Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2015 11:50 - РЕКА, МУЗИКА, ДУША...
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6330 Коментари: 6 Гласове:
10

Последна промяна: 16.10.2015 11:51



Когато сте най-тъжни и отчаяни – идете и седнете на брега на някоя река. Просто поседете край нея. Ако трябва – поплачете, мислете, гледайте я, слушайте я или спете край нея... Всяка река напомня и носи силата на Реката на Живота. А тя е символ. Един от вечните.

Реката притежава тиха мъдрост, с която нашепва на Душата, отишла при нея, притихнала край нея в тъгата си, че всичко на този свят отминава... Че само Животът е вечен и остава. Душата е като река, а реката – като музика, а всички те заедно – като Живота. Текат. Променят се. И все пак остават неизменни в същността си. И са вечни...

Реката и Музиката могат да утешат най-добре Душата, защото говорят на един език с нея. Език без думи. Езикът, на който говори и самият Живот. И самият Творец. Това е все един и същи език, общ за всички тях.

Когато реката на Живота заговори на човешката душа, тя й нашепва вечната мъдрост – онази, която е във, но и извън времето. Това е мъдростта на Живота, мъдростта на Бога -  защото Бог е Живот.

Това е мъдростта, която казва на нараненото сърце и на наранената душа:

 

„Зная, че те боли сега – поспи тук, почини си, близо до мен, аз ще те успокоя като майчина песен с моя вечен ромон, а после ти ще имаш отново сили и ще станеш, ще се изправиш и ще вървиш през Живота, защото друг избор душата няма, освен да е жива и да приема и да се учи от всички радости и скърби, които отминават... но аз – мъдростта – оставам. Животът остава. И сигурно дори, щом се съвземеш, ти ще се учудиш – откъде взех сили отново да Живея? Ще забравиш мен, реката на Живота, и моята вечна песен, моята музика-утеха (малцина помнят), но това няма значение... Запомни само едно – ако отново имаш нужда от лек за някоя мъчителна болка или пък дилема – не търси другаде, а ела при мен отново... Аз съм винаги тук, за теб. И за всички... Аз съм като Майка за Душите.”

И ти ще станеш и ще си тръгнеш, сякаш споделил болката си с някого. Сякаш сам Бог те е утешил. Сякаш си забравил част от мъката си и нейното бреме – сякаш реката на Живота е Лета, реката на забравата... И сякаш си взел нови сили – от вечната мъдрост на реката. Защото в Душите ни често се прегръщат и преливат като в неделимо цяло радост и тъга, спомени и забрава, смърт и нов Живот... Във вечен кръговрат. Като кръговрата на водата. И само мъдростта знае това. И го помни. И ни разказва за него с гласа на реките... 

 
14.10.2015





Тагове:   река,   мъдрост,   живот,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - "Аз съм като Майка за Душите.”
17.10.2015 12:44
Почти като при Херман Хесе, но пречупено през твоята нежна душевност, Криси!
Символ, мъдрост, забрава, живот, БОГ!
В предишния и в този постинг виждам не само творческото, но и духовното ти израстване!
Прегръщам те с благодарност!
цитирай
2. candysays - Благодаря ти, Кате!
17.10.2015 14:25
И аз те прегръщам! Тези текстове ще станат част от втората ми книга, която сега подготвям за печат :)
цитирай
3. flymore - Животът е музиката на душата...
01.12.2015 20:37
"Душата е като река, а реката – като музика, а всички те заедно – като Живота. Текат. Променят се. И все пак остават неизменни в същността си. И са вечни..."

Отдавна не бях чела толкова близки до моята душевност размисли. Дълбоки, като най-дълбокото място в един водоем. Многопластово и възвишено, към което всъщност е устремена със създаването си една душа.
Браво!!!
цитирай
4. candysays - Благодаря от сърце, flymore!!!
03.12.2015 10:06
Това есе е част от втората ми книга, която предстои да излезе от печат този месец... Ще споделям още :)
Всичко най-добро!
цитирай
5. flymore - Благодаря за пожеланията!:)
03.12.2015 11:04
На добър част на книгата и ще се радвам на възможността да си я закупя!
И ще те чета, мило момиче!
Бог да е винаги с теб!<3
цитирай
6. candysays - Благодаря!
03.12.2015 16:21
Подобно пожелание и от мен!
Радвам се, че се открихме flymore!
До писане! <3
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4296376
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...