Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2021 15:56 - Почитатели сте на Достоевски? Вдъхновител е за вас? Поканени сте!
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1035 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 14.10.2021 15:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
https://dostoevsky2021.blogspot.com/2021/10/2021-200.html

Реших, че тази есен е прекрасен повод да възродим паметта на великия руски писател, макар тя да не е „потъвала в прах” никога...

Реших, че ще е чудесно да създадем нови творби в негова чест, вдъхновени от неговото творчество... Всеки, който поиска, който е почитател на Достоевски и има импулс и идея – нека се включи! 

Със стихове, стари или нови, с картина, фотография, песен дори... Вдъхновена от негова книга, дневници, портрет или дори ред... 

Бихме могли в края на годината (2021) да създадем и Алманах и/или фотоалбум, който да съхрани за спомен творбите, или поне част от тях, в случай, че са твърде много за едно издание... 

Можем да направим изложба, четене, с приятели-почитатели, както и с непознати хора. Всеки е добре дошъл! Въпреки времената, в които живеем сега... 

Ще е прекрасно, дори само в интернет да публикуваме творби, посветени на писателя и да напомняме за него в „неговата” есен, цели два века, след като се е родил и е белязал, наистина, света със своето присъствие в него, със своето творчество, със своите размисли и тревоги... Знаете, той ни е завещал огромно наследство, истинска храна за душата, „хляб” за човешкия дух, за осмисляне, за съпреживяване, за съхраняване (на искрата)... 

Аз го обичам много, в душата си, много близки са мислите му и днес до моя собствен живот и до моите собствени мисли, и заради тази незабрава, ако мога така да я нарека, рещих да осъществя нещо красиво тази есен, заедно с вас, по случай рождението му на този свят... Защото, помните:

 

„Красотата ще спаси света.”

 

А днес този свят има същата нужда от спасяване, както и преди, когато е живял и творил скъпия на душите ни Достоевски...

Мога да цитирам тук още много, много негови прекрасни и така съществени за живота ни мисли, но спирам. За да продължим Заедно... Вдъхновение пожелавам да имаме, всички ние! Заради самия Живот, който се нуждае от красота, не само от практични действия...

Ще се постарая да има подаръци, поне за част от хората, които решат да се включат в честването със своя творба. Книги с автограф (от мен, от Калин Терзийски и други приятели), например. И още красиви неща... Ще пиша по-нататък пак по въпроса. Вярвам, че ще се намерят средства, за да публикуваме и на хартия някои от нещата, които създадем. Истински интерес към Достоевски има и днес, сигурна съм. Може да осъществим и преводи на други езици – руски, английски... 

Вярвам, че нещо прекрасно може да се получи!

Ще очаквам вашите мнения, предложения, творби!...

Изпращайте ги по имейл:

crisis @ mail.bg
(без разстоянията е имейл-адресът, разбира се)

Ще ги публикувам в този новосъздаден от мен блог:

dostoevsky2021.blogspot.com/

И ще ги споделяме в социалните мрежи, за да бъдат видени и прочетени от повече хора!

Това е засега. Оставам на линия. Прекрасна есен желая на всички!

 

Ваша: Кристина

(Митева, псевдоним: Candysays)





Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4296502
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...