Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2021 16:45 - За моята работа, в света на Идеите...
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 914 Коментари: 5 Гласове:
7

Последна промяна: 13.10.2021 13:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
Преди години, точно през 2000 г. всъщност, аз завърших училище и кандидатствах за университет - само в Софийския, ако не ме лъже паметта. Така реших. Бях в наистина сериозна депресия и въпреки това имах отличен по литература, което сравнително рядко се случва на кандидат-студенти. /За човека като творец писах - според творчеството на Пенчо Славейков, на 13 юли 2000 г., в една буря, заради която светеха лампите по време на изпита и затваряха прозорците.../ Можех да уча и завърша психология. Щяха да ме приемат в тази специалност, с този резултат. Аз обмислях, най-вече мислех за хуманитарните науки... Мама искаше да уча право или международни отношения, или европеистика, но аз съм непрактичен човек и предпочетох Философски факултет. image Това си ме влече, такава ми е душата, откак се помня... За психологията се колебаех обаче. Помня, винаги съм искала да помагам на хората, да бъда нещо като милосърдните сестри, по фронтовете, едно време... Не лекар, не чак специалист, не чак професионалист, така да се каже, но помощник... Човек, който да е от полза, и то не как да е, а да бъде до страдащите именно. Исках това... Но сърцето ми се разколеба. И то пак заради състраданието ми. И заради депресията, в която аз самата бях. И от която не успявах да се измъкна... Помислих си - как ще помагам на хората, след като аз също имам нужда от помощ... Как ще бъда до страдащите, след като изживявам така всяка чужда болка, все едно е моя, и дори повече, и най-вече - тревожа се, заради болката, неспокойна съм... Реших, че просто нямам сили за това, макар да чувах този зов в себе си... И така се отказах от психологията. Попаднах, разглеждайки специалностите, на сравнително новата "културология" (история и теория на културата, накратко казано) и интуитивно я избрах, реших, че е най-подходяща за мен. Не чиста философия, а нещо, свързано с човешкия живот. И с изкуството, с религиите, които ме вълнуват... Попаднах на мястото си, мисля. Не съжалявам за своя избор тогава. Макар да нямам "професия", така да се каже... Не по официалния, по общоприетия начин. Успях през годините да намеря път към това да помагам на хората, и реших (пак интуитивно) да бъде безвъзмездно. Така се случи! Или аз го "случих", по-скоро... Наистина, не съжалявам. Освен в редки моменти... Сега в Уикипедия пише до името и снимката ми, че съм писател. Да, писател съм. Писателите са и психолози, интуитивни, няма начин... Всъщност дори рядко пиша, рядко заделям време за това, или "крада" време, защото... ами старая се да съм в контакт с хората, да съм от полза... Не само чрез книгите си, но както мога... Разбрах, че мога чрез интервюта и създадох "ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ" / http://www.oneofusshares.com/ / и вече 8 години не се отказвам от този свой проект... Имам и нов, и други идеи... Всъщност моята работа или професия, професионално казано, е свързана най-вече с Идеите, с това да съм проводник (колкото може по-чист) на идеите, които идват в ума ми. Може да се каже - платонична работа (Платон пише за света на Идеите)... Ами такава да бъде! Радвам се на това призвание. Макар да нямам особено самочувствие и да нямам много средства... За мен същественото е, че имам призвание! И дете... И чрез техния зов, така да се каже, мога да живея и работя със сърце, в името на бъдещето... Та - това е моята работа. И... да, тя не изключва, а много добре включва Фейсбук image Затова съм тук, ден след ден, години вече...
Хубав ден на всички! И успех в делата, които са пожелани от Душата...
image

 



Гласувай:
7



1. zaw12929 - А КОГА И КАК СЕ ДИПЛОМИРАХТЕ. кАКВА И ...
12.10.2021 19:21
А КОГА И КАК СЕ ДИПЛОМИРАХТЕ. кАКВА И КЪДЕ Е РАБОТНАТА ВИ ПОЗИЦИЯ, ОТ КОЯТО ПОЛУЧАВАТЕ ЗАПЛАТА, ТРУДОВ СТАХ , ОСИГУРОВКИ- ВИЕ СТЕ ИНТЕРЕСЕН СЛУЧАЙ ПОЗДРАВИ
цитирай
2. panazea - Поздрав , Криси !
12.10.2021 19:56
Знаех , че си писателка ! Не знаех , че те влече философията !
Как са нужни сега истински Културолози ! Като пътеводна звезда !
Мен винаги ми е харесвала Философията и Психологията.
Развих се в друга насока , но това не променя предпочитанията ми.
Ще ми е интересно да изброиш , какви изпити си взимала , за да знам как са подготвяли културолозите !
Привет !
Тони
цитирай
3. candysays - Привет!
13.10.2021 13:38
Благодаря ви за коментарите и интереса към темата! Ще ви отговоря по-подробно, при първа възможност. Хубав ден от мен!
цитирай
4. candysays - zaw12929,
17.10.2021 16:30
Дипломирах се през 2005 година, със защита на дипломна работа (научен ръководител - проф. Калин Янакиев). Работила съм за кратко в Министерство на културата, в две-три фирми, в УНСС (библиотекар бях там), но след отпуска ми по майчинство не се върнах на работа, а започнах да работя по своите книги, идеи и проекти, без заплащане. Справяме се някак у дома, с бюджета. Внасям си здравни осигуровки, други - не, в момента. Поздрави!
цитирай
5. candysays - Скъпа panazea,
17.10.2021 16:34
Предметите и изпитите бяха (и са) горе-долу следните:
История на античната култура (Древна Гърция и Древен Рим); История на средновековната култура (акцентът пак е Европа, само Европа); Културна антропология; Естетика; Етика; Философия; История на философията (накратко); Социология... За тези се сещам сега, ще проверя в студентската си книжка за по-подробно и точно изброяване, ако искаш. :) Поздрав, от сърце, Тони!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4296707
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...