Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2007 13:11 - ........ още една истина за мен....................
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3057 Коментари: 25 Гласове:
0

Последна промяна: 08.05.2007 13:20


.... И този пост не трябва да го пиша... Но предпочитам и това да излея от себе си, току-виж ми олекнало...

Истината за мен е, че съм не просто чувствителен, не дори и свръх-чувствителен, ами съм направо хиперчувствителен човек...

Истината е, че освен всичко друго, съм и жестоко и невероятно дълбоко наранен и травмиран човек...
Истината е (и което е най-лошото може би...) че дори не зная откъде идват някои от най-дълбоките ми рани и травми... Зная кои са, зная същността им... от какво се състоят... какво ми напомня за тях, и ми ги "отваря" наново, зная всичко за тях... освен къде по пътя ми е корена им... Откъде са тръгнали... И това ме измъчва жестоко понякога.

Истината е, че това  е една от главните причини вече безусловно да вярвам в миналите животи, и в преражданията на душата... И в това, че тя си носи спомените, и травмите (ако има такива) в следващите животи, докато (и ако не) ги преодолее и не се излекува. Напълно. Ако това е въобще е възможно, както аз горещо се надявам...

Истината е, че има няколко (две поне на 100%) неща, които ми причиняват много често жестоко страдание, и ме карат да се разкъсвам вътрешно... И то без всякаква логична и рационална причина. Те са моите слаби места (ама невероятно слаби), моите Ахилесови пети, които винаги щом ми се изпречат пред погледа ми причиняват ужасна болка, изваждат ме от релси, и ме карат да рухна психически и емоционално... Не хора, а неща, да поясня... Най-лошото че те засягат твърде базисни неща в този живот, с които се сблъсваме почти ежедневно, и аз съответно винаги мога да рухна... ей така без видима и реална причина за хората около мен, и никой дори няма да е обърнал особено внимание и да е отдал каквото и да е значение, на онова, което в мен се е врязало като нож в гърдите, и ме е накарало да кървя отново... Вътрешно. 

Истината е, че се притеснявам вече ужасно много от това. Защото съм преодоляла толкова много неща в живота, натрупала съм толкова мъдрост и обич към хората и света, приела съм толкова много неща, и съм относително здрав и нормално-мислещ (макар и мпного емоционален), приятен и зрял човек, с огромна вътрешна духовна сила... Но заради тези две-три неща се чувствам въпреки всичко това уязвима и слаба като малко дете, изоставено беззащитно на произвола на съдбата, и неспособно да се справи... само...

Истината е, че каквото и да правя, не мога да се освободя от тези две неща, не мога да ги преодолея... Каквито и усилия да полагам. Удрят ме, и толкоз... Отново и отново. 
И вече започвам жестоко да се отчайвам заради тях, тъй като ми спират развитието... Правят ме болен човек, и ме е страх, че до края на живота си няма да ме освободят от хватката си, ще продължават да ме задушават периодично, и ще ми причиняват кризи... Без реална и основателна причина. Защото такива липсват. причини наистина липсват. Толкова са ирационални тези неща... но така истински ме сриват, че не мога да ги пренебрегна...

А можех да бъда толкова добре вече... Имам всички реални шансове. Но не съм. Не съм, и ме е страх, ужасно много ме е страх, че няма да се освободя никога от тези травми... Че няма да ги преодолея Никога... Това ми свива сърцето в менгеме... Задушава ми съзнанието... Парализира ми душата...

Истината е, че вече съм толкова развит душевно и духовно човек, че мога да помагам на другите (в нужда) и да се грижа за тях... Но също така е истина, че и аз самата продължавам да имам нужда (все така...) от помощ... От лечение... Защото наистина дълбоко в себе си продължавам да бъда болен човек. Нищо че мога да лекувам и аз... Силата и слабостта ми са някакси странно независими една от друга, все дълбоко вътрешни... Приличат си и по това че са единствено и само в душата ми, в съзнанието ми, на психическа основа, без физически и реални причини, които идват отвън. 
И най-лошото и най-доброто продължават да извират от мен самата, продължават да бъдат заключени в душата ми... 

И ме боли, защото зная, усещам, че имам много много красота и вяра които да споделя и да даря на другите, но тези мои рани... травми... ми пречат. Жестоко ми пречат да живея пълноценно вече... Както имам шанс най-сетне. И ме е страх, че ще ме погубят, че мен ме погубват... ден след ден... 
Не ме погубват реално, защото съм достатъчно силен човек, че да им се противопоставя и да се боря с тях, но истината е, че съм уморена... безкрайно уморена от тази вечна борба... Вътрешна борба... Невидима борба... с едно и също в мене... И треперя... треперя като лист... На вятъра... Яд ме е, че тези неща безпричинно ме връщат назад в развитието ми постоянно... Пречат ми да вървя напред. И да разгърна истинския си, пълния си потенциал... Пречат ми да дам толкова много колкото мога да дам... Карат ме постоянно да криволича и да залитам по пътя си... И да се връщам вечно крачка назад поне... Тровят сърцето и душата ми... откак се помня... И освобождение -веднъж завинаги- за каквото така копнея- просто няма... Не идва... Може би не се моля достатъчно... за бленуваното освобождение. Може би не съм достатъчно добър човек все още, че да падне вече този камък от шията, от сърцето и душата ми....

Истината е, че никога не съм ходила на психиатър, а може би трябва да отида. И да се лекувам по-сериозно. Истината е, че искам (и смятам че това най-вече би ми помогнало... истински) да ме подложат на хипноза... На регресивна хипноза. Но не зная при кого да отида. И дали ще имам достатъчно пари да си платя. И дали в България въобще има такива специалисти (впрочем вярвам че има... но предстои явно да ги открия....) Бих отишлаи  в друг град, ако трябва, сама или с някой близък човек, за подобен хипнотичен сеанс. Не искам повече да се самоизяждам отвътре за глупости. Не искам да рухвам без причина... Нито да се разкъсвам и самоизмъчвам повече така...  Сякаш има някаква невидима бомба със закъснител в мене, дето ми е писнало вече да й слушам тиктакането... И да я търпя да избухва в мен периодично, а аз да си събирам чарковете после всеки път, и да се "съшивам" отново... Да се мъча да си затварям раните, дето не ги знам даже откога ги имам и защо, по дяволите...
Много съм уморена от тази вечна вътрешна борба. С толкова много неща се справих... Толкова неща преодолях вече... Но остатъка не мога... Не и сама. Трябва ми помощ. Наистина... Винаги ми е трябвало...
Истината е, също така, че никога не съм крила тази част от мене, от себе си, или пък от другите хора... които имат желание да ме опознаят. Не  я крия, защото не мисля, че да носиш травма в себе си и да си болен душевно по някакъв начин е срамно. Не, не мисля така. На всеки може да се случи, по дяволите... На всеки човек... Може би затова винаги съм изпитвала огромна емпатия, разбиране и съчувствие към лудите и душевно-болни хора (към така наречените "луди", че то нищо не се знае на тоя свят... кой е луд, кой не е...)... Много ми е жал за тях. Слава Богу, не съм толкова зле, че да ме затворят в лудница, и съм се разминала с това... Но Бог ми е свидетел, и само аз си знам в най-пълна степен, какво ми коства това... Да бъда сред нормалните хора... без да съм съвсем нормален човек.......... Ужасно е понякога. Просто ужасно... И се отчайвам и депресирам жестоко понякога заради тези неща....

Истината е, че всеки може би е малко или повече болен и носи някаква рана в себе си... Но, Боже мой, наистина има твърде чувствителни хора на този свят, и аз съм сред тях... Цяло чудо е за мен, че тялото ми издържа на така безумната ми психика... Че не съм се разболявала никога сериозно, за щастие... А е можело.....

И сега... Все още се старая да не корабокруширам... Да си закарам кораба в пристанището цял... Но дали ще успея? Не зная... Страх ме е много понякога. След толкова дълъг път, мога да се удавя накрая... Съвсем близо до бленуваното след дългата буря пристанище...

Дано някой ден успея да се освободя напълно... от онова, което ме измъчва вече толкова дълго... Дано получа помощта, от която имам нужда, преди да е станало твърде късно... Надявам се... Какво друго ми остава..............................


П.С. Това че обичам толкова много, ме спасява донякъде... Любовта ми... Безсмъртната... И съм безкрайно благодарна, че имам прекрасна връзка, че имам невероятно силен човек до себе си -и мъдър душевно, емоционално зрял и така обичащ и разбиращ ме... И безкрайно търпелив към мен... И моите "досадни" вече рани и травми... Той е съкровище за мен, и ужасно много го обичам, както и аз съм съкровище за него и той безкрайно много ме обича, и аз не знам защо... (точно мен :) Без него до себе си, днес щях да съм много по-зле... Той ми помага по пътя ми... Лекува ме....
Както и аз него впрочем. Защото и той по свой начин е болен... И той има нужда от любов, подкрепа и лекуване... И търпение. И аз се старая да му ги давам, макар че невинаги успявам...както трябва...
Истнината е, че двамата с него взаимно се обичаме, и се лекуваме... Странно е може би, но това е ужасно здрава основа на нашата връзка. И двамата сме болнички, и двамата си ближем раните взаимно.......

... А може би това  е една от най-здравите основи въобще в отношенията между хората- между близки и непознати. Взаимната помощ... Аз лично вярвам в нея. Тя е едно от най-красивите неща на света... Всички сме в кюпа, всички малко или много имаме нужда от помощ... 
Нека си я даваме. 
Може би защото аз винаги съм имала нужда от помощ, затова и проявявам такова състрадание и протягам винаги ръка на човека отсреща...
Може би..........


Извинете ме, че споделих всичко това с вас... Опитвам се да го крия, да го спестя на хората, но понякога... имам нужда да излея болката си... Пролетта винаги е била труден сезон за мен в емоционално отношение, губя баланса и хармонията в себе си, за разлика от есента (и по-специално септември) когато ги намирам отново... 

Остава ми да чакам септември... Дано оцелея душевно дотогава...

Септември ще бъде май................... :)



Тагове:   още,   мен,


Гласувай:
0



1. sunflower - Миличка, само едно не ще ти кажа ....
08.05.2007 13:20
... никога не забравяй, че душата ни е временно в този свят и в това тяло. Истинския дом на душата ти е космоса и там тя е в абсолютна безопасност. Опасностите на материалния живот са до голяма степен привидни. Не забравяй никога колко уникално и ценно същество си и все пак не отдавай чак такова значение на нещата тук - не само на света тук, но дори и на личността си тук - и тя е временна. Трябва да се центрираш в себе си и да се усещаш безсмъртен дух, а не ранима душа само. :)*
Я, горе главата и майната му на всичко тъпо и грозно! :))))
цитирай
2. innersmile - емоциите винаги са били твоята с...
08.05.2007 13:26
емоциите винаги са били твоята стихия,Криси!
така че не се притеснявай от тях :)
it's all there to see
if you only give in
to the fire within!

suffer well :)

прегръщам те и съм с теб!:)
остани си такава,каквато си,защото си чудесна!
приятен ден :)
цитирай
3. candysays - Съни... благодаря ти за тези думи :)
08.05.2007 13:32
Колко вярно си го казала, и колко добре те разбирам ако знаеш само............ Ние си приличаме доста... И аз зная тези неща (съвсем същите!:), които ти си ми написала... Проблемът ми е че наистина съм вече човек, открил духовността (си), и покоя и силата, които тя носи в себе си, но.... твърде дълго (а и до скоро) съм била и съм се преживявала единствено именно като "ранима душа" (каквато съм действително, и ранена...) и още стъпвам неуверено в пътя на духа... А зная, осъзнавам... усещам... че това са етапите- телесен (материален) човек, душевен (и най-раним, слаб и уязвим тогава) човек и духовен човек... Това са три етапа от развитието на душата и личността на този свят според мен лично... Но преходите межуд всеки две състояния са много трудни и невероятно болезнени (понякога)... А аз съм тъкмо в преход понастящем- от душевен към духовен човек... От ранима и наранена (но вече доста развита и поостаряла душа) към дух... Безсмъртен дух... Но още кретам като бебе в третото амплоа на човека, уча се като бебе и залитам... тъкмо затова :)))
Сигурна съм, че ме разбираш какво имам предвид :)* Просто ми пожелай успех и ми стискай палци да проходя скоро по-уверено в духовността.... Където ти си явно вече :))*

Прегръщам те... Благодаря ти... :-*

П.С. Мисля да напиша един пост специално за тези три етапа от развитието ни... Не за себе си ще пиша тогава, а общо... По принцип...
{}
цитирай
4. candysays - Весенце, благодаря ти!.............:)*
08.05.2007 13:34
Толкова е хубаво, че ме харесваш такава каквато съм... с всичките ми емоции- тъмни и светли... Знам че е искрено... :)
Благодаря ти!
Приятен ден и на теб :-***
цитирай
5. trevistozelena - разбирам те много добре
08.05.2007 13:47
имам свое определение за хората, които носят такъв тип чувствителност - казвам, че са чупливи. аз самата съм доста чуплива. имах идея да ти напиша някакъв задълбочен коментар за по-особената душевност на чупливите хора, но мисля че твоят постиг е достатъчно красноречив, за да го допълвам с още разсъждения (вероятно просто биха се препокрили в общи линии). харесвам мисленето ти с мъничко меланхолия и някак особена тоналност:) поздрави
цитирай
6. sunflower - Желая успех!
08.05.2007 13:53
И стискам палци! :)*
цитирай
7. candysays - Благодаря ти, trevistozelena :))
08.05.2007 13:54
За разбирането най-вече :) Някак по-добре е човек да не се чувства сам в болката си... Олеква като знаеш, че и други хора изпитват същите неща (или поне доста подобни на твоите...)

Много поздрави (от сърце) и за теб! :))*
цитирай
8. depressed - Кенди, приятелко :)))
08.05.2007 15:02
Същото ме мъчи и мене вече години и аз също съм за психиатър. Може би съм стигнал по-далече в откриването на корена на проблема си. Даже го знам. Остава ми да се справя с него. Дръж се с приятела си заедно и не се страхувай от нищо. Моментът ще дойда. Една практическа насока: Като стигнеш до корена, тялото ти ще изтръпне и мислите ти ще блокират. Ти ще знаеш че това е корена.
Поздрави и всичко добро.
Знаеш, че ти вярвам :))))
цитирай
9. candysays - ...Ето че има смисъл...
08.05.2007 15:06
човек да сподели, да си каже проблемите :)*
Толкова много значи за мен това, което си ми написал... даже нямам думи да го изразя в момента...

Благодаря ти... просто {}
цитирай
10. depressed - не е нужно да говориш:))))
08.05.2007 15:34
Винаги има смисъл. Просто пиши
цитирай
11. candysays - :)*
08.05.2007 15:39
Добре... обещавам :))
цитирай
12. esen - Без думи съм, но съм с теб! Знаеш!
08.05.2007 21:09
Толкова добре си описала проблема, а и всички, които имат сходно усещане. И добре си направила, че си го изляла навън. Сигурна съм, че решението е в теб или е предопределено от къде ще дойде.
Успех ти желая!
Обичам те такава, каквато си! Прегръдка!:-* {}{}{}
цитирай
13. cefulesteven - Кенди,
08.05.2007 22:01
Кураж. И защо повече хора не бяха като теб....

Радвам се, обаче, че и така не са малко и все по-често ги срещам.

Не си сама.
цитирай
14. nait - Да
08.05.2007 22:21
Всеки има рани по себе си - стари и нови, зараснали и такива, които никога няма да се затворят. Опитвах се да убедя едно момиче от блога, че с всеки човек е така, но тя не ме разбра, каза, че понеже си спомням за раните си, съм слаб :))) А просто е на 21 и не знае какво и предстои. Да си чувствителен е богатство.
цитирай
15. candysays - Приятели, БЛАГОДАРЯ ВИ!!!........................:)
09.05.2007 10:12
Толкова приятно бе да заваря тази сутрин, като си влязох в блога, всички тези ваши прекрасни коментари!... Всички тези ваши думи... за подкрепа... Толкова по-добре се чувства човек наистина, когато разбере, че не е сам...
:)))*

@ forevercarrieon, абсолютно си права, благодаря ти! :))* Приличаме си с теб (и по напояването понякога на някоя възглавница, докато подгизне и после хубавия оздравителен сън ;))) И по мнението, че има нещо много красиво и свещено (тъкмо така бих се изразила и аз!) в хиперчувствителността и дори в т.нар. мрачни изживявания на душата... Може пък и да сме луди и двете, знам ли ;-P Нали и двете сме фенове на Депеш ;-)))))))))))))
Поздрави и прегръдка за теб {}

@ Скъпа Esen, благодаря ти, че си до мен!!! Знам, че и ти си преживяла много... че и ти носиш своята тъга и болка дълбоко в сърцето... но важното е, че сме заедно, и можем да се лекуваме взаимно!... Това е най-важното може би...
Прегръщам те и аз... :-** {} {} {}

@ Zora1, благодаря ти и на теб за коментара и подкрепата :)) Ще запомня, че не съм сама... Вярно е че действа успокоително да знаеш, че не си сам ;))
Благодаря и за поздравите от слънчева Варна... Ех, как искам да съм там за малко сега... Да зърна морето, да ме лъхне бриза... Вълните и слънчевите зайчета по спокойното синьо море да погледам... И това си е вид терапия за човек :))) Но ...още не са измислили телепортирането... тъй че- какво друго ми остава, освен да ти пратя пък аз поздрави от слънчева София... :)))

@ Стефчо, благодаря ти и на теб за хубавите думи :) Да ти кажа, и аз имам същите наблюдения като теб- все повече хора като себе си срещам, и това е радостно ... предполагам...
:)))*

@ Nait, радвам се да те видя тук и теб :)) Да, прав си, аз съм на твоето мнение, и те разбирам какво имаш предвид... :) И между другото, случайно и аз попаднах на този ...да речем малък спор по въпроса за раните, слабостта и силата на човек, който се получи между теб... и мисля aloha :) Да, опита се да я убедиш, и то съвсем приятелски, но май не се получи... ;) Както и да е, то човек докато сам не се убеди в нещо, не може да бъде убеден (по себе си съдя ;)) Но времето... живота... те могат да убедят във всичко всеки, за добро или зло... Тъй е то :)
И е вярно, че да си чувствителен е богатство... което никой не може да ти отнеме...:)))

Още веднъж- благодаря ви!!... Прегръдка за всички ви от мен... Чувствам се по-добре сега... Приятен ден ви желая от сърце!!! :-***
цитирай
16. miacarra - Всички сме в кюпа миличка
09.05.2007 11:28
не си само ти и затова не се тормози много по този въпрос. Щом сме хора значи винаги от нещо ще ни е страх, вечно ще ни боли от някого или пък понякога необяснимо изпадаме в ями... бездънни както обикновено ни се струва- но това е защото сме хора :))) и живеем пълноценно за разлика от другите, на които аз казвам "празни души". Повярвай ми по добре е така... а и самия факт, че си задаваш подобни въпроси и обръщаш внимание на тези неща означава, че си достатъчно зряла и душевно уравновесена, за да обмислиш "варианта за лудите" :)))). О боже ами всички сме малко луди и това е нормално. Огледай се - имаш прекрасна любов и много приятели които те обичат макар и отдалеч и се усмихвай заради тях и заради всичко което си струва, а ако те налегнат тъжни мисли просто пиши за тях ще ти олекне и ще ги преодолееш.
Много усмивки от мен
ама много много :)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
17. candysays - :-))))))))))))))))))))
09.05.2007 11:33
Благодаря ти от сърце, Miacarra!!!............ Накара ме да се почувствам (още) по-добре :)*

:-* {}
цитирай
18. candysays - @ Цени, благодаря ти...
09.05.2007 15:25
за подкрепата! :) За мен е важна...
Приемам с радост поздравите, и ти пращам и аз... :*
цитирай
19. tsvetamak - Поздравявам те за силата...
09.05.2007 15:40
Какво ли не съм срещала и чувала в живота си, но по-искрена изповед за пръв път ми се случва. Всъщност ти не го осъзнаваш може би, но точно в това ти е силата - чистото и добро сърце и откритостта. Ти си много специална и всеки твой приятел би бил щастлив да те има до себе си.
А за това дали да потърсиш помощ от психотерапевт - не виждам причина да не го направиш. Хората отдавна решават много свои проблеми по този начин и дори си мисля, че познаваш човека към когото да се обърнеш с този въпрос:)
Не се страхувай от нищо. И постъпи по начина, който сметнеш за най-добър за себе си, без да се съобразяваш с каквото и да било:)
Прегръщам те за прекрасния постинг:)
цитирай
20. candysays - :))) Благодаря ти, Цвета!
09.05.2007 16:00
Много ти благодаря за тези силни думи... Дано е така наистина... Аз ти вярвам всъщност :)
И аз мисля, че в това ми е силата- в откритостта, в търсенето на истината, в готовността за помощ (да приема или да дам!)... в тези неща... Така важни в този живот... Без тях някои само си мислят че могат, но се самозаблуждават...

Радвам се, и че ти е харесал поста ми... Аз мислех че е твърде мрачен и досаден, че да го има тук... в блога, но явно съм сгрешила. За добро този път :)

Приеми прегръдка от мен... :-*

P.S. Благодаря и на всички, които ми писаха (загрижени за мен, и отново с добра дума и подкрепа) лични съобщения, вместо коментар тук... Благодаря на всички ви!
:)))
Обичам ви....
цитирай
21. anially - Кенди, можеш да се подложиш на те...
11.05.2007 00:07
Кенди, можеш да се подложиш на терапия, за да откриеш корена на нещата, които те мъчат, и да ги неутрализираш, да ги направиш контролируеми - точно това е резултата, който цели терапията.
цитирай
22. candysays - Да, така е, anially...
11.05.2007 09:32
Ще гледам да го направя. Благодаря ти за коментара, и че се отби :)

Всичко хубаво! :*
цитирай
23. anially - Ако нямаш идея на къде да се насочиш, ...
11.05.2007 16:33
Ако нямаш идея на къде да се насочиш, мога да ти помогна с малко информация.

:)
цитирай
24. candysays - :))
11.05.2007 16:43
Добре, благодаря ти за загрижеността :)
Може да си разменим лични съобщения, и да ми дадеш някаква информация :)*
цитирай
25. candysays - Svetlozare, благодаря ти...
20.06.2007 11:13
за дългия и съдържателен коментар :) Наистина ми допадна онова, което си ми написал, разбрах го и съм съгласна с теб... :)
Не е лесно, пътя е дълъг, но аз го познавам поне, виждам го... и то в перспектива. Има и хора, които са ми помогнали да го видя, както навярно ще има някой ден хора (ако вече няма ;) на които пък аз ще помогна да го видят... Пътя.
Мисля, че мога да се справя (вече). Усещам го. И зная, че не съм само аз... Не съм единствения такъв случай... Напротив, повечето (чувствителни) хора страдат от подобни неща, поне в някакъв период от живота си... Или дори много дълго, сякаш завинаги...
Но истината (усещам) е че няма нищо "завинаги". Особено лошо, което е завинаги. Травмите са сериозно нещо, което много трудно се лекува, но все пак с лекува... С времето. И с любов...

Навярно знаеш всички тези неща, но реших да ги споделя все пак... :*
Благодаря ти още веднъж за хубавия коментар, до нови срещи... надявам се.

Всичко най-добро! :)*
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4310131
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52637
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...