Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2017 14:14 - Есенен полъх с вкус на шоколад.
Автор: bulpost Категория: Туризъм   
Прочетен: 1646 Коментари: 4 Гласове:
6

Последна промяна: 15.10.2017 16:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

     Пътепис.

  Съседът седна на моята маса,докато пиех първото си кафе за деня и ми вика:
   - Ти не ходеше ли да снимаш ?
   - Да,отвърнах му.Ходех,ама от доста време камерата ми е във ваканция.Защо питаш?
   - Ами така.Отдавна не съм те виждал с фотоапарата и рекох да те питам.Всъщност, защо не отидеш да снимаш древното иберийско градче на 60 км под нас?
   - Ааа,виж ти.Да не би да ми казваш за Вила Хойоса / Vila Joiosa /?
   - Да,за нея...Бил ли си вече там?
   - Не съм,отговорих му аз.Обаче идеята е добра.Ще пиеш ли едно терцио (испанска бира  в 300мл.шише)?
   - Не,Благодаря.Отивам за хляб.Друг път...
   - Аз ти благодаря за идеята,комшо.Още днес тръгвам натам-казах му аз и започнах да кроя планове дали да отида или да отложа за друг път.
    Мислейки кратко(което ми е присъщо),реших да отида до това китно и подредено градче на брега на Средиземно море.Харесвам историята и още повече фотографията и това повлия много на импулсивното ми решение да отида още днес.Не е далеч,но е встрани от главните пътища в този район.Какво пък,реших - тръгвам.
   Ще постна тук снимки от пътуването ми до Вила Хойоса и дано се получат добре.
Проверявам маслото на колата и горивото.Гумите също.Телефона дали е зареден и батериите на камерата също...Всичко е наред.Ако огладнея,ще обядвам там.Обожавам пици,когато съм на път.Може би това ще ми е обядът,когато му дойде времето.
   Тръгвам.

   За да видите снимките в оригиналното им качество,кликвайте върху тях.
...
image

      На излизане.
...
image
 
     Не ми трябва GPS,за да хвана посоката.
...
image

     Минавам покрай суперлуксозните хотели на Altea.
...
image
 
     Изглед от Calpe и световно-известната скала Penon de Ifach.В далечината Средиземно море.
...
image

     След половин час каране,наближавам Vila Joiosa.
...
image

     Един от мостовете на влизане в градчето.Есен е.Средата на октомври.
...
image

     Типична за повечето испански градове тясна,еднопосочна уличка.
...
image

     Едвам намерих място за паркиране.Това фонтанче ми се стори романтично.
...
image

     Тръгвам пеша по тесните улички на старата част на градчето.Това са улички и сгради,построени преди векове и обитавани и сега.
...
image

     Типична испанска улица,характерна за крайбрежните градове и села.
...
image

     Тук цари мир и блажено спокойствие,примесено с мирис на вкусни рибни ястия.
...
image

     След следобедната сладка дрямка (siesta), тук ще седнат на раздумка старите баби.
...
image

     Испанците обожават цветята.Има ги навсякъде,дори и на най-невероятни места.
...
image

      Особена почит имат и към дърветата.
...
image

     Цветя и цветове ...Невероятно красиво! Тези къщи са на по 300 години.
...
image

     Не е ли приказно ?! И през януари месец да дойдете тук,все това ще виждате.
...
image

     Цветно ...
...
image

     ... и шарено !
...
image

     Къщи,близо до малка рекичка,която се влива в морето.
...
image

     Тишина и спокойствие.Сянка и малка рекичка.
...
image

     И отново цветно и шарено.
...
image

     Обедно време в средата на октомври.Температурата в момента е 28 градуса.
...
image

     Тук рекичката се влива в морето.
...
image

     И щом съм вече близо до морето,тръгвам по крайбрежната ивица.
...
image

     Оставям зад гърба си старата част на това слънчево градче.
...
image

     Насочвам се към крайбрежната улица ...
...
image

     Палми,Слънце,море и плажуващи в средата на октомври.
...
image

     На снимката няма как да чуете звуците от препълнените барове и ресторанти.Също така няма как да помиришете влажния,морски вятър,който носи със себе си мирис на всякакви вкусни гозби,мирис на печено или пък на пържена риба...или мирис на морски водорасли.
     Седнах и си поръчах огромна порция тукашна цаца и голяма халба,студена бира.
     Точно днес и точно сега не ми се ядеше пица,както възнамерявах.
В разговор с другите около мен разбрах,че в това градче имало много известна фабрика,наѝ-голямата в Испания за шоколади и шоколадови изделия.Във фабриката било забранено снимането,но имало Музей на шоколада към нея и там можело да се снима.
     Музей на шоколада ли?!
     Незабавно тръгвам натам,защото влизането било със записване и ако не отидеш навреме,нямало как след това да се влезе.Решението било да се опита на другия ден,но не ми влизаше в плановете да се върна отново след като така и така вече съм тук.
   Ще постна още малко снимки.Не искам един обикновен пътепис да го наспамя с хиляда снимки.А пък снимките от Музея ще ги пусна в следващия пътепис.
...
image

     Тръгвам към Музея и правя последна снимка на ресторанта.
...
image

     По този мост се насочвам към новата част на града.Мислите ми са само в това,дали ще успея да взема билет за Музея на шоколада.Никога не съм посещавал музей на нещо,което се яде.Любопитството ми е голямо,макар да знам,че котките в Египет са изчезнали от любопитство.
...
image

     Попитах и ме упътиха как да стигна до музея.Това на снимката е сградата на полицията.Испанската полиция се слави като една от най-добронамерените.Въпреки това си мисля,че не бих искал някога да имам вземане-даване с нея.
Махам тези мисли от главата си,защото съм погълнат от други...
    Ще направя снимки на музея и ще ви ги покажа в следващата част на този скромен пътепис.

          Казвам ви " До скоро" и бъдете здрави !

              Vila Joiosa
        14 Октомври 2017





Гласувай:
6


Вълнообразно


1. rosiela - Пътеписът
15.10.2017 16:17
и фотосите много ми харесаха. Благодаря.
цитирай
2. bulpost - :)
15.10.2017 16:31
Опит за сносен пътепис.Радвам се,че Ви е харесал...
Поздрав!
цитирай
3. toninabog - Поздрави!
16.10.2017 12:24
И аз много харесах пътеписът ти! А и снимките разбира се!!!
цитирай
4. bulpost - :)
16.10.2017 13:32
Благодаря.Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bulpost
Категория: Туризъм
Прочетен: 24569
Постинги: 9
Коментари: 32
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031