4295798
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52628
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...