Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2007 14:39 - Мразя, когато обиждат България.
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10390 Коментари: 73 Гласове:
0

Последна промяна: 12.11.2007 10:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

И ме обижда и мен това, по някакъв начин.
Пиша това по повод един постинг (да, именно постинг!- нова рубрика такава са създали за "постинг на седмицата"), публикуван в "Капитал light", приложението на вестник "Капитал", който майка ми си купува. Та постинга беше взет от блога на някакъв младеж, който е емигрирал и живее в Италия (Милано) от няколко години, и доколкото разбрах си изкарва хляба там като моден фотограф (или нещо от сорта). 
Та потингът на този господинчо доста ме ядоса. 
И затова ще публикувам в своя пък си блог нещо като отговор. Независимо кой ще го прочете..
Нямам намерение да се хабя да ви преразказвам или да преписвам постинга му тук, защото можете да го прочете и сами на адрес:
http://www.borissov.it/blog/?p=204
(адреса бе даден в списанието, не съм го проверявала аз лично..).

Та- ето моят отговор вкратце (доколкото мога аз, многословния човек).

Първо, мисля, че е доста грозно да обиждаш родината си, страната, от която произхождаш, както и хората, които са останали да живеят в нея, и ти се водят (по някаква прищевка на съдбата) твои сънародници.
Това говори за ..да речем, липса на такт и добро възпитание, и най-вече на липса на елементарно уважение (поне малко!) към корените ти. Както и към хората, които са ти дали живот, към техния произход, към хората, които са те научили на дадена земя на четмо и писмо,  и на всичко, което знаеш за тоя живот.
Нещо повече- в това да отричаш родината си "има нещо болно" -цитирам един писател, от български произход (ще ми простите, забравих му името в момента, не е особено известен в България), който живее и работи в чужбина, който кацзва тези думи по повод Кристо- прочутия ни сънародник, известен (примерно) с опаковането на Райхстага преди време, и който се отрича напълно от произхода си- а именно- от България. Не иска и да чуе, че има нещо общо с тази страна, както и с българите, според думите на този писател, и дори ни презира (явно).
Та коментара на писателя е :"Има нещо болно в това да се отричаш от родината си". Мисля, че е доста прав. Освен това- ще добавя от себе си- има и нещо извратено дори в това. Има предателство. (колкото и кухо и празно да им звучи тази дума на някои..)

Да, зная, нашата страна си има доста (и значими) проблеми и недостатъци, но къде, по дяволите, няма такива? Сигурна съм, че няма такава държава- без свои специфични проблеми и недостатъци- малко или много. Но това не е причина да плюеш по родината си и да хвалиш и благославяш "цивилизацията" на Западна Европа (примерно- нея хвали господина с постинга, дето ме ядоса). Някои хора наистина забравят, че България има доста по-дълга история (не само политическа, но и културна) от почти всички страни в тая пуста Западна Европа, както и че тук имаме писменост и дух, изкуство, които са доста по-стари от тези на така наречената "цивилизация".
Мръсно било в София! Че да не би в Атина или Рим да не е мръсно? 
Само северните народи (по някакви причини там..) умеят да поддържат по-голяма степен на чистота. Южните народи явно са си по-мърляви, или пък просто там, където е топло мръсотията повече деяни, де да знам..


Има и друго. Тоя човек се гордееше със себе си, че е космополит. Така да се каже човек без национална обвързаност (и привързаност), а с универсално, космополитно съзнание и дух.
Е, аз също се имам за такъв човек. И не се имам за особен патриот. (дори и това да ви звучи парадоксално в контекста на този ми пост..)
Нищо не ми пречи, бидейки си тук, в България, също като тоя тип там, в Милано, да си гледам филми на Вим Вендерс (и да ги разбирам, и да се вълнувам от тях- пиша това, защото той в постинга си е писал, че ще си прави "Вендерс- вечер")- баш в центъра на София си имаме едно хубаво филмотечно кино, наречено "Одеон" (бивше "Дружба", доколкото знам от по-големите от мен), където от време на време пускат негови филми. 
Нито някой или нещо ми пречи (на мен или на който и да еслед 10-ти ноември 1989-та) да си слушам Депеш Мод (или която си искам друга музика), да ходя в чужбина на екскурзии и концерти или на каквото там реша, и въобще- да имам и да развивам у себе си т.нар. "космополитно"  и универсално съзнание и разбиране за човешката цивилизация и дух.

А тоя тип изкарваше хората, останали да живеят в България, едва ли не "мърлячи", хора с чалгаджийски и мутренски вкус, хора, които едва ли не нямат духовни потребности, не знаят що е "цивилизация", и не знаят кой е Вим Вендерс! Хора, които едва ли не неса могли да излязат в чужбина като него, "свръхспособния", знаещия чужди езици и прочие..

Ами това мене ме обижда. Защото съм човек, който с лекота учи чужди езици, който е можело също да емигрира някъде по света, който е не по-малко способен от много излезли "навън" наши сънародници. Но който по някаква причина си е избрал и предпочита да си стои  в родината.
Ами защо не? (питам аз). И без това, смятам, че навсякъде основните неща в живота са едни и същи, в крайна сметка.. И защо да не остана там, където са моите родители, моите приятели и моите спомени? Защо да не се боря да живея и да използвам ума си тук? И защо да не съм наблизо, за да мога да гледам родителите си, когато поостареят и да си помагаме взаимно, а не да ги оставя в самота и да им пиша от време на време мейли, или да си говорим по Скайп? 
Това си е решение на всеки, лично и индивидулно, продиктувано понякога и от обстоятелствата. Но да наричаш сънародниците си едва ли не "неандерталци" и мърлячи, които не знаят що е цивилизация, за мен лично е грозно и обидно. И проява на лош вкус и липса на елементарно уважение, както казах и в началото.


Накрая искам ясно да кажа- нямам нищо против хората, които са емигрирали, които са избрали по някаква причина (временно или завинаги) да работят и живеят в чужбина- това е личен избор на всеки човек. Всеки има право на такъв (избор). 
Но да плюеш по България, която те е родила и отгледала, в крайна сметка, по един или друг начин, само защото вече имаш голямото самочувствие на някой успял в чужбина (и имащ апартаментче в центъра на Милано, или където и да е другаде..)- срещу това вече имам нещо против.

Защото ми се струва много по-здрава (емоционално) и нормална реакцията, която имат повечето българи в чужбина (доколкото зная..)- да изпитваш носталгия по България, да видиш красотата й и да я оцениш дори повече, когато и защото си навън, далече от нея, от родината.. Това е дълбоко човешка емоция, и аз смятам, че тя е нормалната.

Все пак, каквато и да е, България е (и си остава!) нашата родина, нашата "майка", която ни е откърмила, и си остава- въпреки всичко!- една много красива земя!.. Една чудна природа, с чудна  и доста богата култура и дух.
И с не малко красиви (и културни) хора, които живеят  в нея.
Вярвам в това..

Да я плюеш, е все едно плюеш в люлката си... Образно казано.

P.S. Поздрав за всички, които мислят като мен, както и за всички българи, които са извън родината, но изпитват носталгия по нея, със следното:
(и специален поздрав за norass  и този неин пост..)





Тагове:   българия,   МРАЗЯ,   обиждат,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. candysays - Извинявам се,
11.11.2007 14:52
сега добавих адреса на постинга, който предизвика тази моя реакция- забравих първоначално да го напиша..

P.S. Смених и клипчето от YouTube- вижте това: http://www.youtube.com/watch?v=odBjWkQ030Y

Невероятно красиво е! Заслужава си!..
цитирай
2. анонимен - :)
11.11.2007 14:58
Не съм чела въпросния пост, но аз също се вбесявам,когато някой забравя къде са му корените.
Поздравления за позицията, Кенди!
цитирай
3. анонимен - Въх, нидей :-)
11.11.2007 15:06
Направо с парцалките ме изяде... А всъщност май изобщо не си разбрала какво имах предвид. Нищо, не е сефте, сполай ти :-)
Никола

П.П. А аз пък мразя неоправдан, неуместен, атавистичен и сляп патриотизъм, how about that? :-)
цитирай
4. candysays - @ madliin,
11.11.2007 15:11
благодаря ти. :)
цитирай
5. candysays - @ анонимен,
11.11.2007 15:13
Първо, казах в поста, че не се смятам за патриот, how about that? :-)

И второ, пиша доста аргументирано, но някой явно се изказва, без да е чел ;)
цитирай
6. isis - Какво му се връзваш?
11.11.2007 15:51
И аз живея в чужбина, на пъпа на света, в готин квартал. И кво от това? България си е България, Англия си е Англия. Всяко място си има особеностите и чара. Двете не са сравними. И всяко място си има простотията. Зависи къде ще се завреш. В гетата на черните или индийците да не би да е много хубаво? Или пък здравната им система е по-добра и по-достъпна от нашата дори в сегашното й окаяно състояние? А който не обича чага - казва на шофъора в таксито да смени канала, кабеларката в къщи бълва достатъчно на брой програми, освен чалга. За всичко си има начин, стига да има човек желание. Стига с това противопоставяне. Вече живеем в глобален свят и е просто въпрос на избор къде да живееш, не е голяма работа. Освен това много зависи къде попадаш и в каква среда се движиш. Това лято си позволих тримесечна почивка в България и освен, че ми се изправиха косите от шофъорите по улиците, иначе хич не беше зле. Имаше толкова места, които да се посетят, толкова готини хора, с които да се видя! И понеже не обичам чалга, просто сядах на заведения, където имаше салса, чаша с мартини и сервитъори, работни като пчеличката Мая. Има такива места в Бг и не, не са върха на скъпотията. Така че - който търси, намира.
цитирай
7. candysays - Така е, isis.
11.11.2007 15:54
Благодаря ти за коментара.

Само за това:
"Стига с това противопоставяне. Вече живеем в глобален свят и е просто въпрос на избор къде да живееш, не е голяма работа."-
Аз казвам същото.. Не аз противопсотавям нещата. И точно това писах- че те всъщност са си едни и същи, и че мястото няма чак такова значение..
Просто ме дразни като плюят страната ми/ни...
Надявам се, че това стана ясно.
цитирай
8. анонимен - :)
11.11.2007 15:55
Патриот е дума,която и на мен ми звучи малко драматично и импозантно. Аз също не се смятам за патриот. Често се отчайвам от БГ-действителността..Да, и аз съм имала възможности да емигрирам и ако съм останала тук ,не е от патриотизъм. Но знам,че дори и да имам възможност да работя и живея навън, мястото,където ще се чувствам най-добре е тук-в България. И не мисля,че това е "неуместен, атавистичен и сляп патриотизъм", а най-естественото нещо на света.
цитирай
9. candysays - Мадлийн :)))
11.11.2007 15:58
В коментара си изразяваш много точно и моята позиция и положение! Абсолютно точно..

Благодаря ти :)*
цитирай
10. анонимен - :-)
11.11.2007 16:15
isis: ами аз точно това имам предвид, не е голяма работа къде живееш и откъде си, затова защо да вися на кофти място. И да, аз също си пия мартинито в малкото цивилизовани заведения в София, и да, аз също имах готини моменти, запознанства, готина среда и т.н. Ама това са твоят и моят оазиси-сапунени мехури, а останалото? На по-глобално ниво България е политическият еквивалент на бедния, оръфан и миришещ странно братовчед от село, който никой не иска. Прав съм :-)

candy: ооо, спокойно, внимателно чета. А сега отивам да работя, че имам дедлайни, приятна ви дискусия :-)
цитирай
11. candysays - Не,
11.11.2007 16:22
не си съвсем прав.. Ама айде, върви си гледай "дед-лайните" ;)
цитирай
12. isis - Анонимен,
11.11.2007 16:52
доколкото разбирам ти си авторът на въпросния постинг, който се дискутира по-горе?
Съгласна съм, че в България има много "сапунени мехури" и останалата част все още се развива, но мисля, че подходът ти към този род действителност е погрешен. Ти просто заклеймяваш цялото и го оставяш. Аз мисля, че е много по-добре да поощряваме онези "малки оазиси" и ако щеш, да даваме някакъв личен пример, вместо просто да негативизираме цялото. Има хора и неща, които никога няма да бъдат променени, но има и надежда в други области. Знаеш ли колко изненадана останах от хората, които работеха на туристическите обекти, които посетих това лято. Тези хора наистина си обичаха работата, а надали вземат много пари. И именно поради тази причина посетих толкова много места - защото ми беше интересно, защото имаше кой да разкаже, защото все още има места като Камен бряг, които не се поддържат от никаква институция, всеки е свободен да дойде и да си отиде, но е толкова чисто - нямаше една хартийка! Мисля, че е по-добре да дадеш хубав бакшиш на добра сервитъорка и да не стъпиш в гадно заведение и да обясняваш поведението си на приятели, които не го разбират. Хората не са тъпи, повярвай ми. Разбирането е въпрос на правилно обяснение и правилна мотивация.

Не знам защо ги пиша тези неща, на практика не мисля, че ще променя нечия гледна точка. Ще ми се обаче на нещата да се гледа по-конкретно и вместо "тази държава е смотана", да казваме "тук, тук и тук има проблем; дайте да видим какво можем да направим по въпроса" . В Западна Европа също има проблеми, просто са от различно естество. Ако някой си мисли, че изборните шашмалогии ние сме ги измислили, например - жестоко се лъже. А има и нещо друго, понякога дори и от бедния, вмирисан братовчед от село има какво да се научи. Много малко са онези, родени със сребърна лъжичка в устата, не само по произход, а и по душевно благородство. :)
цитирай
13. candysays - @ isis, много ти благодаря за този коментар! :))
11.11.2007 16:57
Чудесен е!

Колкото до "анонимния" тук, малко ме съмнява да ти кажа честно, че е тъкмо автора на постинга, който ме провокира да напиша моя.. Даже много ме съмнява ;)
Чак толкоз бързо да е разбрал и прочел.. Аз по-скоро си мисля, че точно той няма да попадне на моя пост...
цитирай
14. анонимен - ммм
11.11.2007 17:26
Кенди, не се съмнявай, аз съм си, просто нямам регистрация тук :-) А разбрах от статистиките на блога ми, показва ми на кои сайтове хората са цъкнали линк, за да дойдат при мен.

isis: спокойно, и Камен бряг ще застроят мутрите. Не знам ти къде си била, но аз бях (основно по работа) на Слънчев бряг, Златните, Дюни, Лозенец и Елените и се нагледах на бедни немски пенсионери и персонал, на който му е крив светът, еле па клиентите. А, повярвай ми, аз се държа безкрайно лъчезарно. Освен това, думичката "заклеймяване" предполага наличие на някакво отношение, а такова при мен няма :-) Просто място като всяко друго. И още нещо: повярвай ми, хората масово са тъпи. Ама масово :-) М, и още още нещо: никой не казва, че в Западна Европа проблеми няма, напротив даже, аз и за тях пописвам спорадично. Ама е по-готино, факт. Братовчедът от село може да е много готин тип и да може да пие по две кила ракия, без да му мигне окото, и със сигурност има какво да се научи от него, особено по отношение на отглеждането на кореноплодни. Sooo not interested :-)
Много ми е драго да си почесваме небрежно клавиатурите, само че трябваше да съм предал един материал онзиден, а съм до под кривата круша.... Ай до :-)
цитирай
15. karavelov - Винаги е имало идиоти, които плюят ...
11.11.2007 17:30
Винаги е имало идиоти, които плюят по Родината си!
Нека да не им обръщаме внимание!!!
цитирай
16. candysays - Добре, Никола, вярвам ти вече :)))
11.11.2007 17:40
Че си автора на статията, де ;)
Наистина вярвам.

В такъв случай, мъъничко ти се извинявам.. Стана ми малко гузно, понеже наистина съм мил човек, а и рядко ядосвам.. :) Но пък не се отказвам от нещата, които написах. Просто не очаквах, че ще ги прочетеш.
Но по-добре, че прочете и моят пост всъщност- нали това е целта - да има интерактивност в нета, обратна връзка, както се казва ;)

Та- ще ти пожелая въпреки всичко- успех в Милано :) Там си е твоя живот, разбираемо.. Просто ме подразни това, че толкова негативно беше писал за българите, и с лека ръка ни пусна в общ кюп- което никога не може да отговаря на истината :))

Както и да е. Желая ти всичко добро! :)

П.С. И не мога да се съглася, че не съм разбрала какво имаш предвид :) Не си се изразил особено завоалирано, а и аз съм от интелигентните хора тук ;)
цитирай
17. candysays - @ karavelov,
11.11.2007 17:42
благодаря, че прочете поста ми и коментира :)
Няма смисъл да се ядосваме.. Поздрави!
цитирай
18. isis - Isis - към Николай
11.11.2007 18:02
В блога ми има 4 постинга за пътешествията ми със снимки, освен това посетих също Албена, Зл. Пясъци, Варна, Св. Константин и Елена, Русе. За тези места не сметнах за нужно да пиша, тъй като за мен са по-тривиални, по-познати или пък комерсиални, а моят интерес лежи другаде.

Уважавам мнението ти, хората сме толкова субективни според опита си, но продължавам да не съм съгласна с идеята за братовчеда от село. И аз съм градско чедо, не обичам да ходя на село, но в същото време осъзнавам, че тая планета, която по стечение на обстоятелствата населяваме, е един голям дишащ организъм и има нужда както от градски чеда, тъй и от селски, както от красиви арабски коне, тъй и от крастави магарета. А аз днес имам време да си чеша клавиатурата. :) Поздрави!
цитирай
19. strianakiev - Бих казал много кратко за нашия "сънародник"..
11.11.2007 18:12
Никога не се плюе нагоре..защото реултата е повече от категоричен..ако не го усетиш погледни се в огледалото..
цитирай
20. candysays - @ strianakiev,
11.11.2007 19:30
радвам се, че се отби и ти :)
Прав си..
цитирай
21. анонимен - Петър
11.11.2007 21:34
добре си написала ;)
цитирай
22. анонимен - "в крайна сметка, по един или ...
12.11.2007 00:10
"в крайна сметка, по един или друг начин," ти си едно глупаво момиче. Жалко
цитирай
23. анонимен - Това което ме вбесява....
12.11.2007 01:56
е ,че хората виждат само негативните неща ,а не пизнават положителните промени. И аз живея в чужбина от 17 години, но всяка една хубава промяна в БГ ме радва много. Там е бил моят дом ,там са моите приятели и близки. Много се ядосвам когато чета оплакванията с категоричност ,че само в БГ има такава мърсотия ,такава простотия, такъв мързел... Хората на всякъде са еднакви ,повярвайте, само дето има закони които ги карат малко от малко да се съобразяват. Но и в БГ настъпват промени ,хайде де, Рим не е построен за един ден. А тук- в чужбина виждам много простотия, и мързел и грубост ,мърсотия и лудост. Зависи на коя улица завиеш ,има от всичко... Е, при нас може да са малко в повечко, но нека не забравяме от къде идваме ,през какво сме преминали и с какво сме се преборили. Свалям шапка на тези които имаха мселостта да останат в БГ!!! Аз се гордея с дорбите промени и вярвам че още повече и по-дорби ще настъпят, защото младите ни хора са умни и знаят какво искат.
цитирай
24. nakom - човека си е супер прав
12.11.2007 08:16
и изобщо не е плюл по България е по българите.Които са си за плюене общо взето.И е казал точно истината - да се гордееш че живееш в кенеф е пълен идиотизъм.Но да си дебил е трудно занятие.
цитирай
25. viovioi - Браво Канди:)))
12.11.2007 08:57
И аз те подкрепям и съм напълно съгласна с теб. Не трябва да се дава трибуна тук и там по медиите за такива изяви.Защото формират обществена нагласа и кладат аналогично отношение у младите и децата. Отдавна съм стигнала до извода, че не цвета на нацията емигрира, а онези които са по приспособими на чуждо място. И понякога тази приспособимост се изражда в ето такова негативно поведение - да плюеш по род и Родина! А ти кой си? Колко струваш, като си отишъл да оставиш младостта си, силите си,енергията и всичко ценно за чужда кауза?? За пари си продават душата. Аз лично ги съжалявам!! Лек ден и усмивки от мен:)))
цитирай
26. candysays - Re:
12.11.2007 09:37
@ анонимен 21- Петре, благодаря :))

@ анонимен 22, аз съм доста умно момиче всъщност ;)
Повече отколкото трябва даже..
Но и да съм глупаво, и да съм умно момиче, ти няма как да знаеш това, нито пък те засяга "по някакъв начин", така че си спести съжаленията.
цитирай
27. candysays - @ анонимен 23,
12.11.2007 09:39
благодаря ти много за коментара! На едно мнение сме :)
За хора като теб беше поздрава ми в края на постинга..

Всичко добро!
цитирай
28. candysays - @ nakom,
12.11.2007 09:42
никога не са ми харесвали коментарите и позицията ти. На диаметрално противоположни мнения сме за всичко, кажи-речи.
Така че няма никакъв смисъл да спориме. Всеки ще си остане убеден в своето. Можеш да бъдеш сигурен в това.
Но виж- да се обиждаме може, ако (и щом) искаш. Адски е лесно. На върха на езика (т.е. на пръстите ми) е да ти кажа/ напиша, че ти си дебил всъщност.
Но не виждам смисъл. Да се обиждаме.

С други думи- дай малко по-културно, ако обичаш, или просто ще ти трия коментарите.

П.С. Я изгледай внимателно клипчето към поста (смених го). България наистина ли ти прилича на "кенеф"?!.. (ако е така, то си за 4-ти просто..)
цитирай
29. candysays - @ viovioi,
12.11.2007 09:46
благодаря ти!
И аз мисля точно като теб.
А това е адски вярно просто:
"Отдавна съм стигнала до извода, че не цвета на нацията емигрира, а онези които са по приспособими на чуждо място."
И да, някои наистина си продават душата за пари, и за така нареченото "благоденствие" и по-луксозен живот (ужким).

Лек ден ти желая и аз! :)*

P.S. Лично на теб, искам и да ти се извиня за черния фон на блога ми (отдавна съм с такъв темплейт), защото срещнах някъде в твой коментар да казваш, че черния фон те разстройва.. Съжалявам за това. Дано не се разстройваш при мен! (май беше при lemonpie коментара ти ;) И тя отскоро е с такъв фон..)
цитирай
30. benra - омерзението
12.11.2007 10:05
винаги ме омерзява. Не знам доколко е възможно човек да се откъсне от корените си напълно.Явно, авторът, станал повод за този пост има голямото желание да го направи - завинаги и безпаметно. Пожелавам му да успее, след като толкова силно го желае!Защото ако не успее и онова чувство,неконтролируемото, наречено носталгия, продължи да го връща по родните му места, може да се окаже така, че един ден, когато Никола чете написаното от него самия да се чуства омърсен.
candysays, Поздрави!
цитирай
31. candysays - @ benra,
12.11.2007 10:10
благодаря ти! Чудесен коментар!

Поздрави и от мен :) И лек ден!
цитирай
32. ledzeppelin - относно..
12.11.2007 12:08
градовете човекът е прав.градовете са ужасни места създадени с цел-печелене на пари,напълнили се с всякакви идиоти и човеченца без мечти.и никой не иска да си признае,че не може да се диша,нито на улицата,нито в автобуса,нито никъде.само се строят сгради и сгради,където и както им скимне и никой не ги спира.а повечето хора/специално в тоя изнервен град София/ са и доста озлобени и агресивни.за това,че нямаме шанс "двете реалности" да се слеят,също съм съгласна.но да оставим градовете на страна.да оставим София.опитвайки се да издържа в тази отвратителна обстановка без въздух и точно трима човека,с които може да се разговаря интересно,които са в трите края на града,си мисля за това колко България ми е нужна всъщност.най-малкото-всички около теб да говорят родния ти език.тук е семейството,приятелите..всяка държава си има проблеми,защо си мислим,че ги има само в България и толкова сме се затичали за тоя Запад?не искам да гоня големите пари,а още по-малко ГОЛЯМАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ!курортите ни били бетонни-ха! че къде не е така? те са бетонни заради скапаните чужденци,които напълниха крайбрежията ни.иначе българинът си караше в по стаички за по 6 лв. на вечер.с влака и кърпа и джапанки в торбето.както и да е.тук има и села,прекрасни села и гледки,които не могат да се видят никъде другаде. :) ако тръгнеш да спасяваш България някой ще те застреля още на първото кръстовище..е,засега си живея прилично.
цитирай
33. karavelov - Едно е да признаеш проблемите и да ги ...
12.11.2007 12:12
Едно е да признаеш проблемите и да ги обсъждаш, съвсем друго е да се изживяваш като всеразбиращ всезнайко!!! Това в към strianakiev и nakom с което коментирам статията и не се изживявам като патриот!
цитирай
34. candysays - @ ledzeppelin,
12.11.2007 12:57
благодаря ти за коментара :)

"най-малкото-всички около теб да говорят родния ти език.тук е семейството,приятелите..всяка държава си има проблеми,защо си мислим,че ги има само в България и толкова сме се затичали за тоя Запад?"-
това казвам и аз ;)

Поздрави!
цитирай
35. candysays - @ karavelov,
12.11.2007 12:59
Мисля, че Strianakiev не се обръща към теб в коментара си, а към онзи Никола Борисов- автор на публикувания в "Капитал light" постинг, който ме провокира мен да напиша моя пост..
Но виж, Nakom и мене ме вбесява ;)
цитирай
36. candysays - :))
12.11.2007 14:13
Мене точно същите неща ме поздразниха, Кери, същите.. Тонът му, надменността, прекаленото обобщаване.
Глупаво е да се мисли за нещо повече от другите (поне от тези в България), само защото има работа и живее в Милано ;)

Поздрави от мен :*
цитирай
37. анонимен - !
12.11.2007 15:16
Днес успях да прочета въпросния постинг на човекът-космополит, носещ междувпрочем хубавото БЪЛГАРСКО име Никола..и честно казано ме е яд,че си загубих времето. Алергична съм към позьорите, особено пък към тези, които много държат да занимават света със себе си. И надушвам точно такъв. Всеки си има право на своя гледна точка. Аз например не съм виждала по-мързеливо и нечистоплътно племе от италианците. Но това си е лично мое мнение и не държа да занимавам с него света. "Киселото мляко ви го прави Данон"..от както се помня аз лично си правя киселото мляко и смея да твърдя, че е превъзходно. ".. хубавите жени в по-голямата си част изглеждат като евтини проститутки."..а както казваше един мой познат, италианките в по-голямата си част са дебели крави. Но какво от това? Въпрос на гледна точка. Щом пък толкова му харесва в Италия на Николчо-жив и здрав. Явно там е мястото на "мързеливите задници". Които , апропо, чрез надуто словоблудство се мъчат да си придадат аристократична важност.
Както е казал мъдрецът-глупостта е дар от Бога, но и с нея не бива да се прекалява. Все пак.
цитирай
38. depressed - ..
12.11.2007 16:03
Ето цитат от въпросния постинг:

"Не се чувствам българин, нито италианец, нито глупаво обвързан с която и да било държава. Хубаво е да успееш да се отърсиш от предразсъдъците и ограниченията, които ти налага националната идентичност..."

Само по това го прецених този, че е абсолютен тъпунгер достоен за съжаление. Да, точно за съжаление. Последния беден и безработен французин е горд с националността си и не се смята за паплач или че грози своя народ.
Да плюеш по народа си, означава да плюеш и по себе си. Това го казвам на всички плювалници. Толкова ви е интелектуалния багаж. И ако вие сте забегнали някъде в чужбина и сте се отрекли окончателно от българското си име (както въпросния), то аз много се радвам, че сме се отървали от вас и се надявам никога повече да не се върнете. Такива с "никаква" националност са по-долни и от най-бедните и нещастни, но носещо някакво народностно име хора.

Благодаря на Кенди и на всички, които подкрепиха...себе си :-)
цитирай
39. estrella - Тъкмо
12.11.2007 16:12
да се ядосам на поредния мрънкач и ми мина. Всеки е свободен да живее където и както пожелае, но моля - дръжте се прилично когато се връщате.
цитирай
40. анонимен - Аз също мразя, когато обиждат България...
12.11.2007 17:22
... особено, ако го правят българи. Едновременно ме натъжава и вбесява. Прочетох въпросния постинг, наистина, много е краен, но не мога да си изкривя душата и да не призная (да не изпадам и аз в крайности де), че много от нещата са истина. Съгласна съм, че чалгата е навсякъде. Съгласна съм, че много хора са злобни и черногледи. Съгласна съм, че мръсотията (в какъвто и да е аспект) задушава. Да се критикува е най-лесно. В това няма по-добри от нас... в кръвта ни е. Дори и Никола Борисов го носи в себе си, написаното от него го доказва. Но защо, вместо да търсим кусури (които непременно ще намерим), не вземем да насочим тази енергия в някоя по-положителна посока? Да направим така, че и тук да ни е хубаво и да ни харесва...
За Борисов бих си позволила да коментирам така... Не съм запозната отблизо с работата му, но съм виждала някои негови снимки... Признавам си, когато рабрах, че са дело на българин, почувствах се горда. По един или друг начин той работи и за България, името му неизменно ще се свързва с това на родината. Въпреки острите думи, с които се е изразил, надявам се, че не се отрича от произхода си. Без да знаеш откъде идваш, не знаеш накъде отиваш, нали така? Нека вземе(м) най-доброто от България и от останалия свят, къде цивилизован, къде - по-малко. И стига с тоя негативизъм, бе хора!

П.С. Знам, че не казвам нищо ново, но не можах да се сдържа :)) Успех!
цитирай
41. candysays - @ dea,
12.11.2007 18:02
не се тревожи за латиницата, разбирам :)
Колкото до въпросния тип- виж и коментарите след твоя, не само аз мисля, че е бил твърде негативен към България и българите, останали тук.. Иначе- че е прав за някои неща, прав е.
Както и ти :)

Благодаря ти за отделеното време и коментара, както и за хубавите пожелания- както казах, нямам нищо против българите, живеещи и работещи в чужбина. Така че- всичко добро ти желая и аз! Успех, където и да си! :)

П.С. Забравих само- българите нямат нужда от още стряскани, достатъчно неща си ни стряскат тук ;) Съвсем не сме "заспали"..
цитирай
42. candysays - Re: на останалите :)
12.11.2007 18:14
@ madliin,
@ depressed,
@ estrella,
@ cinnamontree,

благодаря ви за коментарите!
Няма какво да добавя, тъй като и аз съм на вашето мнение..

И съм съгласна с това, което казва depressed:
"Последния беден и безработен французин е горд с националността си и не се смята за паплач или че грози своя народ.Да плюеш по народа си, означава да плюеш и по себе си. "
Точно това си мислех и аз, като четох редовете на въпросния Никола! Затова и написах този постинг.

@ cinnamontree, искам само да отговоря и на тези твои думи:
"За Борисов бих си позволила да коментирам така... Не съм запозната отблизо с работата му, но съм виждала някои негови снимки... Признавам си, когато рабрах, че са дело на българин, почувствах се горда."-
Нямам нищо против работата му, естествено, чудесно е, че е добър фотограф, и е успял по някакъв начин в чужбина. Единствено щях да се радвам да не се отричаше така от произхода си- това е, което вбесява и ми се струва грозно..
цитирай
43. анонимен - Горда съм,че съм българка!
12.11.2007 18:19
Щом някакъв нескопосано написан текст на някакъв си нещастник е причина хората да скочат и да защитават яростно българското. И накрая само един въпрос към автора :след като Данон ни прави киселото мляко, теб, господине кой те е направил? Колкото и да те е гнус да си го признаеш, си българско производство. Вярно-от долнокачественото, но си роден ТУК.
цитирай
44. candysays - И още нещо- в допълнение на поста ми..
12.11.2007 18:24
Към онези, които са противници на съвременна България и оплюват българската култура:

Замисляли ли сте се от колко години има чалга в България? Не от толкова много, нали?
Това са си странични ефекти от трудностите на т.нар. "преход"- и мутрите, и чалга-културата, ако мога така да се изразя, и момичетата, искащи да са с богати мъже и изгреждащи като "евтини проститутки" (между другото, наистина доста кофти- обобщение и обида за българките, беше това "изявление" в поста на г-н Борисов, защото има много момичета и жени в България, които са много далеч от това опредление..).
Та- това са съвременни явления, от неотдавна присъстват в българската масова култура.

А какво ще кажете за това, че за малкото население, което представляват българите, сиреч хората, говорещи/ пишещи на български език, има толкова много преведена и издадена литература у нас, на български език?! Просто влезте в Народна библиотека (ако не сте влизали) и ще разберете какво имам предвид. Един поглед вътре е достатъчен.
цитирай
45. candysays - @ до анонимна 45-
12.11.2007 18:25
благодаря! :)))
цитирай
46. анонимен - Със сигурност и
12.11.2007 19:22
ти си част от това мнение!
Само факта, че имаш брутална цедка на коментарите е достатчно красноречиво!!!

ДГД!
цитирай
47. jesusbg - Моя страна
12.11.2007 20:32
моя България
или
Вземи във този хубав ден
една българска роза от мен

обожавам България
цитирай
48. анонимен - Прочетох постинга
12.11.2007 21:02
на човека и искам да ти кажа, че за много от нещата е абсолютно прав. Трябва да си признаем, че сме си лайненца и че миризливата ни кочинка си ни харесва не за друго, а защото трудно бихме градирали дори и до нивото на конска муха! Това, че ти, аз, Пешо и Гошо, поради 1 или др. причина сме останали в БГ не ни прави по-стойностни хора от онези, които са избрали обективно по-разумния вариант за живот - а именно, достоен живот в достойна държава, вместо недостойно мизерно съществуване в аборигенска държава. И понеже знам кво ше последва, да уточня, обичам страната си (разбирай Рила, Странджа, Иракли и т.н.), но мразя държавата (разбирай Доган и останалите манафи).
цитирай
49. анонимен - А дали
12.11.2007 21:04
ти прочетох разпиляния и невероятно дълъг, протяжен и отвеян постинг, как мислиш? Дали? Научи се да изразяваш себе си и мислите си с малко по-малко думи. Няма да ти навреди.
цитирай
50. arnage - Страхотен пост
12.11.2007 22:29
Днешният ми ден и написаното от теб ме провокира да напиша това: http://arnage.blog.bg/viewpost.php?id=132031

Ако ти е интересно, надникни, иначе наистина поздравления за постинга и най-вече за авторката му :):):)
цитирай
51. artanis - който иска
13.11.2007 01:35
да плюе България, а който иска да я харесва. Живеем в свободна страна.

поздрави:
цитирай
52. candysays - @ анонимен 48,
13.11.2007 11:30
от какво мнение съм част и аз, не разбрах?

Колкото до "бруталната цедка" на коментарите- няма такава. Просто ми е по-удобно да ги виждам новите, преди да ги пусна, но пускам всички (досега).
Но не виждам защо (и кой може да ме задължи в моя си блог) да пускам нецензурни и откровено обидни коментари като твоя, които не съдържат абсолютно нищо!?!
цитирай
53. candysays - @ анонимен 50,
13.11.2007 11:31
не съм съгласна с твоето мнение.
Особено с това:
"Трябва да си признаем, че сме си лайненца и че миризливата ни кочинка си ни харесва не за друго, а защото трудно бихме градирали дори и до нивото на конска муха! Това, че ти, аз, Пешо и Гошо, поради 1 или др. причина сме останали в БГ не ни прави по-стойностни хора от онези, които са избрали обективно по-разумния вариант за живот - а именно, достоен живот в достойна държава, вместо недостойно мизерно съществуване в аборигенска държава."
За мен не е така.
Точка.

(но нищо няма да последва от това ;)
цитирай
54. candysays - @ анонимен 51,
13.11.2007 11:34
най-лесно е да се заяждаш, особено като си анонимен, нали? :)
Моят съвет е:
-ориентирай се към по-трудни неща в живота, няма да ти навреди ;)
- не пиши коментар, просто за да си написал такъв, особено след като не си прочел постинга!
(другите, които са го прочели и са го разбрали идеално, дали пък не са с повече мозъчен багаж от тебе? Замисли се ;)
- и накрая- не ти ща съветите. Не ми трябват, и не съм ги искала, камо ли от някой, който дори не може да прочете десет реда.
цитирай
55. candysays - @ jesusbg, arnage,
13.11.2007 11:35
благодаря ви за коментарите :)

@ arnage, непременно ще прочета след малко и твоя пост :) Поздрави и на теб! :))
цитирай
56. candysays - @ artanis,
13.11.2007 11:37
да, в свободна страна живеем, без съмнение, само че не ми харесва, когато някой "плюе", разбираш ли? Това си е мое право също, като на свободен човек.

Поздрави!
цитирай
57. candysays - И сега: до всички АНОНИМНИ комплексари, които искат само да обиждат:
13.11.2007 11:45
Няма да пускам (сиреч одобрявам) повече коментари, съдържащи неща като:
- ДГД!
- "лайна"
- и прочие..

- както и съвети, каквито не съм искала

- и квалификации от типа кой е глупав и кой е умен, при положение, че не се познаваме.

Ако искате наричайте това "брутална цедка", мене това не ме интересува. Цедката е по-скоро за нормални и все пак донякъде културно и грамотно написани коментари.
Това си е МОЯТ БЛОГ, и никой не може да ми казва как да го ръководя, и какво да правя с коментарите.
НАПРАВЕТЕ СИ ВАШИ, БЕЗ "БРУТАЛНА ЦЕДКА", ЩОМ ИСКАТЕ, НЕ Е ТРУДНО ;)
И там си коментирайте и плюйте на воля, по който и каквото искате. Аз моето пространство ще си го поддържам чисто.

На всичкото отгоре, за ваше сведение, проявих това благородство да ви дам думата (шибаната дума, според вашия речник), за да можете все пак да се изказвате и анонимно, тъй като поста ми все пак е поставен в "Горещи теми"- та, дадох ви карт бланш, зачетох ви правата да се изразявате свободно.
Само че пак осрахте тая свобода на словото.
Така че- съжалявам, но повече обидни и тъпи коментари, аз няма да пускам, независимо колко ви се иска.

Ще пускам само онези анонимни коментари, които имат някакво смислено съдържание, и не целят да обиждат просто автора на постинга или който и да било друг.
Точка.

Ясно? Или пак нещо не сте разбрали и трябва да повтарям? ;)

П.С. И по-добре изгледайте разкошното клипче към поста ми, и си помислете нещо добро, вместо само да се настройвате негативно към всичко и всички.
цитирай
58. artanis - candysays
13.11.2007 15:58
И на мен не ми харесват много неща, но не мога да спася света, а и очевидно на други хора тези неща им харесват.

И още само една дребна забележка: правото ти е на свободен човек, а не също като на свободен човек, защото последното предполага, че не си (само ако си перфекционист, твърде педантична или просто държиш хората да знаят какво си и какво не).

:)
цитирай
59. анонимен - Уважавам Вашето решение и ще се съобразявам с него..
13.11.2007 17:37
Проявихте голямо търпение..аз лично не бих позволил подобно действие в моя блог...
цитирай
60. candysays - :)
13.11.2007 20:58
@ artanis, благодаря за уточнението ;)

@ анонимен- о.к. ;)

@ deavip, много ти благодаря за коментара, ценен е за мен :)
Само да те уверя- далеч съм от мисълта, че българите в чужбина като цяло са склонни да обиждат България, като въпросния господин Борисов.
Напротив - сигурна съм, че повечето българи навън, изпитват силна носталгия (или поне някаква) към страната си, и че подобни хора (като Борисов) са по-скоро изключение. Но има и такива, и това ме ядоса. Не зная какви причини има (може да си има всякакви човека), но след като е публикувал в Интернет текст, изразяващ подобно отношение към България, аз имах право да възразя. :)

Желая ти всичко добро, Деси (впрочем имам братовчедка, която също се казва Деси и която живее и е омъжена във Франция (в Париж) :))
Поздрави!
цитирай
61. candysays - До всички:
13.11.2007 20:59
Съжалявам, налага се да спра анонимните коментари отново. Получих доста неприятни, затова.

Който иска да коментира в темата ми, нека отдели пет минути за регистрация, и тогава да пише ;)
цитирай
62. анонимен - :)
13.11.2007 21:22
Мдааа, много обичам анонимниците, направо се разтапям, когато някой се прави на отворко, а най-отгоре пише "анонимен" Всъщност анонимниците не са нищо друго освен въплъщение на всичко онова, срещу което Никола Незнамсикойси всъщност плюе в постинга си. Злобичката, цинизмът, простотийката са все привилегия на дребните душици, на мързеливите задници, които смятат,че след като те са некадърни да си осигурят нормален живот в България, значи им е виновна държавата. И бих помолила №50 да не слага всички под един знаменател. Ако той се чувства миризливо лайненце, по-низш от конска муха и лишен от стойност-негова си работа. Аз лично се чувствам супер в кожата си, в къщата си , в града си и в държавата си. Може да си съдирам задника от работа, но се занимавам с това,което ми харесва и слава богу, изкарвам колкото да живея нормално. Така,че хайде няма нужда някой да ме учи какво е "достоен живот в достойна държава". Точка по въпроса. Или както би рекъл господин Николчо-Баста!
цитирай
63. anubhis - :))
14.11.2007 08:47
привет,мила кенди:))
много се зарадвах на постинга ти и на повечето коментари:))аз няма да пускам такъв,излишно е вече,ще кажа само едно-пази,Боже,сляпо да прогледа:))не му завиждам на това момче,само ще му препоръчам да си смени името,прекрасното българско име,да си смени и приятелката,как я е намерил сред толкова "евтини проститутки" не знам,а ако е учил тук,да си смени и дипломата и тотално да се поевропейчи:))добре че е далече от тук,защото България НЯМА нужда от него.
Поздрави:))
цитирай
64. ady - Браво Кенди
14.11.2007 13:51
Няма смисъл да коментирам. Анубис е много прав.
цитирай
65. yuliya2006 - Скъпа Кен, понякога съдбата като ...
14.11.2007 21:45
Скъпа Кен,понякога съдбата като жестокост принуждава да се емигрира.И странно че тази трагедия след време се оказва невероятно развитие на страната.По време на войната руснаците за първи път виждат друг начин на живот и това променя техния начин на мислене.Хилядите емигранти отиват на -добри места на живот и после донасят нова култура,нов начин на мислене.Така бе и с нашите турци,въпреки разрухата която ги сполетя за миг, загубиха всичко в живота си.Въпреки всичко ,много от тях дръпнаха много нагори,което нямаше как да стане ако си живееха стария спокоен начин на живот.
Другото е високомерие да храчиш,да гледаш отвисоко и повярвай ми точно тези хора са неудачници в живота и все търсят някой да им е виновен.
За да успееш където и да си, трябва добронамереност,огромно желание и хъс да постигнеш нещо.
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
66. ricetek - И аз барабар Петко... със сериозните блогъри
15.11.2007 01:18
Здрасти, Кенди!
Първо, сърдечно благодаря за гласа. Реших да ти видя блога и гледам, голяма дискусия се заформила тука. Прочетох внимателно твоят пост. Разгледах внимателно и блога на Никола Борисов. И мен ме дразнят някои неща в персоната му. Ама много, много леко. И като цяло съм по-близо до неговата позиция. За съжаление. Аз съм българин, и никога няма да се отрека от това, защото имам чест и достойнство. Обаче в момента, България е изключително неприятно място за живеене. Едно не мога да му отрека на пича: има стил, а аз уважавам хората с вкус. И казва нещата такива, каквито са. Може би не са наистина такива, просто явно с него имаме леко сходни виждания. Как да се пребориш, как да промениш нещо, когато се чувстваш смазан отвсякъде. В тази държава не просто “някои неща не са наред”, тук “нищо не е наред”. Това е, което ме подтиска. И да не съм чул, софиянци да се оплакват от липса на културен живот :-) Аз живея в Шумен, чаткате, нали!?!
Хвърлете един поглед и на това http://www.borissov.it/blog/?p=135
Наистина, човека е попрекалил със злъчността, тия изказвания дето се спукали от смях и мене ме издразниха яко, но съм склонен да му вярвам, въпреки че не съм бил там. А видях и снимките. Като цяло ми се струва, че българите сме органично скарани с добрите вкус и стил. А те са функция на гънките на мозъка, а не на дебелината на портфейла, както много хора си мислят.
И аз съм забелязал, че у нас вирее една много специфична форма на дървено-философски патриотизъм в стил “нащо гардже е най-рошаво”. МНОГО грешен начин на мислене.

@anubis – в голяма грешка си. Защото хората като него избягаха, именно заради това сме я докарали до тука.

Натискам със страх бутончето “Изпрати”, защото знам че ще бъда разкъсан :-)
цитирай
67. candysays - :)
15.11.2007 19:25
@ madliin,
@ anubhis,
@ ady,
@ Джули,
@ ricetek,

благодаря ви за коментарите, няма какво да добавя..
Вече мисля, че казах всичко, каквото имах да казвам по темата. Или поне най-същественото...

@ ricetek, не е имало нужда да се боиш, натискайки бутона "изпрати" ;-)) Въобще няма да бъдеш разкъсан :)
Разбирам позицията ти. А и съвсем спокойно прочетох и възприех коментара ти, тъй като е дружелюбно написан, с желание за разбирателство, и нормално представяне на собственото мнение, без да обиждаш когото и да е, а това за мен е най-важното.
Така че- благодаря ти.
Ще се радвам пак да се отбиваш в блога ми :-)

Поздрави!

И за финал- пуснете си, моля, клипчето към поста ми.. Наистина е прекрасно! И си заслужава да бъде видяно.. Това е то България, каквато е в съзнанието, в паметта на хората, склонни да я обичат. По една или друга причина.
Или въпреки всичко...
цитирай
68. razruha - от еди планински водач
18.11.2007 10:06
Аз сьщо ОБИЧАМ БЬЛГАРИЯ ! Ужасно се подразних
от това което беше написал , сърфирайки попаднах на
http://nolimit.cult.bg/presscenter/?paged=2 и бях изненадана от модела на поведение на негов фен в отговор на моето мнение !Но си го заслужих BORISSOV има стил !
цитирай
69. анонимен - Аз познавам господин Никола Борисов
23.11.2007 21:59
и тук с този си ник съм помествала негови снимки към стиховете си най вече на модела Деси от Плевен, приятелка на Полина и наша комшийка.Майка и също влиза тук и ми е адски неприятно да чете тези неща, още повече , че Никола откри Деси. Борисов за мене и не само за мене е много талантлив, друг е въпроса , че в характера си има нещо .....по така! Има и много голямо самочувствие и чувство за собственост дори над живи същества, което лично аз не одобрявам като нормално човешко качество!!!
Но това няма отношение към работата му.
АЗ УМИРАМ ЗА БЪЛГАРИЯ и не бих дори поздравявала дори човек, който се подиграва с нея и при това Българин!
Така че съм ясна, нали?!
candysays, знам те, разбирам че си винаги и навсякъде, и с всеки.Твое право си е да защитаваш позициите си! Аз също и не смятам моите тук да ги излагам напълно, искам само да подчертая , че Борисов ВЪПРЕКИ ВСИЧКО Е ДОСТА ТАЛАНТЛИВ ФОТОГРАФ!
цитирай
70. candysays - Анита,
24.11.2007 14:59
Вече ти отговорих на лични, но все пак- и тук ще публикувам мнението си:

Не отричам, че Борисов може да е страхотен фотограф (макар че не съм виждала лично негови работи, но така твърдят). Но човек все пак трябва да има някакви ценности, етика, а не да се превъзнася и да плюе по родината си заради това, че има някакъв успех- нали така? :) Мисля, че си съгласна с мен.
Това у него ме беше ядосало и провокирало да напиша поста.
Разбрахме се вече с теб :)

Поздрави!
цитирай
71. boris66 - Обичам родолюбците мразя когато ...
24.11.2007 20:39
Обичам родолюбците мразя когато правят гуноцид спрямо тях На европейците тук им стана земният рай а нас ни карат в Европа да им мием басейните Българинът е самобитен самороден като златото и духовит и от тук ще тръгни 6 тата подвластна раса и ще завладее света 5тата ще я завършат америкатците-на свръхматериалистите Ако не е трябвало да не сме се родили в България!
цитирай
72. candysays - "Ако не е трябвало да не сме се родили в България!"
25.11.2007 13:56
Точно така, Боби! И аз мисля така..
Благодаря ти за коментара. Всичко добро!
цитирай
73. boris66 - boris66-candysays
29.11.2007 23:42
Нищо не е случайно и тук случайно срещнати няма!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4304509
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...