Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2006 14:22 - Хубаво е да си вярващ...
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4291 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 08.09.2009 14:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

С малко закъснение го пиша този постинг (имайки предвид, че третия ден на тазгодишната Коледа беше вчера ;), но все пак... да пишеш за някои неща никога не е късно... Или по-точно винаги е време... :)

Всъщност какво искам да кажа?... Толкова много неща... И макар че тук мога да пиша и споделям колкото ми душа искам, не зная каква част от себе си успях да разкрия и споделя тук... С неколцина непознати (и същевременно някак познати :) сродни души... А аз се стремя да разкривам и да вадя навън колкото е възможно повече от себе си. Не зная защо, но съм такъв човек. Може би защото нося нещо красиво в себе си. Или зная нещо важно...
Надявам се че все пак съм успяла да изградя един достоверен свой портрет в блога ми. За онези, които ме познават само виртуално :)
Та- ето сега ще добавя още един щрих към своя портрет тук. Аз съм вярващ човек. Истински, дълбоко и съкровено вярващ... Не винаги съм била (както всеки може би), опитах се дори да бъда атеист (не зная защо, не ме питайте ;), но се оказа че аз, бидейки човека, който съм (с тази си душа, с това сърце и тази чувствителност) не мога да не вярвам. А вярата ми -съвсем наистина- се роди от любовта ми... Това да  обичам е първичното и естественото в мен... А после дойде и вярата, и най-накрая (и най-трудно!) се роди във мен надеждата...
 Посветих на тези трите (най-висши богословски добродетели) една година от живота си, за което не съжалявам. Имам предвид че една година посветих на писане на дипломната си работа, а нея пък посветих на темата за "човешките добродетели и пороци, според християнската етика"... Работата ми за университета бе разделена на няколко глави, както подобава на един научен труд, а последната от тях, с която "заключавах" темата бе посветена тъкмо на Вярата, Надеждата и Любовта.
И мисля и чувствам, че е по-добре човек да е вярващ. Не че трябва насила- разбира се, че не. То и няма как- вярата е дълбоко и вътрешно състояние на съзнанието на човек, тя е въпрос на вътрешен ОПИТ (и емоционално изживян), така че никой не може да направи никого вярващ... (Макар че любовта е понякога път към това..) Това се случва просто някой ден, когато му е дошло времето най-вероятно. И по Божията воля, предполагам.

Забелязала съм че хората, които вярват (а ги чувствам обикновено като стари души, много изживели и дълъг път извървяли...) придобиват една огромна дълбочина... На съзнанието, на душата, на съществото си... И на живота си, което е много важно... И започват да виждат и усещат в огромна дълбочина нещата... около себе си... И това е безценно, незаменимо. Аз поне не заменям тази дълбочина в себе си за нищо друго... И може би заради нея именно изпитвам влечение и харесвам хора, които също са вярващи (или поне са склонни да вярват, и не отричат мистиката в нас и в света) и притежават тази дълбочина... Аз съм мистик по душа. (като Достоевски :) И намирам това за прекрасно... :) 

Знаете ли, понякога ми се струва че съм като някакъв кладенец, в който като хвърлиш някое камъче, никога няма да чуеш звука от падането му на дъното... Защото няма дъно... Такава безмерна дълбочина усещам в себе си. И зная, че я притежавам безвъзвратно и завинаги... И такива усещам че са хората, които вярват... И хората, които някога са обичали истински. За мен те са такива бездънни кладенци... И такива хора- кладенци аз неминуемо обиквам с времето...... :) 

Ами, това е от мен засега... :) За вярата и любовта... Добавих мисля успешно още един щрих ( и то красив! и не какъв да е ;) към своя портрет, който творя и създавам тук в блога ми :) 
Само ще добавя накрая (като финал и поанта на моето своеобразно есе ;), че моята вяра е като моята любов- а именно свободна... Има една прекрасна песен на Депеш, със също така прекрасен клип, с която ви поздравявам, и която се нарича "FREELOVE"... Та мога смело да заявя, че моята вяра е също "FREEFAITH"..........................:)






Гласувай:
0



1. wildroses - Красиво
28.12.2006 14:32
откровение, както и това, че вадиш навън възможно повече от себе си...мисля, че е и проява на смелост, не конкретно този постинг, ами разкриването в голяма степен :) Поздрави
"мистик по душа"- мн ми допада, и аз усещам нещо мистично, по- точно влече ме мистиката :)))
цитирай
2. candysays - :)))
28.12.2006 14:38
благодаря за "оценката" ти за моето откровение...:)) Да, понякога ми хрумват много красиви неща, които да кажа/ напиша, но за съжаление обикновено заспивам тогава, и не ставам за да не си нарушавам съня... ;) Така важен за моето (красиво) съществуване ;)))
Но сега успях да го напиша :)

Поздрави на всички! :)))
цитирай
3. slavei - Мила ми, candysays!:)
28.12.2006 17:19
Разбира се, че се иска смелост и то в не малка доза, за да направиш такова откровение и да заявиш в блог-пространството, че си вярващ човек....че вярваш в Любовта с главно л, а знайно е, че тази Любов е самият Бог. Знаеш.... мненията на хората са противоречиви по отношение на тази тема...вярата в Бог. Поздравявам те за тази смелост и за чудесният постинг!:)
Вярата, наистина не се придобива, не е по наследство. Тя е дълбоко вътрешно състояние на човешката душа и най-важното е дар от Бога.
" Не вие избрахте Мене, а Аз избрах вас"!

Радвам ти се много и те прегръщам!:))))
цитирай
4. candysays - Благодаря ти, slavei :)))
28.12.2006 17:27
И аз отвръщам със същото :)

Между другото, на мен любимото от 10-те "блаженства" ми е шестото, което гласи:
"Блажени ЧИСТИТЕ ПО СЪРЦЕ, защото те ЩЕ ВИДЯТ БОГА"...
цитирай
5. lerry12 - :)))
28.12.2006 17:50
hubavo e da vidi6 srodna du6a - niakoi koito kazva tova koeto ti bi iskal da kaje6 - i to taka krasivo---
цитирай
6. candysays - Благодаря ти за милите думи, lerry!
28.12.2006 17:54
Зарадвах се много на коментара ти :)
Поздрави и усмивки от мен :)))
цитирай
7. sunflower - Много хубав пост!
29.12.2006 11:37
Това за дълбочината ... е много дълбоко и точно! :))))
цитирай
8. candysays - :)))
29.12.2006 11:40
Така си е.... :))))))))))
цитирай
9. val - Хубав и много нежен и откровен постинг ...
03.01.2007 13:10
Бъди все така открита и силна във вярата си! Не позволявай никой да я нарани или опорочи!

Насърчаваш ме и се моля за теб, наистина Бог на Авраам, Исак и Яков да те благослови с дух на мъдрост, който да почива на теб, така че да Го познаеш и възлюбиш с цялото си сърце!

И знай, че дори и някой да те отхвърли, то не е заради теб, а защото отхвърля и не може да приеме Христовата Любов, а толкова много копнее за нея и .... чевекът просто крещи за Любов, но я търси по неправилният начин!
цитирай
10. candysays - :))
03.01.2007 13:27
Благодаря ти, val! Изненада ме приятно....
Поздрави и Честита Нова Година! Нека е щастлива и успешна за всички ни... И пълна с обич...........:-)
цитирай
11. val - Радвам се...
04.01.2007 19:06
Исками се да се науча да давам надежда и радост, да мога да насърчавам хората да употребяват и прилагат талантите и дарбите си!
Защото наистина е хубаво да помагаш, но не знам до колко успявам с всички неща, които знам и казвам - до колко са полезни ...
Времето ще покаже!

Поздрави!
Вал
цитирай
12. merita - Мила Канди!Тъй като знам, че си и...
05.05.2007 21:56
Мила Канди!Тъй като знам , че си искрена в това , което казваш си позволявам да те насърча , ако проявяваш интерес към Библията.Иска ми се да си отговориш на въпроса в какво вярваш?На базата на какво познание е основана твоята вяра?Как това в което вярваш се отразява на живота , който живееш?Ако имаш желание и търпение да изследваш мъдрата книга-Библията ще намериш отговорите на тези въпроси!С искрени пожелания за благословии от Бог!
цитирай
13. candysays - Merita, благодаря ти за коментара :)
05.05.2007 22:16
И за твоето внимание :)
Задавала съм си тези въпроси, както и много други, но не съм стигнала до съвсем категоричен отговор, в който да съм убедена, освен в един- че душата е безсмъртна /субстанция/ и тя носи нашата личност много по-истински отколкото тялото /което е временно и умира/. Това е ядрото, корена, същността на моята вяра- а то идва отвътре, от мен самата... Така усещам нещата вътре в себе си, извън всичко онова, което съм прочела по тези така важни за човека въпроси.
Да, имам желание да прочета Библията, и ще се постарая в най-скоро време вече да го направя, защото отдавна отлагам. /най-странното е, че само веднъж я видях да се продава на сергия с другите книги, и тогава нямах пари да си я купя, макар да не беше много скъпа, а после колкото да я търся, не я намирам- дори в книжарницата на Богословския факултет в София, а пък мама не ми дава да взема тази на дядо ми на село... А аз искам да я имам, не само да я чета някъде начасти...- знам, че звучи несериозно, но и това се оказа проблем/
Но, който търси- намира, тъй че ще я намеря рано или късно :)
Дано намеря в нея още отговори на мои въпроси за мястото на човека в този свят..........

Сърдечни поздрави! :)*
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4280800
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...