Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2007 15:29 - Църна маца, бял котарак... :))
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5285 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 17.08.2007 16:09


Привет отново!
От онзи ден си имам отново домашен любимец- отново котка ;) Абсолютно черно дяволче, голямо диване и калпазанче... ;))) 
Ама наистина няма и един косъм, различен от черен, по себе си... Но аз мисля, че черните котки носят късмет- досущ като 13-тото число, на което винаги ми върви, на мен лично ;)

Малко предистория:

Това е вторият ми домашен любимец досега.
Имах преди един (почти) чисто бял котарак- много красив, но и много див и неподлежащ на опитомение (като повечето котки впрочем, особено мъжките..) Колко ме е драл, и колко белези имах от него по ръцете и краката си, само аз си знам... Накрая, дори като се поукроти с възрастта и вече бе спрял да драска другите, мен не спря... Останах си му любимата мишена до края на живота му- навярно защото само от мен не изпитваше никакъв страх и респект- така и не можах да се науча на строгост, и никога не можах да го ударя, като е виновен, дори и лекичко... 
Още като бебе ни го донесоха- аз бях в невръстна възраст и смътно си го спомням като малък...
И живя с нас, у дома, цели 13 години- преди два лета, през юли, се разболя тежко и почина... :(
Моежше да живее още доста, според мен- докъм 20-годишна възраст примерно, защото беше як, охранен и силен котарак, в разцвета на силите си изглеждаше преди да се разболее, а не като остаряваща котка...
Но не му бе писано повече да живее... 
Получи тежка диагноза- мисля беше бъбречна недостатъчност- просто престанаха да му функционират бъбреците, не можеше вече да се храни, и така постепенно отслабна, напуснаха го всички жизнени сили и накрая просто угасна. Тихо и кротко...
Нищо не можахме да направим, за съжаление... Баща ми много го обичаше (както и аз), и беше готов да го води при най-добрите специалисти- ветеринари, да плати и скъпи лекарства и операция, но ни казаха, че просто не може да бъде спасен... Накрая- няколко часа преди да си отиде от само себе си, го занесохме с татко при кварталния ветеринар, който му би инжекция, за да му спести последните мъки... Аз го носех на ръце, в колата дотам, и няма да забравя как спокойно и сякаш с ясно съзнание какво се случва гледаше нагоре, през прозореца на колата синьото небе и всичко наоколо (беше много ясен ден, с хубаво време) и сякаш спокойно и  наум се сбогуваше със света... Много странно бе наистина...
После с татко го погребахме пред блока ни... 
~
Наистина беше много красив бял котарак! Само с ве тъмни петънца между очите и ушите, и с тъмна опашка... Всичко друго- бяло! Истински красавец! Много исках да го заведем някой път на конкурс за красота за котки, но той беше наистина доста див, а и много се страхуваше да излиза отвкъщи (след като се загуби веднъж по стълбището на входа като малък, и след като веднъж падна от балкона- от 4-ия етаж- гонейки гълъб или врабче...- но нищо му нямаше, за щастие...)
Та, сигурна съм, че ако го бяхме завели на такъв конкурс, имаше реален шанс да спечели награда- много царствена и достойна осанка имаше...
Беше с къс косъм, и чистоплътен като всички котки, макар че мразят да се къпят... ;)

Макар че толкова ме е драл, и съм го намразвала истински в дадени моменти- като ме е наранявал жестоко- въпреки всичко това го обичах много! Нашата история бе на любов и омраза... Постоянно се редуваха като че ли... :) 
Просто си остана дивак до края на живота си (обичах да го наричам "борец за свобода", защото много мразеше да го гушкам насила, когато той не е в настроение за това..), и тъй като бе котарак, си беше доста агресивен, докато не поостаря малко...

Казваше се Лъки... Като котката на Алф ;)

~~~

А от онзи ден си имам, както вече споменах, черна маца за домашен любимец ;) Пълната противоположност на Лъки- женска, черна и добричка... :)))
Абе не е много кротка, но поне е добродушна- не е злобна, а просто има нужда (поне засега, още е малка) да си играе много... :)
Тъй като приятеля ми много обича животинки (всякакви), и обича да се грижи за тях и да ги храни, та откакто се отделихме в наш си дом, той много искаше да си вземем коте... "Котьонче", както той обича да се изразява ;)) И реши да е женско, за да е по-кротко, и да не ме дере, както правеше Лъки...
И уж щеше да чака някой да ни даде коте- бебче, но изпревари събитията малко...
И ми цъфна на вратата онзи ден с коте в раницата... Бездомно си е било, макар че си е живеело с братчетата си в завода, където той работи, и работниците са им подхвърляли на котетата по нещо за хапване. И все пак- бездомно е било... Още малко- може би на шест месеца някъде...
И тъй- харесал си го, и си го взел в раницата.

Първоначално леко се депресирах и шашнах от туй коте, понеже очаквах да е малко по-сладко... абе като повечето котета... А то е леко грозновато- слабо, с издължена муцунка и телце, и черно като дяволче... Но пак е сладко :) И добричко...
Нарекохме го Поли, по моя идея ;)
Та, Поли вече посвикна вкъщи- доста бързо всъщност...
Подуши насам- натам, поуспокои се, разучи и вече не се чувства на чуждо място :) Направи си го свое...
Понеже е гладувало, а и съвсем здраво, както изглежда, има голям апетит, и го храня най-редовно... Изяжда всичко мигновено ;)
Освен това е много игриво, и като се наяде, и му дойде енергията само подскача насам-натам и се мята като щуро :))) Забавлявам го и го развличам вчера и днес с едно зелено топче - гони го из целия апартамент ;)
Обича и да си гони като лудо опашката, подобно на всички котки- това е един от най-смешните му номера ;)))
Хареса си много и една саксия на балкона, и взе да прекарва доста време в нея- лежи се, играе си в саксията, занимава се нещо,  и от време на време наднича с черната си смешна муцунка навън ;)))
Като включихме телевизора пък за пръв път откакто е тук, много се стресна и изуми ;))) Къде е виждало то телевизор навън?...  Забавно е да наблюдаваме реакциите му...

А пък преди малко какъв номер ми погоди само... :)
Седнах на компютъра да поразгледам какво ново из блога, и то- любопитно!- дойде при мен, качи се в скута ми и взе да любопитства какво става на екрана и защо се движат разни неща... ;) Много интересно му стана, и взе да се стреми, въпреки моите усилия да го задържа и възпра, към клавиатурата ;) И взе че почна наистина да натиска разни клавиши, да трака по нея... ;)))))
Та да знаете, че ако прочетете в бъдеще някоя безмислица, написана от мен, в моя блог (или като коментар ;), то е написана от Поли ;))) -простете ми лиричното отклонение ;)

Та, както дойде при мене, и се устреми ксъм клавиатурата, преди да разбера какво става взе че натисна някакви клавиши (явно комбинация, която  аз дори не знам...) и компютъра изведнъж взе, че се рестартира... ;)
Дотук добре, ама като се включи отново, и нещо се бе променило и не можех да се свържа с Интернет вече... :(
Та, заради котьончето нямах около два часа нет, иначе щях да напиша този същия пост по-рано ;)
И после се гушна в мен, и се размърка най-невинно...
Беладжийче, какво да го правя? ;))

Сега поне се кротна,  остави ме на мира пред компютъра, и си спинка на дивана до мен... :)

~~~
За съжаление, все още нямам снимков материал в наличност за качване тук, но скоро ще публикувам пост само със снимки на Лъки и Поли... Ще го нарека "Църна маца, бял котак- 2" ;))

П.С. Апропо, като споменах този безумен филм на Костурица, искам горещо да ви препоръчам да го гледате ако все още не сте- невероятно забавен е!!!
Смях се през сълзи първия път като го гледах...

:)))



Тагове:   Маца,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. candysays - :)
17.08.2007 16:01
Благодаря ти, bluebird! :)))
Усмивки и поздрави и за теб... :*
цитирай
2. анонимен - :)
17.08.2007 16:19
...Кенди, това е страхотно...обожавам котките..Сигурно защото според зодиака съм голяма котка...тоест Лъвче :) Докато четях постинга ти, си спомних за моя котарак Ричи...Бях много привързана към него и си го обичах все едно ми беше дете..Само ако знаеш какви "диалози" си водехме двамата...:)) Любимото му място за следобедна дрямка беше върху корема ми...Един ден просто изчезна и не го видях никога повече...С нетърпение ще чакам снимковия материал....А филмът на Кустурица определено е уникален..Хубав ден!
цитирай
3. candysays - :)))
17.08.2007 16:38
Благодаря ти, Мадлийн! :)
Радвам се, че четейки поста ми, си си спомнила и твоя котарак... Да, човек наистина се привързва много към домашните си любимци... И е тежко, като изчезнат или умрат един ден... Но какво да се прави, такъв е живота...

Впрочем, сетих се за друго нещо- нали знаеш, че се срещат (макар и рядко) разни хора, дето си гледат по десет- двайсет котки накуп! (и обикновено са самотници...) Незнайно защо, но всички те изглеждат (и може би наистина са..) адски откачени... Направо са си лудички... А старите баби с много котки, малко на вещици мязат...
Но щом обичат животните- пак е добре! :)))

Хубав ден и на теб! :)*
цитирай
4. анонимен - :)
17.08.2007 17:32
..знаеш ли, сигурна съм, че ако някой ден сбъдна една от мечтите си и си имам малка къща с двор, бих гледала доста мяукащи твари...Не знам защо, но котките ме обичат...дори уличните, които по принцип са много недоверчиви...Може в предишния си живот да съм била наистина котка..или вещица..знам ли...:P
цитирай
5. candysays - :)))
17.08.2007 17:34
Разбирам те...
Ами желая ти сбъдване на мечтата ти, от сърце!
:-*
цитирай
6. danistar - :)
17.08.2007 19:06
честито коте /котараче :) /,криси :)
аз не обичам котки,защото ме е страх от тях,но се радвам ,че си имаш ново другарче ;)
знаеш ли-моето кученце-дарето-го е страх от котета като мене ;) лика -прилика сме си ;) за това обичам това животинче,пожелавам ти весели игри с твоето :)
цитирай
7. innersmile - ооо че сладък пост :) да ви е чес...
17.08.2007 19:51
ооо че сладък пост :)
да ви е честито писето,по-малко бели да прави и повече да ви слуша и много много да ви радва :)
:*
п.с. винаги съм знаела,че човек като теб има нужда от котенце,да си го гушка ;)
цитирай
8. candysays - :)))
17.08.2007 20:38
Дани, Весенце,
благодаря ви за топлите думи и пожелания! :)*
Да, хубаво е да си имаш какво да гушкаш постоянно... ;)))

Колкото до избора куче или коте- аз ги харесвам и двата вида животинчета, но е въпрос на навик до голяма степен- повечето хора свикват или да гледат куче, или коте... Аз съм от вторите просто, иначе и кученцата са страхотна компания сигурно!

Поздрави и прегръдки от мен! :)))*
цитирай
9. feminaslim - Най-напред - поздравления за новия ...
17.08.2007 23:13
Най-напред - поздравления за новия член на фамилията! Само да вметна, че сравнително скоро попаднах някъде на статия, която се обясняваше за котките и техните полезни свойства, а те наистина имат такива. Та там се казваше, че най-полезни са точно черните котки и то не от известна порода, а обикновена домашна или както понякога се казва: " улична превъзходна " . Но, макар ние да я наричаме с това не ласкаво име, се оказва, че точно този вид имат най-силна способност да отнемат отрицателна енергия, дори под формата на магии. При тях са най-силни и лечебните им свойства, а и като цяло по природа били по-силно сензитивни и помагали за най-много неща.
Аз, както винаги се отплеснах... Канди, лека и, доколото е възможно с разширението на смейството, спокойна вечер! Прегръдки и :))))))))))
цитирай
10. diamant1965 - Ами да ти е живо и здраво домашното любимче!
18.08.2007 00:21
А аз си имам цели 2.Моите са чисто бели ангоркимайка и дъщеря са.Едната е със сини очички,а другата с кафяви,с дълъг косъм са,пухкави и много красиви!И са добрички,макар и доста палави...Голям купон е с тях в къщи!А на теб ти желая весели игри с твото котьонче!
цитирай
11. candysays - :)))
18.08.2007 12:28
@ feminaslim,
@ diamant,
благодаря ви за хубавите коментари! :))))))
Да, веселба е с него у дома... ;-)))

Много поздрави и усмивки и от мен! :))*
цитирай
12. jesusbg - Котки
19.08.2007 13:50
Те на този филм щях да умра от смях. А за животинчето - нека само те радва! (и не само то)
цитирай
13. candysays - :)))
19.08.2007 13:54
jesusbg, благодаря ти за коментара и пожеланието!
Поздрави! :)*
цитирай
14. comfy - Гениален
19.08.2007 14:03
филм на Костурица!!

... Да ти е живчко и здравичко котето, Кенди! :)))*

... имах навремето едно черно коте - виках му Кандилото... :))))
цитирай
15. candysays - :)))
20.08.2007 14:51
@ comfy, благодаря ти за приятното (както винаги ;))* включване :-)))
Хубаво име си му избрал ти на твоето черно коте... ;-)))

@ goran, благодаря ти и на тeб за милите думи :-)))
Твоя Черньо си го описал така хубаво... личи се, че наистина си го обичал много :)))
Дано някой ден- като се установиш някъде за по-дълго, в свое местенце- отново да си имаш коте- наистина са много забавни, гальовни и игриви домашни любимци... :-)))
Не че нямат и те кусури, и не че не правят бели от време на време, но човек се примирява... В името на приятната им иначе компания...

:-))))

Поздрави и всичко най-добро желая и на двама ви! :*
цитирай
16. candysays - :)))*
21.08.2007 19:14
И на теб! :)
цитирай
17. darkanion - :):)
27.08.2007 12:45
аз пък засега нямам късмет с животните.. Нашите не искат котка вкъщи..
Имаме си куче от няколко години, Атина се казва. Предпосления път като роди, нали, раздадохме всичките кученца, само 1 остана обаче, и аз много си играх с нея [ :) Джесика се казваше ] , говорих й, и тя стана доста умничка и послушна... Ама я дадохме, щото 2 кучета ни идват в повече някак си.....
Сега пак - толкоз малък дребосък, остана сам (пак е женско де ), а днес ще трябв а да го давам, щото.. ред причини... Тъкмо малко се привързах към нея, тъкмо и то ме познава малко повече.. Ама по-добре, щото все някога ще го дадем, както дадохме Джесика, а аз дотогава ще съм се привързал много много и няма да искам да го отделям от мене........
Ау, ще публикувам снимки на кученцето ми.. :):):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4281967
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...