Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2023 11:16 - За войните и войниците...
Автор: candysays Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3297 Коментари: 0 Гласове:
7

Последна промяна: 17.03.2023 11:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В петък по принцип гледам нещо ведро да споделям тук... Но понякога други неща са на дневен ред, в ума ми. Ще ви изненадам навярно с темата на днешната публикация... Вчера купих от близкия магазин /по принцип за хранителни и битови стоки, но има и рафтове с книги/ една по-различна книжна творба - "Survival / Наръчник по психическа устойчивост и физическа издръжливост на британските специални служби - SAS / Военна подготовка" - с автор Крис Макнаб. Имаше от същата поредица преди в магазина книга на тема "Оцеляване в градската джунгла" или нещо подобно /за самозащита/ и нея мислех да купя, но сега видях тази и... я взех. Не зная точно защо. Мъжът ми се учуди, наистина. Със сигурност съм против войната, откак се помня, и не искам синът ми да бъде войник, и бих направила каквото мога да попреча това да се случи. Още повече, че едно дете имам... И от филми, от книги, от ТВ-предавания знам някои неща, от обща култура, като повечето хора... За войната имам предвид. Особено за Втората световна - за нея най-много се пише и говори в наше време, все още. Най-травмираща е била явно, и най-близо до нас, времево... Понякога съм имала чувството, че съм била войник в минал живот... Някой, който е дезертирал. Някой от онези, отчаяните... Слабите. Повечето всъщност са такива. Не говорим за спец-служби, а за националните армии, особено сбраните набързо, за война. И така, аз като един миротворец, си купих тази книга. Нещо като "Опознай врага, за да го обикнеш"... тези думи поне ми идват наум. Важно е да знаеш за какво става въпрос. От другата страна... А и аз съм любознателен човек, почти всичко ми е интересно, стига да не засяга някаква абсолютно цинична сфера. Като непрактичен и емоционален по рождение човек, обичам да колекционирам книги с практични съвети - някак ми дават чувство за стабилност и увереност, че имам база/архив, до който да се допитам в случай на нужда. Животът е непредсказуем, нали... Впрочем има прекрасни хора/души, заети с военно дело, и в този живот познавам такива. Бащата на човека до мен е бил такъв, а пише книги сега, на духовна тематика. Има и други... Както и да е. Направи ми впечатление веднага, че тази книга е интелигентно написана, с голяма лекота се чете, започва с историята, дори в духовен смисъл, на военното дело - със самураите и техния морален кодекс накратко, и с цитат от прочутото "Изкуството на войната" на Сун Дзъ. Малко четох и се натъжих. Но има и повод за оптимизъм. Един хубав извод - войната е неестествена за човека. За повечето хора... Просто не бива да бъдат насилвани да воюват, от т.нар. висшестоящи. Взимащите решения... Само там е проблемът всъщност. Ето два-три цитата и ви оставям на петъчния ден...
 ... "През Втората световна война само около 15 процента от войниците в една съюзническа рота в действителност стрелят по време на сражение." ... "Подробни проучвания на конфликтите през 20-ти век са показали, че във военни части, преживяли непрекъснато няколкодневно сражение, един от четири войника заболява психически. Това съотношение нараства с всеки допълнителен ден в битка." ... "Въпреки че има модерно наименование на неблагоприятните психологически реакции на битката - Реакция на стрес от битка (РСБ) - сраженията очевидно винаги са били травматични. Но боевете през 20-ти век се водят така, че да увеличат вероятността от психически увреждания." ... "Някои от проучванията установяват, че 40 процента от пасивните бойци /нежелаещи активно да воюват, освен под силен натиск, по-объркани и склонни към депресия/ са загубили баща си преди да навършат 18 години. Семейната им история обикновено е с повече финансови ограничения. В много случаи, от ранна възраст се е налагало да допринасят към семейния бюджет. По време на служба също имат повече финансови задължения към семейството си от активния боец." ... Изводите не е трудно да направи всеки сам за себе си. Нали така?... image Дано бъде затворена скоро тази ужасяваща страница от книгата на Живота на Човечеството image ... /снимката е от интернет, разбира се/
image       Всички реакции: 7Николай Владимиров, Красимира Златева и 5 други
 



Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: candysays
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4309913
Постинги: 786
Коментари: 9096
Гласове: 52637
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Книгата ми "ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ТЪЖНО-СИНЯ", 2014 г.
2. ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ - мой проект за интервюта с най-различни хора за същественото в човешкия Живот
3. Аз избрах Любовта
4. Втората ми книга - "СЛЪНЧОГЛЕДИТЕ СЕ ПРЕРАЖДАТ В СЛЪНЦА"
5. Love letter to God
6. Моите залези. От една сестра /по душа/ на Малкият принц...
7. Душата ми е поле от слънчогледи...
8. Малко поток на съзнанието... Моето съзнание.
9. Нещо смислено..
10. Най-важното!...
11. За Детето - с Любов и уважение. Друга моя фейсбук-страница...
12. Един сайт, който създаде един специален човек за мен - с мои творби
13. Моят профил във Фейсбук
14. За моята книга... Един от първите отзиви след отпечатването й.
15. Мое интервю за "Новата журналистика"
16. Най-добрият начин да живееш
17. МОЯТ ПИСАТЕЛСКИ БЛОГ
18. Още един мой блог... ЗА ДОБРИТЕ ДУМИ
19. Моят профил и моите текстове в сайта ГНЕЗДОТО
20. ТРЕТАТА МИ КНИГА - ЕДИН ОТ НАС СПОДЕЛЯ, изд. Либра Скорп, 2018 /с интервюта от едноименния ми проект/
21. "ЛЮБОВТА Е ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ БЕЗКРАЯ" - четвъртата ми книга
22. За и от мен - в сайта на издателство "Либра Скорп", гр. Бургас
23. "БОГ И САМОТНАТА ГАРА"
24. МОЯТ ЛЮБИМ ЧОВЕК
25. Моят профил във Фото-Форум
26. Идеята за МУЗЕЙ НА ДОБРОТО
27. ВЯРА В ЖИВОТА - още един мой проект/блог
28. Статия за мен в УИКИПЕДИЯ
29. СЪКРОВИЩА...