Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2007 16:17 - Стихове от Дида Гемиджиева
Автор: candysays Категория: Изкуство   
Прочетен: 8085 Коментари: 13 Гласове:
0



Днес ще ви представя една жена, която пише наистина красиви стихове..
Благодаря й за това, че ми подари своята стихосбирка "Мелика".
Тя живее в Панагюрище. И там е била преподавател по български език и литература, преди да се пенсионира, както и директор на училище. 
Ясно е, че обича литературата и затова е изучила в Университета и преподавала този предмет. Но и самата тя умее да пише топли, пълни със човещина и житейска, изстрадана мъдрост, стихове..

Тя също има блог тук- didagemidj, но тъй като моят е по-популярен и посещаван по стечение на обстоятелствата, реших- в знак на благодарност за подарената ми от нея стихосбирка, да й посветя един пост- за да могят повече хора да прочетат някои от чудесните й стихове, и да усетят топлотата и мъдростта, скрити в тях..
Тук ще публикувам 3 нейни стихотворения от подарената ми книжка, по мой избор, а в нейния блог ако искате, можете да прочетете още- които тя е избрала да публикува :)

Приятно четене!

~

Покрив за любовта

Какво е дом без къшей хляб?
Очи- дълбоки езера,
пред прага- плачеща зора
и няма скръб край стар долап.
Какво е къщата без хляб!

Какво е храм без Бог -баща?
Духът витае омерзен.
Синът блуждае принизен,
а Ева чака грях в нощта.
Какво е къща без баща!

Домът какво е без жена?
Безплодна нива, леден хлад,
угаснало огнище, глад
и стон на голата стена.
Пустее къща без жена!

Домът е хляб и храм, и зов,
и детски смях, обреден съд,
за блуден син- бленуван кът,
спокоен сън и порив нов.
Домът е нашата любов!
                                       2004г.

~~

Когато славеите спят

Отдалеч, отдалеч нежен вятър повя,
прошумя из тревите  ипесен довя,
а вълните заляха широкия свят.
Щом певците запеят, значи славеи спят.

Песента съчини я възлюбен ащуг,
на арменка красива покорен съпруг.
Вечер с нея заспива и гръцки аед,
съюзил любовта с гордостта на поет.

Евридика очаква все още Орфей
и тревожната лира в ръцете му пей.
Цяла Галия слуша любимия бард,
песента е за келта най-сигурен гард.

Песента се поде от самотен кобзар
и запяха в Украйна на всеки пазар.
После Франция чу от поет трубадур
как танцувала с краля мадам Помпадур.

Тъй мъжете запяват, щом славеи спят,
песента им залива широкия свят
и любимите слушат упоени, в захлас.
Откога, откога слушам тебе и аз!
                                                      2004г.

~~~

Моят ден

Моят ден е утро свежо,
звън на празнична камбана,
детски смях и поглед нежен,
двор приметен, жива рана.

Моят ден е глъч- умора
сред света разноезичен.
Той е ден на труд упорен,
често даже прозаичен.

Моят ден е грижа свята,
вик на болка и тревога
за мира и за войната,
за човека и за бога.

Като гълъб в него литват
плач на струна, песен кръшна,
слово огнено в молитва
за любов и хляб насъщен.

В моя ден се вплитат дните
на борци и на поети,
в него раждат се мечтите,
в него бъдещето свети.
                                          2003г.

~~~~

Ето и линковете към още стихотворения от същата книжка на Дида Гемиджиева, които тя вече е публикувала в своя блог, и които също са сред моите любими:
"Пенелопа" , "Късно лято", "Колелото на живота" и "Флирт"...




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavei - Миличка, наистина си невероятен човек!:)*
27.11.2007 19:58
С едно голямо и пълно с любов, сърце!
Това е красив подарък към тази прекрасна поетеса - посетих блога й и открих прекрасни стихове!
Ще й бъда чест гост!
А теб те поздравявам за чудесната идея!
Щастлива вечер, Кенди!:))**
цитирай
2. neanonimen - candy
27.11.2007 20:05
hubavi sa naistina,4est ti pravi 4e ni gi dostavq6,pozdravi!
цитирай
3. candysays - :))*
27.11.2007 20:32
@ slavei,
@ neanonimen,
блогодаря ви за отзива!
Радвам се, че сте оценили поста и идеята ми, както и стиховете на тази жена :))

Поздрави!
цитирай
4. anastasiia - candy, ето ме отново тук,
27.11.2007 20:40
за да ти благодаря за хубавата поезия!:)
Ти правиш нещо прекрасно - даряваш духовност, по възможно най-красивия начин... Като представяш една невероятна поетеса... И същевременно провокираш да прочетем още, и още...
Одухотворен и светъл ден!:)))
цитирай
5. enjoy6 - И аз ти благодаря candysays,
27.11.2007 20:43
за възможността, да се докосна до творчеството на тази много талантлива авторка, много са красиви стиховете!
Сърдечни поздрави!
цитирай
6. candysays - Благодаря ви!
27.11.2007 20:45
И от мое, и от нейно име :)))

@ скъпа Анастасия, това, което казваш, че правя, ме прави мен щастлива! Кара ме да се чувствам пълноценно.. :)
цитирай
7. martiniki - !
28.11.2007 14:21
Харесва стиховете и - светли са и позитивни :)
цитирай
8. candysays - Така е, Марта :)
28.11.2007 15:05
Поздрави и на теб!
цитирай
9. kremak - еех..тези панагюрки..:))
28.11.2007 21:27
еех..тези панагюрки..:))
цитирай
10. apollon - това е алтризъм - чист
29.11.2007 01:45
това е алтризъм - чист
цитирай
11. candysays - :))
29.11.2007 12:03
@ kremak- страхотни са, нали? ;)))

@ apollon, благодаря ти..
цитирай
12. bilqnka - Страхотни стихове
29.11.2007 17:53
Най-много ми хареса "Моят Ден", може би заради оптимизма, който се крие в него.
цитирай
13. candysays - Билянке,
29.11.2007 20:10
радвам се, че са ти харесали стиховете й :))
"Моят ден" наистина е силна и светла творба, носи заряд..
А и аз избрах от книжката на Дида Гемидж, стихотворенията, които най- много са ми допаднали, така че.. не е случаен подбора ;)

Поздрави!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4308943
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52637
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...