Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2007 15:29 - По повод петък 13-ти, някои лични истории... :)
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4644 Коментари: 25 Гласове:
0

Последна промяна: 13.04.2007 15:30


Привет! Днес е фаталния за фаталистите рядко случващ се ден петък, 13-ти :) И тъй като мен пък този ден ме изпълва с най-добри мисли, чувства и очаквания, реших да попиша пак... ;)

Аз съм родена на 4-то число (това някои вече го знаят, щото съм го споменавала и преди ;), а 1+3=4 както всички (можещи да смятат ;) знаят, та на хора, родени на 4-то число им върви на 4-то, 13-то, 22-ро число от всеки месец според нумерологията. :)

Ето няколко бегли доказателства за това (от моя личен житейски път ;):
* на 13-ти юли 2000-та година, беше моят първи кандидат-студентски изпит- той беше по (любимата ми) литература (за която се готвих с най-голямо желание). През онзи далечен ден времето беше много странно... Както знаете навярно, кандидат-студентските изпити траят цели пет часа- от 8 до 13 ч. на обяд. Сутринта, преди да започне изпита (наште ме закараха дотам с колата) ми беше, пообясними и съвсем разбираеми причини, доста нервно... И изпитвах пълна и абсолютна неувереност в собствените си сили и знания, просто от нервност и напрежение... Но след като всички си седнахме по местата и изпитът започна, се успокоих и започнах просто да пиша по темата, изключвайки от всичко останало... Темата, която ни се падна тогава беше нещо от сорта на: "Човекът като творец в поезията на Пенчо Славейков". Точно на него пък не му бях обърнала внимание, за сметка на други автори, докато се готвех за изпита... Но се стегнах, и най-спокойно и безпристрастно си извиках в съзнанието всичко, което помня от и за него. И започнах да си пиша... Включително успях да вмъкна в темата си два-три цитата (стиха) от него, и явно са били точни, с оглед на оценката ми по-късно ;) (имам слонска памет, да знаете! някой ден ще пиша и за това, илюстрирайки поста си със слонове, разбира се ;)) И така... Писах си равномерно и спокойно (сякаш потънах в писането...) през всичките пет часа на изпита. Приключих в последния момент, когато квесторите вече нервничеха и искаха да си ходят вкъщи, и ни подканяха да си придаваме темите вече ;) И учудващо за моето многословие (по принцип) бях написала само 8 страници!... А повечето кандидатстващи залагаха на количество вместо на качество (те двете често се разминават нали знаете? :) и смятаха, че ако не си написал 20-на/30  страници си аут... (Да, ама не. Не е точно така, от мен да знаете.) А по време на изпита навън времето стана апокалиптично направо... Като се изви една буря. Вятър, порой... Всичко, както си му е реда... И понеже заради жегата преди бурята бяха отворени всички прозорци, като се развали времето и вятъра взе да нахлува в залата, в която бяхме и като взеха да хвърчат листа на кандидатстващите из стаята, да видите квесторите как се спуснаха да затварят прозорците един през друг :) Имаше риск от "сборни" теми от листа на различни хора ;)) Аз лично помня, че залегнах над моите хвърчащи листа, и ги затиснах, за да не ги гоня после из стаята, и за да не облагодетелства някой със своите литературни бисери и постижения... ;)))
Та такива работи...
И след десет дни, когато излязоха резултатите от изпита, мама отиде сама при така наречената "Стена на плача" (беше много горещо, и не ми се разкарваше с трамвая до центъра от моя краен квартал ;)) и ми се обади по телефона много развълнувана и възторжена с новината че имам 6-ца. А аз хич, ама хич не го очаквах! Все пак зная, че дори отличниците в училище е добре ако изкарат четворка (примерно) на кандидат-студентски изпити. И бях казала на майка ми (много добре помня точно това!) да очаква да изкарам някаква оценка в диапазона между 2 и 4,50. Такъв таван си бьях определила. Ама на! Човек понякога надскача сам себе си.... ;))
(впоследствие с тази именно оценка влязох в Софийския университет, където преподавателите все обичаха по навик да ми пишат шестици... и така и го завърших (не нарочно, уверявам ви :) с отличен успех... И всичко тръгна от изпита ми по литература... От  онзи 13-ти юли... :)

* Сега една не толкова приятна случка... Но пак с благополучен край, слава Богу... На 13-ти ноември 2004-та година (не помня дали е било петък) пък  беше слънчев ден, един от последните (нали бе късна есен вече...) и аз по този повод реших да взема фотоапарата и да направя едно кръгче из квартала да поснимам малко... Облякох се набързо и излязох. Дотук добре... Но в един момент стана лошо. Снимайки пред един изоставен (тогава) супермаркет една съседна стена, аз направих крачка назад, за да фокусирам по-добре, и...... бях на земята. В шок. Доста болезнено беше. Паднах в една напълно отворена шахта... Изоставена ей така, без капак. Зейнала... и някак останала незабелязана от мене... (там може някое дете да умре... ужасно е като си го помисля... след време видях че са  я позапълнили с някакви клони и боклуци, но така и си остана без капак.) Отървах се с шок, и с една огромна, ама наистина огромна синина (по-точно лилавина) на едното ми бедро, тъй като то пое най-голямата тежест от падането ми, от удара. И гърба ме болеше за малко, и всичко, но слава Богу, всичко ми мина бързо. Тя зееше доста дълбока и достатъчно широка за да ме погълне тая шахта, по дяволите... Можех да се пребия и да умра там, имам чувството. Все още не съм сигурна дали е така, но ако бях паднала по малко по-различен начин, мисля, че можех да пропадна вътре и да умра. Нямаше жива душа наоколо. Никой не знаеше къде съм, защото излязох за малко, просто да поснимам с фотоапарата, и не казах на никой къде отивам... Тръпки ме побиват като си помисля. По колко абсурден и безславен, и безумен начин може да се пребие един човек. Камо ли дете, ако се отдалечи и се заиграе само... Ужас. пълен ужас.
Та така. Отървах се от тая шахта само с уплахата и със натъртването на единия ми крак, което отшумя с времето, разбира се... Нали беше 13-ти, извадих късмет, струва ми се...
(послепис за тази история- като докоцуках в шок вкъщи, успях само да се обадя на майка ми, да я разтревожа, да си промия крака с кислородна вода, и да легна да спя (в депресия от случката)... Като се събудих трябваше да излизам- имах среща с моя приятел, която реших да не отлагам въпреки всичко, а да се разсея навън... Пътувайки към центъра обаче, забелязах, че (само тогава май ми се е случвало това!) си бях забравила вкъщи и джиесема, и парите, и ключовете, всичко нужно... Само полупразната си чанта бях взела в бързината в мене. Разбираемо- бях в шок тогава наистина.)

* И нещо по-ведро за десерт накрая :)) Откакто работя (в Мин. на културата, както съм споделяла също) обикновено (и най-често) ми дават заплатата на 13-то число. И аз не знам защо, но така се получава :) И днес се надявах да си я получа, защото съм на червено и в пълен фалит, но ... днес няма да стане (вече досаждах на счетоводителката и тя ми подряза крилцата... :(((
И няма да мога да почерпя, както исках... 
Но нищо... Какво пък толкоз? Аз да не съм комерсиално същество... Доказано е че мога да живея (и то щастливо дори ;) и без пари почти... Тоест с много малко. Какво да се прави- съдба! Не мога да мисля (живота) във финикийски знаци и това е. Да го знаете занапред ;))
И пак съм си в отлично настроение днес, слънчево ми е, сърцето ми пее (без особена причина) днес, и пак ще си се разходя след работа навярно, ще се видя с някой, а после ще се прибера (при мама или при моя приятел) и блажено ще заспя, уморена от слънцето през този ден. :)
Не ми ли върви на 13-то число, как мислите? ... :))
Пък на всичкото отгоре съм и родена в петък. Можете да проверите- 4-ти декември 1981г. се е падало петък. :)

Родена съм си за петък вечер, за почивка, за  уикенда и за... парти-тайм :)

Много слънчеви и  петъчно-тринайсети усмивки от мен за всички вас, които ме четете :))))
:-*



Тагове:   петък,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tsvetamak - Привет:)
13.04.2007 16:00
Благодаря за слънчевия постинг:)))
Моят 13 ти днес не беше от "добрите", цял ден удрях на камък към каквото и да се обърна, но...надявам се все пак вечерта да е по-нормална:)
Весели почивни дни ти пожелавам:)
цитирай
2. candysays - Благодаря ти, Tsvetamak :)))
13.04.2007 16:03
И на теб ти желая приятен уикенд, както и по-ведра от деня вечер :))*

До скоро... :-*
цитирай
3. ady - Значи си късметлийка
13.04.2007 16:13
весел е слънчев уикенд:))))))))))))) Преброй целувките:)
цитирай
4. zombayo - Хех
13.04.2007 16:20
това с шахтата си е било приключение.Била си близо до един безславен край,но все пак хубавото е,че очевидно знаеш как да падаш :))
Иначе първото ми куче беше родено на петък 13ти и с това май се изчерпва връзката ми с този ден.
цитирай
5. candysays - :-))))*
13.04.2007 16:39
@ Ady, благодаря ти много за коментара, усмивките и целувките! Едвам ги преброих ;)))

@ Zombayo, благодаря ти и на теб :) Радвам се, че се отби да прочетеш за мойте успехи и неволи... Приключение си беше това с шахтата, да, но вярно- зная как да падам явно ;))
Всичко е добре, когато свършва добре, както казват хората :-)

Поздрави! Приятна вечер и после уикенд ви желая :)))
цитирай
6. zvezdichka - И аз съм имала
13.04.2007 16:46
подобно преживяване със шахта мила, само, че се разхождаме по време на нашия сбор в родния ми град и както си блеех из хора, люлки и сергии изведнъж крака ми пропадна в шахта и после се наложи да ходя с патерици няколко дена :). Явно циганите ги бяха отмъкнали, та така с някои неприятни преживявания....
Желая ти приятни почивни дни :))).
цитирай
7. pill - ***
13.04.2007 17:04
ей, че си слънчево бей :P
пусни тото па днеска, няма да ти трябва заплата :))))
цитирай
8. candysays - :-))))
13.04.2007 17:13
@ Zvezdicke, важното е, че сме се отървали само с неприятен спомен, и без по-сериозни травми и контузии ;-*

@Pill-4e, мила моя, радвам се, че ме смяташ за слънчево ;-P
Може пък и да пусна тото ;)) Днес наистина ми върви чудесно :) Ама хората около мене (предимно от противоположния пол ;) вече взеха да ме черпят, тъй че май ще се оправя и без заплата ;))) Поне днес :P

Поздрави и целувки за вас :-***
цитирай
9. hip69 - Хубав е петЪка...
13.04.2007 20:41
... пЪк бил той и 13... идва блажено чаканата почивка... за мене лично петЪк е "КраЯ на мЪките!"... ЖивеЯ за да дочакам краЯ на седмицата...
УСМИВКИИИИИИИИИ!!!!!!
цитирай
10. gioia - candy :)
14.04.2007 01:12
ами, че добре сме си ние петъчно-тринайсето усмихнатите :) удържаш фронта виждам и въпреки фалита :) така, че щастлив ден си е отвсякъде, потвърдено е и с факти виждам :)
лека и сладка почивка!
цитирай
11. comfy - Кенди, поздравявам те!!! :))
14.04.2007 05:33
Много сладък и написан с удоволствие пост - личи си! :))

Пишеш много добре, когато си вътрешно спокойна (така ми се струва)!!!

Ура за родените в петък! ;))))

И... от мене да го знаеш, ако даден месец започва в неделя, в него винаги има петък, 13-то число!! :))))

През тази година има още един такъв - юли! :))

Целувки и прегръдки, момичето ми!!! ;)**

Весел уикенд, петъче! ;))))
цитирай
12. queenestir - Прекрасно написан постинг, Кенди!
14.04.2007 13:04
С удоволствие и на един дъх го прочетох!
Поздравления!:)))
цитирай
13. candysays - :-))))))))))))*
14.04.2007 20:27
Благодаря на всички ви от сърце за милите коментари! :)))

@ Hip69- да, прекрасен ден е петЪка, радвам се, че мислиш и ти така, и че го чакаш с такова вълнение ;))* Отбивай се пак ;)

@ Gioia, благодаря ти за пожеланието, определено си почивам сладко, и все така ми върви от вчера... на приятели, сладолед и прочие хубави неща :)))

@ Comfy, благодаря ти за всичко! И за полезната информация, и за настроението, и за пожеланията...
п.с. Знаеш ли, много си прав за това, че пиша /по-/ добре, когато съм вътрешно спокойна! Много точно наблюдение от твоя страна... :)*

@ queenestir, благодаря ти!! Много се радвам, че си го прочела на един дъх поста ми, и че ти е доставил удоволствие... :))

Приятен остатък от уикенда /т.е. неделя ;)/ желая на всички ви!!! :)))))))))))))))

цитирай
14. syntez - Винаги те обичам!
14.04.2007 22:37
Винаги те обичам!
цитирай
15. miacarra - ех сладка
14.04.2007 23:36
да съм споменавала че съм благодарна,че те има :-*)))) петъците не са лошо нещо пък били те и 13
важното е ние как ще си го направим- за това си много права
цитирай
16. candysays - @ Syntez, радвам се, че си тук!!! :))*
15.04.2007 10:43
И аз!................
цитирай
17. candysays - @ Скъпа miacarra,
15.04.2007 10:45
трогна ме с тези свои думи!!! Благодаря ти! :-***

Да, петъците са си чудесни дни, а също така и неделите... :)))
Така че- желая ви слънчев и приятен неделен ден, днес! :)*
цитирай
18. ludomirce - Чел съм някъде...
16.04.2007 00:09
... как символите на щастие и нещастие с времето си сменят местата. Преди средновековието счупеното огледало се е приемало за щастие, черната котка, пресичаща пътя, да не говорим за това, че 13-то число е било щастлив ден!!! Мисля, че традицията за 13, петък се променя заради някакъв папа и организираната от него "Нощ на дългите кинжали" (заколили са доста протестанти)! Но може и да ви подвеждам, че нямам време да проверя!!!
цитирай
19. wonder - Дните, тези разстояния...
16.04.2007 00:09
... между изгрева и залеза... Петък, 13... Петък е ден на Промяната към добро, защото носи в себе си 5, а 13 е щастливото число на Ацтеките. Май за всяко нещо има няколко точки-зрение. :)))
цитирай
20. candysays - :)))
16.04.2007 10:28
@ Ludomirce, радвам се да те видя в блога ми (май за първи път ;)) Добре дошъл!
Да, прав си, мисля... И аз съм чувала нещо много подобно (във всеки случай в основата на това да започне да бъде считан за ден, който носи нещастие петък 13-ти, е някакво клане!...)
Както и да е... Съвършено си прав и за това, че "символите на щастие и нещастие с времето си сменят местата", по някаква причина... Така е устроено явно човешкото съзнание... Да мисли (и вярва) в противоположности... :) Аз съм завършила "културология", и сме ги нищили доста тези въпроси (те са общи за всяка човешка култура в общи линии...)
Още един ярък пример, за който се сещам веднага (за такова преобръщане) е факта, че смъртта се обозначава с черен цвят, траур и скръб във западните общества, както всички знаем, а пък в източните (или поне в Китай) е тъкмо обратното-"цвета на смъртта" там е белия цвят- на невинността, на по-добрия свят, на новото начало, а не на края....

Та така. Извини ме за "лекцията", дано ти е било интересно ;))* Поздрави и лек ден!
цитирай
21. candysays - @ Скъпа Wonder,
16.04.2007 10:35
така е :) Към всяко нещо си има едновременно и паралелно съществуващи множество гледни точки и ... можем да кажем- подстъпи ;) А и една гледна точка, сама по себе си, се изменя с времето, съобразно новите обстоятелства, така че можем спокойно да обобщим, че на този свят няма нищо константно... Всичко тече, всичко се променя. Всеки ден, или поне през седмица, месец... ;)))

П.С. Ти не преставаш да ме изумяваш (в добрия смисъл на думата) :)) Явно имаме много сходни (и дълбинни) интереси и гледни точки към човешкото така многообразно съществуване... :) Приятно ми е да си общуваме... Много се радвам, че се откривам с такива хора като теб, тук, във виртуалното пространство... Това е обогатяващо, и просто прекрасно :))) Надявам се да продължим да си "говорим" на всякакви теми и в бъдеще... :-)
Поздрави и прекрасна седмица :)))**
цитирай
22. stone - Аз не вярвах в тези работи, ама...
20.04.2007 17:02
Досега не ми се беше случвало нищо особено в петък 13-ти, ама тази година...
Бях на някакво Celebrate Superstition парти и бях поканил момиче, което наистина много харесвах, и към 3 часа тя ме изненада, че си тръгвала с някакъв мъж, с който се запознала на дансинга - често съм имал разочарования с жените, ама пък чак такъв disaster досега не беше ми се случвал.
Нищо, нали съм мъжко момче, не ги приемам навътре нещата :-)
цитирай
23. candysays - Недей, stone, няма смисъл :))
20.04.2007 17:14
Аз пък (понеже съм мъжко момиче ;)) ще ти кажа, че има и по-страшни неща на този свят... (сигурно и сам знаеш, де ;)
Поздрави :)

P.S. Ти само за жени ли мислиш... понастящем? (така ми се стори, като хвърлих едно око на блога ти ;)))
цитирай
24. stone - Не само... ама предимно ;-)
20.04.2007 18:07
Майтапя се бе, candy :-)
Понеже е много трудно да се организира и подреди този блог по теми, реших, че ще пиша само за това. На който му е интересно, да се логва отвреме-навреме и да знае, че ще намери все неща по тая тема. А не един път стихотворения, един път политика и т.н. както по други блогове.
Разбира се, че си имам други интереси, но този анонимен блог е посветен само на един от тях
цитирай
25. candysays - :-)))
21.04.2007 11:25
Сега вече те разбрах, stone ;)))
Не е лоша твоята тактика (ако мога така да я нарека :) за еднозначност на блога... Така няма да се объркват хората, вярно...
Но пък от друга страна, ипо-хаотичните и разпиляни като тематика блогове си имат смисъл (да ги защитя, че и моя май е от тях ;)), тъй като тяхната пък функция е че просто представят максимално близо до реалността и от колкото може повече гледни точки една цялостна личност, един човек... А един човек, знаеш, има много интереси ;))) Съответно тези, които посещават блога му ще са просто заинтересовани от неговата (цялостна) личност, и няма да им пречи, че в блога му веднъж ще присъстват стихове, друг път- социално-ангажирани разсъждания, или пък някаква изповед по личен въпрос... И т.н. И т.н.

Абе извода е, че тук, който (за) каквото иска пише, и който каквото иска чете и възприема... И коментира ;)

Поздрави, stone, всичко най-добро :)
И успех с жените........ ;-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4303548
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52634
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...