Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2006 19:13 - Отново за музиката, която обичам... :)
Автор: candysays Категория: Музика   
Прочетен: 2013 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 12.03.2014 22:46


Реших да публикувам в моя блог сега и едно мое писмо- до списание "Ритъм", което публикуваха в августовския им брой миналата година (2005), в рубриката им за читателски писма. Беше им направило добро впечатление в редакцията писмото ми ;) И понеже в него отново споделям мои интимни мисли и чувства за музиката въобще, го предоставям за четене и тук :)  

"Чета ви наистина от много отдавна. И все се каня да ви пиша- просто защото имам какво да ви кажа, защото съм от истинските меломани, влюбени до смърт от Музиката (по принцип). И запазили живота си благодарение на Нея. Но ето че се наканих най-сетне да ви пиша. Поне едно писмо. 
Та списанието ви го чета отдавна, но благодарение на брат ми (който е по-голям от мен) се запознах и със най-стария ви вид- когато “Ритъм” е излизал под формата на вестник. И онези ви броеве са наистина много добри. Единственото подобрение, което идва после- с преминаването ви във списание- според мен е чисто формално (но не и маловажно)- качеството на хартията (все пак вестниците пожълтяват, което е и чаровно впрочем), на графичното оформление. По-луксозната форма с една дума. Което е неминуемо за едно съвременно списание, при тоя пренаситен пазар на преса. За мен обаче съдържанието винаги е било по-важно от формата- но и тук “удържате фронта”, въпреки някои залитания в разни грешни посоки (но кой ли не праве такива в живота си?). В общи линии Духът ви е същия като от едно време. Това е и основната причина (както сами си знаете) да имате верни фенове и до ден днешен. 

А колкото до често вихрещия се на вашите страници (между читателите най-вече) спор за различните стилове музика…- то си е казано отдавна и много просто: “За всеки влак си има пътници.” За всяка музика също. Защото музиката- особено добрата- наистина е като влак (или някакво друго превозно средство :) и човек пътува с нея…И в други измерения от време на време. В тази връзка искам да ви припомня още нещо (защото със сигурност ви е добре известно)- че според все още необорена, мисля, теория Вселената се разширява непрекъснато от Големия взрив насам…Което ще рече, според мен, че все повече дори ще има място в нея за още и още малки вселени- малки интимни светове, каквито представляват отношенията между един истински фен и неговата любима музика (която и да е тя…) То е като с любовта въобще- място на този свят за още любов винаги ще има, колкото и да се пренаселва пространството, защото тия неща не заемат материално пространство, както е известно от древността насам…

Колкото до моите най-любими творци в областта на музиката- чудя се дали въобще ви интересува- но все пак ще изброя (поне) тук и моят личен “топ 5” на едни от най-ценните личности в тази сфера, според мен (защото ако започна да пиша за тях от сърце, както наистина мога, ще трябва да изпиша цялата хартия на света…): Лейн Стейли, Мартин Гор, Еди Ведър, Дейв Геън, Кърт Кобейн… Просто не мога да изредя всички, които още обичам и които са направили много ценни неща, та затова само тях изброих. Всеки любител на музиката си има такава лична “класация” на хората, които на него лично най-силно са повлияли и харесва най-много. Но оттам нататък има още неизбродими океани от прекрасна музика и невероятни човешки гласове, в които да се потопиш…И да се удавиш дори. (И ако си с “колекционерска душа”, като мен, с годините да “канализираш” част от тия океани вкъщи.) Добре е и музиката да се разпространява сред приятелите. Сред хората. Хубавата музика просто трябва да бъде чута. Защото е създадена с послание…

А колкото до BG- музиката- уважавам все пак някои групи и изпълнители, но като цяло истински харесвам само част от българския уейв. По-специално- “Клас” и “Нова генерация”. В една от най-любимите ми български песни- “Сто години” (но не на D-2, а на Нова генерация, както се досещате) Митко Воев пее (само припомням) следното адски красиво нещо (като думи, чувство, смисъл):

Кажи, и ще легна до тебе / в рохкавата пръст.
Кажи, и ще тръгна със тебе / за да вдигнем твоят
кръст.”

За мен тъкмо това е истинската същност на музиката- като най-висше и интимно преживяване, защото тя е споделяне между двама души- единият- този, който е изразил себе си, а другият- слушател, който е разпознал (част от) своята душа в неговата- на музиканта. И той ти предлага сякаш- чрез музиката си- да бъде до теб в този- понякога толкова труден- свят и живот…Въпреки времето и пространството, които ви делят и които губят значение и сила във вакуума на човешката болка, самота и споделяне, във вакуума на човешката душа и на музиката, създавана от истински хора. И да вдигне с теб твоят кръст… Това предлага, според мен, музиканта (по призвание)- да бъде твоят “Personal Jesus”, за който се пее в една друга песен…

И затова наистина мисля, че музиката може да спасява животи…Поне от време на време. Понякога по-успешно и от лекарите (казвам това с най-дълбоко уважение към тях и към медицината)…

P.S. И да си призная честно- да, пие ми се хубаво уиски (т.е. вашата награда). Но аз винаги ще си намеря какво да пия, така или иначе. И евтин алкохол да е- нямам претенции (тъй като съм от хората, които знаят “и две, и двеста”)…Щом е съчетан с прекрасна, с безсмъртна и любима музика- опиянението ми е гарантирано. Красивото опиянение. Както пее Джим Морисън:

“Music is your only friend,
until the end…”

Затова ви писах най-вече- защото отдавна изпитвам към музиката от онази любов, която наричат безусловна. И от която човек не може да се “излекува”.Както пее един от най-любимите ми вокали на света- Layne Staley (в една песен на Mad Season):

“I’m above, 
claiming unconditional love”…

 

“Little 15”, вече на 23 години… 
София, 24. 06. 2005
  



Тагове:   музиката,   Отново,   обичам,


Гласувай:
0



1. sunflower - иде ми само да кажа ...
29.07.2006 08:47
Well, show me the way
To the next whisky bar
Oh, don't ask why
Oh, don't ask why
:)
цитирай
2. candysays - а аз само ще отвърна...
29.07.2006 13:25
... "O.K.
I won't ask why"... ;)))

By the way, обожавам слънчогледи... (исках да кажа, че много ми харесва ник-а ти, и че и аз бих се кръстила така) А и сега, през лятото, ги има в изобилие из цяла България, което много ме радва, и гледам да ги снимам всеки път, щом ги зърна нейде по пътя... Има ги и в един мой разказ, на име "Феникс", който също е пбликван в блога ми, та можеш да го прочетеш, ако имаш желание и него... (постинга е "Моята най-добра творба")
Обичам и Ван Гог, и неговите "Слънчогледи", и барове, в които можеш да yдавиш в yиски (напр.) мъката или пък радостта си...
Така че- yсещам- с теб говорим на един език, и ще се разберем ;)))
цитирай
3. sunflower - :)
30.07.2006 14:52
ще ти призная, че горния откъс беше моят отговор за теб не само на този постинг, но и на още един, на който не ми стигна сила да пусна коментар - одата за неродените.
С удоволствие ще почета в блога ти и днес :)
цитирай
4. melanholik - клас и нова герерация....
20.10.2008 14:09
двете най-любими мой групи от тогава. а иначе в днешно време и други правят як уейв (под дъжда например) но нямат тяхната популярност. А иначе има и много некомерсиални чужди групи, като например експерименталните Cabaret Voltaire, за които всеки ме мисли за смахнат че ги слушам, но не ми пука - нали точно това е якото:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4280617
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...