Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2006 17:54 - Списък на нещата, които обичам- част 1-ва :)
Автор: candysays Категория: Изкуство   
Прочетен: 2182 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 12.06.2007 15:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте, отново! 
Реших сега да си спретна едно списъче (моя топ 10/20 и т.н.) с нещата, които обичам, и да го споделя и с вас- тъкмо така ще ме опознаете по-добре като личност... ;))) (който желае, разбира се) 
Та- по същество.

-Обичам слънчогледите.
(както и Ван Гог- любимия ми художник -без да ми е съвсем ясно защо... Може би заради прочутите му "Слънчогледи" , а и заради вътрешния плам, таланта, примесен с лудост и не по-малко прочутото от картините му отрязано ухо...)

-Обичам супермаркетите...
 
-Обичам залезите (а и изгревите, но тях ги виждам значително по-рядко ;)

-Обичам чаша кафе (с мляко) сутрин, и чаша (или чаши;) вино/ водка със сок/ мента с мляко (отново) и  т.н. вечер

-Обичам да пазарувам в квартала във ведро небрежно утро, и да се поздравяваме мило и да си разменяме някоя приказка приятелски и човешки с хората, които продават, с които си се знаем и са все там- за мен и останалите купувачи от квартала...

-Обичам гледките си от вкъщи- и на запад (където си гледам най-редовно, любимите ми залези), и на изток... (Слава Богу че имаме такова хубаво изложение) И те никога не ми омръзват, и няма да ми омръзнат и още 100 години дори да живея и да ги гледам (което дълбоко ме съмнява), може би защото въпреки че обичам да пътувам като всеки нормален човек, аз съм дълбоко в себе си домошар, със страхотна привързаност към добрите стари познати гледки, улици, хора, близки и приятели, град, дом... Така че трудно се разделям и трудно се местя... Почти е невъзможно това, и нанася големи сътресения и смут в деликатната ми душа и крехка психика... ;)) С една дума- съм адски привързващ се и носталгичен човек...

-Тук е мястото да спомена, че обичам и своя роден град, в който винаги съм живяла и живея и до ден днешен- а именно София... Обичам я не защото е най-красивия или спокоен, или чист град в България (камо ли в света) (Варна напр. според повечето хора е по-хубав град, и съм съгласна с тях, но не бих се преместила да живея постоянно там, въпреки това...) Обичам София, въпреки мръсотията, неспокойствието и трескавия й почти ожесточен ритъм на живот, който се усеща по улиците, от израженията на хората, и в градския транспорт например- просто защото ми е роден град, защото си е МОЯ град, защото само него познавам толкова добре, тъй като винаги съм живяла в него, защото в него са приятелите и дома ми и т.н. и т.н. ... С една дума- заради гореспоменатата носталгия, която "ме преследва в живота"... за добро или лошо... ;))

-Обичам много макове-крехките, полски цветя, които цъфтят най-вече през май, и могат да се видят по полета и край ж.п.-релси, и които са уязвими от всеки повей на вятъра, който може да раздуха листенцата им по посоките на света... (а аз обичам уязвимите, крехки неща, чийто живот трябва да пазиш грижливо...) И не на последно място- обичам ги защото са единствените цветя (така крехки, алени, красиви) от които се прави опиум, а на негова основа се създава и синтетична дрога (хероин, а май и морфин)... (Едно важно уточнение- не ги препоръчвам на никого, просто тази идея за опиянение в поле от макове ме очарова- някак приказна е, и наистина е описана в една детска книжка- мисля че в "Магьосникът от ОЗ" не трябваше да заспиват в поле от макове героите, за да не вземат да не се събудят...)

- Обичам много и гореспоменатите ж.п.-релси, и въобще - да пътувамс влак, както и всякакъв вид гари- ж.п. и автогари, както и летища (имам и стихотворение, наречено "Гарата"- който иска може да го прочете- то е в блога ми, в едноименен постинг ;)... Очарова ме и ме кара да се чувствам адски живо атмосферата, която витае невидимо на тези места, от които хората тръгват на път (ентусиазирани и с разни очаквания), или се връщат уморени от път по родните си места, или пък се посрещат и изпращат и се прегръщат хората- и се усеща наоколо любов, живот, път, прибиране, чувство за дом и принадлежност, както и за обратното- за бездомност ала Гаврош... Въобще всичко ми харесва на тези места и им търпя мизерията с удоволствие (ако са мизерни) в името на гореизброените чувства... :))))
И с удоволствие бих работила на такова място, си мисля понякога, и бих гредала всеки ден тази гледка на хора, които пристигат, тръгват, посрещат се, изпращат се... И това би ме правило щастлива всеки ден. Но не съм работила на такова място, и може би никога няма да работя... Поне мога да попивам и да си "крада" по малко от тази атмосфера когато самата аз имам някаква работа на тези места- когато тръгвам на път, или се прибирам уморена вкъщи, или пък посрещам или изпращам някого с обич. До следващия път...

- Обичам (в този ред на мисли) и крайпътните заведения и кафенета (насред пустошта- спасителни оазиси, с хапване и пийване за да издържиш пътя докрая и да пристигнеш закъдето си тръгнал- по магистралите особено...) И те притежават някаква очарователна за мен атмосфера, и бих работила и на такова място, но това е доста малко вероятно да се случи някога... (имам идея и да напиша един разказ, който ще нарека- "Сърцето ми е крайпътно заведение";)))

- Обичам и морските фарове, независимо дали красят (според мен) с някаква романтична атмосфера, морето денем, или пък светят в нощта на пресекулки (като светулки ;)  и помагат на корабите да се ориентират и да не се изгубат в мрака... 

-Обожавам и кейвете на морето- колкото по-ръждиви и автентични изглеждат- толкова по-добре... :))) Естествено най-обичам да се разхождам по тях- сама или с любимия си човек... Просто романтика отвсякъде... Нямам думи... ;) Ако е привечер по време на разходката и има и малко вино- всичко е на шест!

-Обичам и някои (определени) филми
... и някои книги...
....и някои творци...

...и още разни (подобни) неща- но за тях следващия път, че се уморих сега да изброявам какво обичам, а и да остане какво да пиша и по-нататък... ;)))


Тагове:   обичам,   Нещата,   списък,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ista - ...
25.08.2006 20:23
якичко, ама нямам нерви. аз също да си добавя мнението по въпроса тогава. но ще добавя и още една точка. така... обичам: сладолед, кецове, Гошко, кучето си и Drum&Bass. мразя: шоколад, високи токчета и чанти
цитирай
2. анонимен - Eto tova e mnogo sladurski tekst, ...
31.10.2006 10:24
Eto tova e mnogo sladurski tekst, moze bi triabva da pishesh poveche v tozi stil!
цитирай
3. candysays - Благодаря ти! :)))
31.10.2006 10:32
Ще пиша, ама по-нататък ;))
цитирай
4. анонимен - PAk ot sastia anonimen..
31.10.2006 15:40
Naistina si strahotna, kato pishesh po tozi nachin!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281774
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...